در گفتگو ۸دی با همسر شهید علیمحمدی مطرح شد

ماجرای آخرین جشن تولد “شهید هسته ای ایران” از زبان همسرش/ کجای دنیا دوست داشتن وطن، جرم و جزای آن کشته شدن است؟!

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و همسر اولین شهید هسته‌ای ایران، گفت: شهدای علمی کشور اصلاً برای رفاه خود کاری نمی کردند و تنها هدفشان ارتقاء کشورشان بودند، تنها گناه همسر من و همسران شهدای خانواده ترور علاقه و عِرق ملی بود، در کجای دنیا دوست داشتن وطن جرم است؟

ماجرای آخرین جشن تولد “شهید هسته ای ایران” از زبان همسرش/ کجای دنیا دوست داشتن وطن، جرم و جزای آن کشته شدن است؟!

منصوره کرمی، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و همسر اولین شهید هسته‌ای ایران دکتر مسعود علی محمدی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار هشت دی، درباره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم اظهار کرد: این انجمن از سال ۸۶ و با همت خانواده های شهدا و جانبازان ترور آغاز به فعالیت کرده است و در سال ۹۱ موفق به کسب تنها مقام مشورتی در حوزه تروریسم در سازمان ملل شد.

منصوره کرمی از خانواده های قربانیان ترور به نام اسوه های صبوری یاد کرد و درباره هدف خود از سفر به استان گیلان گفت: انجمن دفاع از قربانیان ترور هرساله در یکی از استان های کشور همایش اسوه های صبوری برگزار می کند این همایش تاکنون در استان های اصفهان، گلستان، آذربایجان غربی، تهران و امسال در گیلان برگزار شده است.

گیلان دارای تعداد زیادی از قربانیان ترور است

همسر دانشمند هسته ای شهید مسعود علی محمدی با بیان اینکه گیلان دارای تعداد زیادی از قربانیان ترور است بیان کرد: همایش اسوه های صبوری با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور و تکریم و احترام به خانواده های قربانیان ترور در گیلان برگزار شد که از این پس با کمک جانبازان ترور گیلان مسیر صلح جهانی را ادامه دهیم.

 

شناسایی خانواده های قربانی ترور در استان های کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به اینکه خانواده های قربانیان ترور از پتانسیل بالایی جهت ایجاد صلح جهانی برخوردار هستند افزود: با برگزاری این همایش در استان های مختلف کشور خانواده های قربانی ترور را شناسایی و در صورت ظرفیت و علاقه آنها جهت همکاری با انجمن دفاع از قربانیان ترور در سفرهایی که به سازمان ملل داریم از انها استفاده میکنیم.

 

وی ادامه داد: هیچ کس به اندازه این خانواده های قربانی معنای تروریسم را درک نکرده است و گفتن شرح حال از زبان افرادی که آسیب دیده اند در ایجاد صلح در سطح جهان خیلی تاثیر گذار است از طرفی صحبت این افراد بر روی جوانانی که احتمال گمراهی و سوق آنها به سمت تروریسم ها وجود دارد کاهش پیدا می کند.

کرمی در تشریح آغاز به کار این انجمن در سازمان ملل بیان کرد: اوایل وقتی وارد سازمان ملل می‌شدیم کمتر گروهی بود که تمایلی جهت برقراری ارتباط با ما داشت، به سختی از آنها اجازه می گرفتیم تا کنارشان بنشینیم و خود را معرفی کنیم، وقتی می گفتیم ما خانواده قربانیان ترور هستیم بسیار تعجب می کردند چون ایران را کشوری تروریستی می شناختند.

 

هدف اصلی این انجمن حرکت در مسیر صلح جهانی است

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ادامه افزود: از جمله موفقیت های این انجمن این است که اکنون همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد می دانند که ایران دارای ۱۷هزار قربانی ترور است و ما را به هدف اصلی خود که صلح جهانی است نزدیک میکند.

 

وحشت منافقین از حضور انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سازمان ملل

وی با اشاره به وحشت منافقین از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: روزی که ما وارد سازمان ملل شدیم شاید دو یا سه نفر از منافقین آنجا بودند، روز بعد این تعداد به حدود ۲۰نفر رسید و این تعداد در روزهای آینده افزایش پیدا میکرد، انها بشدت از حضور ما در سازمان ملل دچار وحشت شدند و برای ما کلی مراقب گذاشتند که ببینند با چه کسانی ارتباط داریم، چه کاری انجام می دهیم که بلافاصله ارتباط بین ما با بقیه را خراب کنند‌.

 

شرح واقعه از زبان جانبازان ترور در سازمان ملل

کرمی با بیان اینکه ما در هر سفری که به سازمان ملل می رویم عده ای از خانواده های شهدای ترور را همراه خود می‌بریم و با سند و مدرک جنایات تروریسمی علیه مردم ایران را اثبات می کنیم افزود: وقتی یک جانباز ترور، خاطره جانبازی خود در سن ۱۷سالگی در حالیکه همراه مادر خود برای خرید به بازار تهران رفته است و با انفجار یک بمب جانباز می شود را میگوید خیلی مؤثر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ادامه داد:  وقتی یک خانم در سازمان ملل در یک سخنرانی دردناک از حق مادری که بر اثر یک واقعه تروریسمی که تا همیشه از او سلب شده است حرف می زند، درک ظلمی که در حق آنها شده است ملموس تر خواهد بود.

 

فریاد مظلومیت آسیب‌دیدگان ترور ایران را به گوش جهانیان می رسانیم

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این قربانیان دچار آسیب های جدی جسمی و روحی شدند، برخی افسرده، عده ای ورشکست، عده ای دیگر از یک زندگی طبیعی و ساده باز مانده اند و فریاد مظلومیت ملت ایران را به‌عنوان آسیب‌دیدگان از این پدیده شوم به گوش جهانیان میرسانیم.

 

اعتراف صریح احمد شهید: مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی است

کرمی با اشاره به جلسه ای که با «احمد شهید» از فعالان امور حقوق بشر در سازمان ملل داشته است گفت: این فرد با صحبتی که با جانبازان ترور داشت در نهایت اذعان می کند که ما می دانیم مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی است و این اعتراف صریح از جانب فردی که ایران را از لحاظ حقوق بشر محکوم می کند نشان می دهد تمام دفاعیات خودشان در ارتباط با حقوق بشر در ایران صرفا جنبه سیاسی دارد و عده ای جنایتکار ضد انقلابی هستند که خود را به شکل اپوزیسیونی که خائن و دشمن ملت ایران هستند نشان میدهند.

 

آشفتگی و حساسیت بیش از حد قربانیان ترور با کمترین صدای بلند و ناهنجار

همسر شهید مسعود علی محمدی با بیان اینکه کوچکترین صدای نابهنجار وی را آشفته و به یاد روز شهادت همسرش می اندازد افزود: با گذشت حدود ۱۰سال از آن لحظه تلخ من، دخترم، خانواده و حتی همسایه های آن محله نمی توانند این صحنه را فراموش کنند و باعث شده است صدای کوبیده شدن در، بوق موتور، آژیر آتش نشانی و آمبولانس، صدای رعد و برق و هر صدای بلند و ناهنجاری تداعی کننده روزه شهادت همسرم شود و این آشفته حالی و وحشت تا ابد گریبانگیر خانواده های شهدای ترور، اقوام و دوستان، هم محلی و همسایه ها و…باقی خواهد ماند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خود و شهید علی محمدی فرزندان انقلاب اسلامی هستند و با تمام وجود شکل گیری، ظهور و پیشرفت انقلاب را درک کرده اند گفت: مسعود بدلیل مشغله تحصیلی و کاری که داشت کمتر در همایش و برنامه ای شرکت میکرد اما زمانی که برادرم که در ستاد شاهد آموزش و پرورش فعالیت داشت، ماجرای برگزاری المپیاد فیزیک برای فرزندان شهدا را به او گفت با کمال میل پذیرفت و دو سال در آن ستاد باقی ماند.

 

شهید “علی محمدی” آرامش و امنیت خود را عملا و قلبا مدیون شهدا می دانست

کرمی با بیان اینکه شهید علی محمدی خود را مدیون پدران شهید این بچه ها می دانست و معتقد بود: اگر پدران این بچه ها نبودند من امروز با آسایش و امنیت نمی توانستم در دانشگاه مطالعه کنم، و خود را موظف میدانست که قدر خون شهدا را بداند.

همسر شهید مسعود علی محمدی در ادامه این گفت وگو با اشاره به روابط عاطفی قوی بین خود و این شهید گرانقدر گفت: من و مسعود سال ۶۱ ازدواج کردیم و در سال ۶۳ در حالیکه مسعود در حال گذراندن تحصیلات مقطع کارشناسی خود در شیراز بود من در تهران بودم و فرزند پسرم را بدنیا آوردم.

وی افزود: در آن سال ها ارتباط من و مسعود عموما یا از طریق تلفن بود یا نامه، یک روز نامه ای برای من فرستاد که در آن نوشته بود “همسران شهدا چه می کشند؟ گاهی انقدر دلم برایت تنگ می شود که سوار موتور می شوم و در خیابان فریاد می کشم می گویم خدایا من را از دلتنگی و این حال نجات بده، در حالی که میدانم با اتوبوس و تحمل ۱۵_۱۶ساعت انتظار به تو می رسم”

کرمی با بیان اینکه شهید “علی محمدی” به بهترین شکل این حالت دلتنگی را وصف کرده بود و امروز که این نامه ها را می خوانم جز اشک ریختن کاری از دستم بر نمی آید افزود: دیگر هرچقدر فریاد بکشم و به خدا التماس کنم به مسعود نمی رسم، هیچ کس جای همسرم را نمی‌گیرد، کسی که با او ۲۷ سال و چهار ماه زندگی کرده بودم و وابستگی شدیدی بین ما بود.

همسر شهید مسعود علی محمدی ادامه داد: مسعود خیلی آدم عاطفی و حامی بود، گاهی بچه ها به پدرشان گله می کردند که ـمامان زور می گویدـ ولی مسعود به آنها میگفت هرچقدر هم مادرتان زور بگوید فقط باید به او چشم بگویید و حق مخالفت ندارید.

وی با بیان اینکه با از دست دادن مسعود حس کردم بدبخت ترین آدم عالم هستم گفت: مسعود تنها همسرم نبود، رفیق بود، همقدم بود، ما هر چند روز یکبار با هم چند کیلومتر پیاده روی می کردیم و به امامزاده صالح(ع) در تجریش می رفتیم، مسعود همیشه می‌گفت: من امامزاده صالح(ع) را به نیت نماز هایی که در مدینه می خواندیم دوست دارم، مسعود بی نظیر بود من واقعا خدا را شکر می کنم که چنین همسری را به من عطا کرد و همیشه در کنارش احساس خوشبختی می کردم و الان که نیست فکر می کنم بدبخت ترین آدم عالم هستم.

کرمی با اشاره به سوم شهریورماه تولد شهید علی محمدی بیان کرد: هرسال یواشکی کیکی میخریدم و به شکل های مختلف برای او جشن تولد می گرفتم، و جالب اینجا بود که به سختی باید از اتاق مطالعه او را بیرون می آوردیم تا در تولد خودش حاضر شود، میگفت وقتی تو میای داخل اتاق من همه چیزهایی که یک ساعت خواندم همه را فراموش می‌کنم و باید از اول بخوانم.

همسر شهید علی محمدی درباره آخرین تولد این شهید بزرگوار گفت: آخرین تولد مسعود را سال ۸۸گرفتیم، دخترم خیلی هیجان زده بود برای پدرش کیک و کتاب مورده علاقه اش را بعنوان هدیه خریده بود ولی هرچقدر پدرش را صدا میکرد او میگفت صبر کنید تا مطالعه ام تمام شود، در نهایت رفتم بدون اینکه دخترم متوجه شود گفتم بچه ها برایت تولد گرفتن و دوست دارند خاطره تولدت را ثبت کنند.

 

لیاقت مردم ما بیش از اینهاست

وی با بیان اینکه شهید علی محمدی در تمام مسائل و موضوعات دارای سطح بالای معلومات بود افزود: ایشان در زمینه های مختلف سیاسی، فلسفی، تاریخی و…مطالعه و اطلاعات بسیار زیادی داشت، در مجموع مسعود شخصیتی باسواد و آگاه داشت که زندگی، جان و عمر خود را وقف انقلاب، کشور و خدمت به مردمش کرد و همیشه می گفت لیاقت مردم ما بیشتر از اینهاست.

کرمی با اشاره به دعوت وزارت امور خارجه از نوبلیست امریکا همراه با همسر وی حدود ۵_۴سال قبل به ایران و برگزاری جلسه ای با خانواده شهدای هسته ای گفت: در این جلسه خانم رضایی نژاد از طرف این جمع صحبت کرد، وی خطاب به همسر پروفسور گفت « خواهش میکنم خودتان را جای ما بگذارید، همسر شما چند سال زحمت کشید تا به این مرحله رسید، در این بین شما برای نگهداری فرزندان و امور خانه خیلی زحمت کشیدید، قطعا برنامه های زیادی برای زمانی که همسرتان برنده جایزه نوبل شد داشتید و روزهای خوشی را برای خودتان تصور می کردید».

استکبار جهانی با ظلم خود تمام امید همسران و فرزندان شهدا را نابود کرد

وی درباره ادامه صحبت های خانوم رضایی نژاد بیان کرد: برعکس شما تمام زحمات و آرزوی روزهای خوشمان در یک روزی که همسرانمان برای رفتن به دانشگاه یا محل کار با ما خداحافظی کردند ناگهان به پایان رسید و تمام امیدهای ما ناامید شد»، واقعا من و فرزندانم، همسایه های ما چه گناهی کرده بودیم که باید با همچین صحنه ای روبرو می شدیم؟

 

شهید علی محمدی با بمب مهیبی کشته شد که برای کشتن ۳۰۰نفر کاربرد داشت

همسر شهید مسعود علی محمدی اضافه کرد: همسر من اسلحه و حتی یک محافظ هم نداشت خیلی راحت‌تر می‌توانستند او را از بین ببرند، با ماشین به وی بزنند یا با چاقو … چرا با یک بمب عظیم همسر من باید کشته شود؟ بعدها به ما گفتند با آن بمب بیش از ۳۰۰ نفر کشته میشد، اما خوشبختانه لحظه انفجار بمب هیچ کس در محل رفت و آمد نمی کرد وگرنه شیشه هایی که از ساختمان ها فرو میریخت مانند یک شمشیر بود که می‌توانست روی سر مردم فرود آید و آنها را بکشد ولی خدا را شکر که فقط یک نفر به شهادت رسید و آن هم همسر من بود‌.

 

هدف دشمن از ترور شهدای علمی ایجاد وحشت در دل جوانان تحصلیکرده

کرمی با تاکید بر اینکه جنایات تروریسم علیه شهدای هسته ای به جهت ایجاد رعب و وحشت در دل جوانان است افزود:
دشمن با چنین شدتی دست به ترور دانشمندان هسته ای زد تا موجب رعب و وحشت در بین جوانان تحصیلکرده شود که یا ادامه تحصیل ندهند یا نخواهند به کشور خود خدمت کنند و بروند آن طرف آب و اگر هم از ایران نرفتند مثل یک شهروند معمولی زندگی کنند و آن تلاشی را که باید جهت توسعه و پیشرفت کشور کنند انجام ندهد.

در کجای دنیا دوست داشتن وطن، جرم و جزای آن کشته شدن است؟!

وی در ادامه افزود: شهدای علمی کشور اصلاً برای رفاه خود کاری نمی کردند و تنها هدفشان ارتقاء کشورشان بودند، تنها گناه همسر من و همسران شهدای خانواده ترور علاقه و عِرق ملی بود، در کجای دنیا دوست داشتن وطن جرم است؟ دکتر مسعود علی محمدی فقط میخواست ایران پیشرفت کند و دیگر وابستگی نداشته باشیم، اما استکبار جهانی و منافقین بزرگترین جنایت را انجام دادند‌.

کرمی با بیان اینکه دشمنان از مسعود علی محمدی واهمه داشتند خاطرنشان کرد: دشمن میدانست مسعود ظرفیت و پتانسیل بالایی در تربیت افراد بسیاری علاوه بر مسائل علمی، در ابعاد انسای، انقلابی و…داشت به همین دلیل از ریشه به این مسیر رو به پیشرفت صدمه زدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه