استاندار گیلان در پنجمین همایش اسوه های صبوری با محوریت شهدای ترور؛

شهیدان، زمینه‌ساز اقتدار ملی هستند/ مردم ایران، استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند

ارسلان زارع شهیدان را مایه سرافرازی کشورمان و زمینه‌ساز اقتدار ملی خواند و گفت: مردم ایران همواره اثبات کرده‌اند همچنان استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند.

شهیدان، زمینه‌ساز اقتدار ملی هستند/ مردم ایران، استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند

به گزارش ۸دی، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در پنجمین همایش اسوه های صبوری با محوریت شهدای ترور گیلان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: این هفته به سبب به شهادت رسیدن رییس جمهوری و نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران توسط گروهی از سنگدل‌ترین دشمنان ملت ، هر سال با شکوه تر از قبل برگزار می شود .

وی با گرامیداشت یاد تمامی شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس ، شهیدان مدافع حرم و امنیت کشور و نیز شهدای ترور و شهدای هسته ای بیان داشت: خون شهدا مایه سرافرازی کشورمان است و تجربه بیش از چهار دهه از عمر انقلاب، بیانگر آنست که شهیدان زمینه ساز اقتدار ملی شده اند و همه آحاد جامعه، با دیده ای افتخارآمیز به آنان می نگرند.

 زارع تصریح کرد: این یک واقعیت تاریخی و غیرقابل کتمان است که جمهوری اسلامی ایران خود یکی از قربانیان ترور بوده و هزاران نفر از بهترین افراد جامعه ما بوسیله ترور، به شهادت رسیده اند .

استاندار گیلان افزود: شهدای ترور ایران از مظلوم ترین شهدای ایران اسلامی محسوب می شوند چراکه در مصافی ناجوانمردانه کشته و شهید شده اند که البته در زمره ستارگانی هستند که در آسمان نورانی و پر تلالو کشورمان، درخششی خیره کننده دارند.

وی بیان کرد: ترور، یکی از پدیده های مذموم و تقبیح شده ای است که از دوران گذشته در زندگی انسان ها وجود داشته اما آنچه امروزه بیشتر از قبل ، ترور را به عنوان اقدامی زشت و ناپسند نشان می‌دهد، اینست که از یکسو بر مبنای ارعاب و ترس بنا شده و از سوی دیگر در تقابلی آشکار با خواست و نظر مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بی تردید تاثیرگذاری شهیدان در پیروزی انقلاب اسلامی و صیانت و حفاظت از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها برای مردم ما بلکه برای بسیاری از ملت های دنیا آشکار است.

وی با اشاره به مشارکت سیاسی مردم ایران اسلامی و حضورشان پای صندوق های اخذ آراء تنها ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: گروهک هایی که تحت حمایت بی قید و شرط بیگانگان هستند، افرادی را به جرم علاقمندی به انقلاب به شهادت رساندند که در واقع به سرمایه های کشور لطمه زده اند.

زارع تصریح کرد: مردم ایران همواره اثبات کرده اند همچنان استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند و هرگز زیر یوغ بیگانگان نرفته و با حمایت های اجانب از افراد و گروه های تروریست، نفرت‌شان هر روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: معتقدم برای مبارزه جدی و عملی با تروریسم ؛ نیازمند شکل گیری اجماع و اتحادی دسته جمعی هستیم تا بتوان در حد امکان و توان از مظلومان دفاع و حمایت کرد و این انسجام باید به اندازه ای باشد که گروهک های تروریست متوجه شوند مورد انزجار مردم قرار دارند و خواست قطعی این ملت؛ ریشه کن کردن آنهاست.

 زارع رفتارهای عاملان ترور در  برهه های مختلف تاریخ کشور را غیراخلاقی،  غیردینی ، غیرقانونی و بزدلانه خواند و گفت: از گروه های مختلف مردم، سازمان های مردم نهاد ، سازمان های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انتظار دارم در سایه وحدت ملی؛ جامعه را از خطر تروریسم نجات ببخشند.

در این همایش مستند «گل پسر» روایتی از زندگی شهید نوجوان محمدعلی فلاح عباسی که در عملیاتی تروریستی سامرا عراق به فیض شهادت نائل آمد، رونمایی شد.

همچنین ۱۵ نفر از خانواده های ترور استان تجلیل شدند.

استان گیلان ۱۴۴ شهید ترور دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه