نرمش قهرمانانه؛ اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در عرصه بین‌المللی

امام جمعه موقت رشت اصطلاح نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب را دقیق و هوشمندانه خواند و گفت: این اصطلاح نباید به‌معنای سازش و ضعف تعبیر شود بلکه ایستادگی و مقاومت در جایگاه قدرت و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در عرصه بین‌المللی است.

نرمش قهرمانانه؛ اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در عرصه بین‌المللی

به گزارش ۸دی نیوز  حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، ۵ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان تقوای الهی را رعایت احترام خداوند بیان و اظهار کرد: انسان پیروز کسی است که انسانیت خود را در تمامی شرایط حفظ کند.

وی با مهم برشمردن حضور در نماز جمعه، افزود: اهمیت قدم برداشتن در نماز جمعه به فرموده ائمه معصومین(ع) همانند قدم برداشتن برای رفتن به میدان جنگ است.

حجت‌الاسلام پوررضا نماز جمعه را دانشگاه و کنگره هفتگی مردم مسلمان بیان کرد و گفت: نماز جمعه یکی از مؤلفه‌های تحقق سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به همبستگی در جامعه ولایی، افزود: با استحکام سبک زندگی اسلامی به جامعه ولایی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در زمینه کمال عقل یک مسلمان، یادآور شد: بنا به فرموده امام رضا(ع) انسانی که خوبی و خیر دیگران را زیاد بداند، کارهای بزرگ خود را کم نشان دهد، مسلمانان دیگر را بالاتر و با‌تقواتر از خود ببیند و … انسانی است که به کمال عقل دست یافته است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سی ‌و سومین سالگرد دفاع مقدس، اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، اخلاص و تلاش شبانه‌روزی ملت ایران، خانواده شهدا و ایثارگران است، دفاع مقدس یادآور پیروزی ملت ایران در برابر استکبار و قدرت‌های سلطه است و پر از پیروزی‌های ملت ایران است.

این کارشناس دینی با تأکید بر احترام به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس، گفت: خانواده شهدا گنجینه‌ای گرانقدر برای ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست حوزه امیرالمومنین(ع) رشت و تشکر از حضرت آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، یادآور شد: پرچم فقاهت، اصول، فلسفه، روان‌شناسی و … که جزء علوم اساسی اسلام است باید در حوزه مذکور احیا شود، همچنین حضور ۱۰۰ طلبه خارجی برای تحصیل در این حوزه عاملی مهم در توسعه معنوی استان است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری، گفت: شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه(ع)، روز جهانگردی، روز آتش‌نشانی، شهادت سرداران، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و روز جهانی سالمند از مناسبت‌های هفته آینده است که باید گرامی داشته شود، همچنین پنجم مهرماه روز جهانگردی است و لذا تأسیس دانشگاه‌ها و رشته‌‌های مربوط به ایرانگردی و جهانگردی ضروری است.

حجت‌الاسلام پوررضا ایران را کشوری متمدن دانست و اضافه کرد: احیای تمدن ایرانی اسلامی یکی از اولویت‌های اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ۸ مهر سالروز تولد مولودی، افزود: مثنوی مولانا استادی برای تمامی انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام پوررضا به سفر ‌حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اسلامی به سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: اصطلاح «نرمش قهرمانانه» از سوی رهبر معظم انقلاب دقیق و هوشمندانه بود و نباید به‌معنای سازش و ضعف تعبیر شود، بلکه ایستادگی و مقاومت در جایگاه قدرت و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در عرصه بین‌المللی است، لذا ملت ایران راه خود را فراموش نمی‌کند و همواره بر آرمان‌های امام(ره) و رهبری استوار است.

منبع: ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه