"محمد امینی" مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با ۸دی:

هیأت ها الگویی مناسب در فرهنگ سازی/ غیر از عنایت ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) چیزی ندارم

“محمد امینی” مداح اهل بیت (ع) در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال، گفت: اگر من ضوابط را رعایت کرده و در چهارچوب ها حرکت کنم بر مردم تأثیر دارد و فرهنگ سازی می‌شود باید خودمان را بسازیم تا تأثیر گذار باشیم.

هیأت ها الگویی مناسب در فرهنگ سازی/ غیر از عنایت ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) چیزی ندارم

به گزارش هشت دی، محمد امینی، مداح اهل بیت (ع) همزمان با ایام عزاداری دهه اول محرم با حضور در تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام در هیچ برهه ای غیرمسلمانان حریف مسلمانان نشده است و از ابتدای پیدایش اسلام مسلمانان هر ضربه ای خوردند از خودشان بود.

وی با اشاره به واقعه غدیر و انشقاق و دودستگی عظیمی که پس از رحلت پیامبر (ص) پیش آمد، تصریح کرد: همان امتی که امام حسن(ع) را اذیت کردند امام معصوم را نیز زیر سم اسب گذاشتند.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه هر عقل سلیمی می داند که لشکر اندک ۷۰ نفری نمیتواند جلودار لشکر ۳۰هزار نفری باشد افزود: امام حسین(ع) می‌دانست که شهید می‌شود اما باید مسیری را برای ما باز می‌کرد.

امینی با اشاره به اینکه عاشورا خواست به ما بفهماند در هر جایی باید در مقابله با کفر بایستیم، گفت: امام حسین(ع) در عاشورا درس های بسیاری از جمله برپایی نماز و انجام امر به معروف تا آخرین لحظات را به همه عالم دادند.

وی ادامه داد: امروز در خانواده، شهر، محیط کار و … امر به معروف نمی‌کنیم در حالیکه امام حسین(ع) از پاره تن و فرزند کوچک خود برای امر به معروف مایه گذاشت.

این مداح گیلانی اهل بیت (ع) با تأکید بر اینکه اگر می‌بینیم که جامعه ما مبتلا به انحرافات میشود یعنی واجب الهی یا امر به معروف بر زمین مانده است ابراز کرد: فلسفه عاشورا و هدف سیدالشهدا(ع) احیای دین رسول الله(ص) است.

 غیر از عنایت ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) چیزی ندارم

وی با بیان اینکه غیر از عنایت ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) چیزی ندارم گفت: این امانت نوکری از پدرم به من رسید و بسیار مأموریت مهم و خطیری است و اولین توفیق من برای خواندن با مجوز اهل بیت(ع) در ۸سالگی بود.

امینی ادامه داد: علاقه شدید قلبی و کمک خود حضرت بود که من مداح هیئات اهل بیت شدم و بارها کرامت حضرت سیدالشهدا را در زندگی دیدم.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بارها در زندگی خطا داشتم اما کرامات اهل بیت شامل حالم شده است گفت: مداحان باید گزینش و انتخاب شوند تا مسئولیت این امانت به آن ها سپرده شود.

امینی افزود: هیچ وقت من خود را روضه خوان نمی‌دانم اما اگر ۱۰۰باردیگر به دنیا بیایم بازهم دعا می کنم که خداوند بار دیگر این امانت را بر دوش من بگذارد.

امینی ادامه داد: همه ما دست اهل بیت (ع) را در زندگی خود دیده ایم، ای کاش میشد برخی چیزهایی که از اهل بیت (ع) مستقیم در زندگی شخصی خودم دیدم بگویم اما نمی توانم.

وی با بیان اینکه نیم نگاه حضرت سیدالشهدا (ع) برای تمام نسل های منِ مداح کافی است زیرا همین نیم نگاه، حر را حر کرد، خاطرنشان کرد: ما خریدار کمتر از نیم نگاه حضرت سیدالشهدا هستیم، روضه خوان حسابش با خود کریم اهل بیت(ع) است.

 رسالت مداحی نصیب هرکسی نمی شود

امینی با بیان اینکه ما رسالت و مأموریت مداحی و روضه خوانی را بدوش می‌کشیم و اعتقاد داریم که این توفیق نصیب هرکسی نمی شود، بیان کرد: اگر خلوت، انس و ارتباط با خدا یا خودسازی یا عبد صالح شدن برای مردم مستحب است برای روضه خوانان اوجب واجبات است.

این مداح اهل بیت (ع) در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال، ادامه داد: اگر من ضوابط را رعایت کرده و در چهارچوب ها حرکت کنم بر مردم تأثیر دارد و فرهنگ سازی می‌شود باید خودمان را بسازیم تا تأثیر گذار باشیم.

 روضه تعطیل نمی شود

وی با تاکید بر اینکه فرمایش رهبر انقلاب حسن‌خطاب است افزود: زمانی که ویروس کرونا روزهای خلوت و ترسناکی را در شهر ما رقم زده بود و در آن روزها و از اولین ساعات کرونا همین نوجوان ها و جوانان هیئتی‌ها پای کار بودند.

مداح اهل بیت (ع) افزود: هیئت ما در بیمارستان، خدمات بیمارستان، جابجایی بیماران نیرو داشت و به جرأت میتوان گفت که این بچه ها خود را در راستای اجرای فرامین رهبر به آب و آتش زدند.

وی ادامه داد: امسال با تمام محدودیت ها محرم خاص و پرشوری خواهیم داشت زیرا ما انسان ها نمی‌توانیم در مسیر شهدا سنگ باشیم؛ مذهبی ها و حزب اللهی ها تا اینجا پای انقلاب بودند و ازین پس هم با رعایت پروتکل‌ها هیئت ها باشکوه تر برگزار می شود.

امینی در پایان خطاب به مسئولین گفت: نگران نباشید این بچه ها همان هایی هستند که در روزهای سخت دست شما را گرفتند پس نگران نباشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه