زیتون های تلخ در استان گیلان بیشتر دیده می شود

کارشناس موسسه گیاه پزشکی کشور گفت: زیتون های تلخ در استان گیلان بیشتر دیده می شوند و در تلاش هستیم تا فرمولاسیون آفت کش گیاهی را برای از بین بردن آفت های گیاهی تهیه کنیم.

زیتون های تلخ در استان گیلان بیشتر دیده می شود

به گزارش ۸دی نیوز، مونا ترکمن-کارشناس موسسه گیاه پزشکی کشور در گفتگو با مهر گفت: اکنون در این موسسه، فرمولاسیونی از زیتون تلخ گیاهی تهیه شده که  از آن می توان در آفت کشی مزارع و زمین های کشاورزی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آفت کشی گیاهی از آفت کشی شیمیایی مفیدتر است اذعان داشت: اکنون فرمولاسیون Ecاین آفت کش تهیه شده و در مرحله ساخت فرمولاسیون این آفت کش هستیم.

ترکمن اذعان داشت: زیتون تلخ برای آفت کشی شناخته و اثبات شده که در این امر موثر است ولی هنوز مشخص نشده که بر روی چه حشراتی تاثیر گذار است که این موضوع دردست بررسی است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بر روی نماتدها که گونه ای از آفتها هستند و به ریشه گیاهان آسیب می رسانند موثر بوده است. این نماتدها در بسیاری از زمین های کشاورزی و در ریشه های گیاهان دیده می شوند.

ترکمن با بیان اینکه این دستاورد جهت تهیه فرمولاسیون آفت کش گیاهی از زیتون تلخ است تا بتواند قابل استفاده برای مصرف باشد، یادآورشد: زیتون های تلخ در استان گیلان بیشتر دیده می شوند و در تلاش هستیم تا فرمولاسیون آفت کش گیاهی را برای از بین بردن آفت های گیاهی تهیه کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه