برگزاری نخستین کنگره و نمایشگاه تخصصی بانکداری الکترونیک

نخستین کنگره و نمایشگاه تخصصی بانکداری الکترونیک آبان ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنگره و نمایشگاه تخصصی بانکداری الکترونیک

به گزارش ۸دی نیوز نخستین کنگره تخصصی بانکداری الکترونیک برای اجرای مصوبه به شماره « ۱۴۲۳۲/۰۲/۴۰۳/۸۰/۹۳ م» از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و با محوریت «معرفی زیرساخت‌ها و ابزارهای جدید پرداخت الکترونیک، ارتقای سطح دانش تخصصی مسئولان بانکی در حوزه نظام‌های پرداخت، بررسی امنیت در بانکداری الکترونیکی، ارتباط دانشگاه و صنعت در خصوص کاربرد فن‌آورى‌هاى نوین در بانکدارى، فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک و …» با همکاری تنگاتنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و تمام دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امیرکبیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و دیگر سازمان‌های مدیریتی، علمی و پژوهشی و با حضور اساتید و متخصصان صاحب نام نظام بانکی کشور آبان‌ماه سال ۹۳ در رشت برگزار می‌شود.

بلوغ بانکداری الکترونیک

دبیر این کنگره در تبیین محورهای کنگره تخصصی بانک‌ها و بانکداری الکترونیک با اشاره به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، گفت: محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری، راهبردهای دائمی و همیشگی به شمار می‌روند بنابراین در سال جاری تبیین این موضوعات را در دستور کار قرار دادیم.

مرتضی کاظمیان ادامه داد: با فراگیر شدن بانکداری الکترونیکی در دهه ۸۰ می‌توان گفت این نوع بانکداری مرحله کودکی خود را پشت سر گذاشته و وارد دوران بلوغ شده است.

وی عنوان داشت: اکنون با طی شدن این فرآیند، وقت آن است که روند رشد این پدیده مورد بررسی قرار گیرد و کاستی‌ها و کمبودها یا موانع پیش روی رشد و بالندگی‌اش شناخته و برطرف شود و افق‌های آینده حیاتش ترسیم و نقشه راه حرکتش تدوین شود.

این مسئول بیان کرد: فراموش نکنیم که ارائه خدمات جدید بانکداری به مشتریان بدون توجه به بحث بسیار کلیدی فرهنگ سازی معنایی ندارد، فرآیندی که باید قبل، حین و پس از هر اقدام فناورانه‌ای مدنظر قرار گیرد و غفلت از آن می‌تواند موفق‌ترین پروژه‌ها را با تهدید مواجه کند بنابراین توجه به الزامات و اقتضائات فرهنگ‌سازی در دوران بلوغ بانکداری الکترونیک از ملاحظات جدی ما در این کنگره است.

کاظمیان با اشاره به اهمیت روزافزون‌ «شتاب»،‌ «ساتنا» و‌ «پایا» و نقش حیاتی که این زیرساخت‌ها در نظام بانکی و زندگی روزمره مردم ایفا می‌کنند، تاکید کرد: این سامانه‌ها در مجموع بیش از پنج برابر تولید ناخالص ملی را در هر سال انتقال داده و جابه‌جا می‌کنند.

خدمت بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور

وی ادامه داد: سامانه‌های پرداخت کشور به لحاظ ابزاری و کاربری، با عملکردهای بهینه جهانی همترازی می‌کنند و بانکداری و پرداخت الکترونیکی به بخشی از نیازهای اساسی زندگی روزمره شهروندان تبدیل شده است، خدمتی که امروزه در نظام بانکی و حوزه بانکداری الکترونیک به مردم ارائه می‌شود با هیچ‌کدام از خدمات دیگر قابل مقایسه نیست.

دبیر کنگره مذکور عنوان داشت: ایراد سخنرانی‌های تخصصی در این کنگره دو روزه و برگزاری سه میزگرد تخصصی با موضوعات بازاریابی خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک، فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه بانکداری الکترونیک، توسعه و گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و برگزاری کارگاه آموزشی‌های در عرصه بانکداری شراکتی و بانکداری الکترونیک از دیگر نقاط قوت این کنگره است.

وی گفت: این کنگره گامی استوار برای معرفی محصولات، خدمات و اقدام‌های انجام شده در این حوزه توسط بانک‌ها و موسسات مالی خواهد بود و فرصتی استثنایی برای بهره‌مندی فعالان عرصه بانکی از اندیشه‌های صاحب ‌نظران و اندیشمندان این حوزه است.

کاظمی در تشریح دیگر برنامه‌های کنگره گفت: امسال در کنار این کنگره، برگزاری نمایشگاه بزرگ بانکداری الکترونیک با حضور بانک‌ها و موسسات مالی استان گیلان مد نظر قرار گرفته که از برگزیدگان آن نیز در حوزه‌های مختلف بانکداری الکترونیک با اهدای لوح یادبود و تندیس بلورین کنگره تجلیل می‌شود.

کنگره و نمایشگاه تخصصی بانکداری الکترونیک آبان ماه سال ۹۳ در رشت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۴- ۰۲۱۳۳۶۹۹۰۹۳ تماس بگیرند.

فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه