در گفتگو با نماینده آزاده مردم رشت در مجلس مطرح شد:

رحلت “امام” تلخ ترین خاطره دوران اسارت/ آزادگان هرگز در مقابل شکنجه گران تسلیم نشدند

نماینده مردم رشت در مجلس درباره تلخترین و شیرین ترین خاطره دوران اسارت خود، گفت: تلخ‌ترین خاطره زمانی بود که خبر فوت امام رحمه الله را به ما دادند زیرا ما تمام زخم ها، دردها و شکنجه اسارت را فقط برای این تحمل می کردیم که برگردیم و به امام(ره) بگوییم که اماما، ما پای عهد خود با تو ماندیم و هرگز خسته نشدیم.

رحلت “امام” تلخ ترین خاطره دوران اسارت/ آزادگان هرگز در مقابل شکنجه گران تسلیم نشدند

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار هشت دی ضمن گرامیداشت ۲۶مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به ایران، اظهار کرد: ۲۶مرداد ماه روز بازگشت مردان مرد، مردان روزهای سخت، الماس های درخشانِ روزهای اسارت، مردان روزهای درد و رنج و روز بازگشت آزادگان را به تمام مردم ولایت مدار استان گیلان بویژه شهرستان رشت را تبریک عرض می کنم.

 اسارت و آزادگی از شهریور تا شهریور

احمدی سنگری که در عملیات کربلای ۲ در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۶۵به اسارت رژیم بعث درآمده بود گفت: در این عملیات بسیاری از دوستان ما بویژه سردار شهید محمود قلی پور، گلستانی و…به مقام شهادت نائل شدند و من نیز در عملیات کربلای ۲ مجروح و به اسارت دشمن در آمدم.

نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه جزء آخرین گروه اسرایی بودم که در سال ۶۹به وطن بازگشتم، ادامه داد: در شهریور ماه ۶۵ اسیر شدم و در شهریور ماه ۶۹آزاد شدم، و این اسارت را به نوعی محک زدن خود در راه اهداف و آرمان های امام راحل و شهدا می دانم و الحمدالله همچنان تا آخرین نفس پای این عهد خود باقی خواهم ماند‌.

وی ۲۶مرداد ۶۹ را یادآور روزهای تلخ و شیرین یاد کرد و افزود: زمانی که در این تاریخ به همراه همرزمان خود به سمت وطن باز می گشتم در ذهن ما شعر “ای از سفر برگشتگان کو شهیدان ما” تداعی و اشک از چشمانمان جاری می شد، یاد دوستان شهید خود می افتادیم که همراه ما نیستند که به آغوش وطن و خانواده خود بازگردند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه شکنجه های روزهای اسارت مثل شکنجه های داعشی های امروز بود، افزود: شکنجه گران بعثی مثل گله ای وحشی با کابل و باتوم به نوجوانان ۱۵تا ۱۷ساله حمله می کردند و انقدر این بچه ها را کتک می زدند که خودشان خسته شوند و لباس اسرا پاره شود، زنده به گور کردن اسرای ایرانی نیز بخشی دیگر از جنایت آنها بود.

 تحمل شلاق در شب های طولانی زمستان و روزهای پر حرارت تابستان

احمدی در ادامه افزود: عمر ما در دوران اسارت در غل و زنجیر، پشت دیوارهای طویل و میله های سرد و خموش زندان، شب های طویل زمستان و روزهای پر حرارت تابستان می گذشت، خدا را شکر که این دوران سپری شد، بچه‌های ما هرگز در مقابل شکنجه گران تسلیم نشدند، مثل کوه استوار و به عهد خود با شهدا و امام راحل وفادار ماندند، در واقع در دوران اسارت شلاق خوردیم تا ملت ایران در امنیت و آسایش باشند.

نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین مجلس در بیان خاطره ای شیرین از دوران اسارت خود گفت: هرگاه دل در گرو خدا ببندیم همه چیز شیرین است، گاهی شکنجه‌ها هم برای ما شیرین می‌شد، بعنوان مثال یک لیوان آبی که سهمیه یک روز ما بود نصف آن را می خوردیم و با نصف دیگر وضو میگرفتیم تا با وضو شکنجه شویم.

استقامت، توکل و ایمان در تاریخ اسلام همچنان تکرار می شود

وی با بیان اینکه من در بین اسرا از همه کوچکتر بودم، مقاومت، ایمان و توکل بچه ها به خداوند مثال زدنی است، گفت: در تاریخ اسلام یک روزی امام حسین(ع) به چشم خود شهادت خانواده خود را می بیند و در برگی دیگر از تاریخ اسلام ما جزء نسل اول انقلاب شکنجه دشمنان را به جان خریدیم و باز هم تاریخ تکرار شد و در زمانی دیگر شهید حججی هم در مقابل داعشی ها خم به ابرو نیاورد و با صلابت و ایمان ایستاد.

رحلت امام تلخ ترین خاطره دوران اسارت

عضو مجمع نمایندگان گیلان درباره تلخترین و شیرین ترین خاطره دوران اسارت خود گفت: تلخ‌ترین خاطره زمانی بود که خبر فوت امام رحمه الله را به ما دادند زیرا ما تمام زخم ها، دردها و شکنجه اسارت را فقط برای این تحمل می کردیم که برگردیم و به امام(ره) بگوییم که اماما، ما پای عهد خود با تو ماندیم و هرگز خسته نشدیم.

لحظه اول اسارت و آرزوی شهادت

احمدی ادامه داد: لحظه اول اسارت نیز بسیار سخت بود، ناگهان ته دل آدم خالی میشد و دعا می کردیم کاش قبل از اینکه ماشین حمل اسرا به اردوگاه برسد بمبی به آن اصابت کند و هیچگاه اسیر نشویم.

شیرینی یه زیارت حرم اباعبدالله الحسین(ع) با لباس اسارت

نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از زیارت حرم اباعبدالله الحسین(ع) با لباس اسارت و به نیابت از دوستان شهید و همرزم خود به عنوان خاطره ای شیرین یاد کرد و افزود: ملاقات با خانواده هایمان هرچند اتفاق بسیار خوبی بود در عین حال سخت بود و در دوران اسارت خاطرات شیرین هم همراه خود تلخی هایی داشتند‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه