گیلان دارای رتبه دوم بیکاری در کشور است

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس بر تلاش همگانی برای رسیدن به جایگاه واقعی گیلان تاکید کرد و گفت: رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور قابل قبول نیست.

گیلان دارای رتبه دوم بیکاری در کشور است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایلنا، محمدحسین قربانی در مراسم تجلیل از کارکنان هم‌کدسازی شرکت مخابرات گیلان به مناسبت جشن عید غدیر اظهار کرد: دولت و وزارت بهداشت و درمان سند تحول سلامت کشور را با نگاه مثبت عملیاتی کردند.

وی اجرای سند تحول سلامت را تحولی در حوزه سلامت کشور عنوان کرد و افزود: ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد ارزش افزوده به سند تحول سلامت اختصاص داده شده است.

قربانی با اشاره به ابلاغ سند تحول در حوزه فناوری توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: با توجه به عصر جدید ارتباطات هنوز با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم و سند تحول فناوری می‌تواند منشأ اثر در دنیای پیشرفته امروز باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس به تولید ۱. ۸ دانش دنیا توسط فرزندان ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دهه گذشته جایگاهی در عرصه تولید علم و فناوری نداشتیم و با پیشرفت در زمینه‌های علمی امروز تعداد ۱۸ هزار دستگاه سانتریفیوژ در کشور در حال چرخش است.

وی با بیان اینکه مقابله دنیای غرب با انقلاب اسلامی به دلیل پیشرفت در دانش هسته‌ای و حقوق بشر نیست، تصریح کرد: غرب به‌دنبال جلوگیری از پیشرفت علمی نظام اسلامی است.

قربانی نعمت ولایت را از برکات انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: ایران با وجود تلاطم امنیتی در کشورهای منطقه از حاشیه امن و پیشرفت در علم و فناوری برخوردار است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه ولایتمداری مردم ایران نشأت گرفته از آیه ولایت است، گفت: امروز امت اسلامی دچار انحراف، چالش و تفرقه شده است.

وی انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل چهارم انقلاب را وظیفه‌ای به دوش مسئولان دلسوز نظام دانست و بیان کرد: امروز دنیای غرب و آمریکا به این نتیجه رسیدند چالش انقلاب اسلامی بدون هجمه فرهنگی ممکن نیست.

قربانی با اشاره به اینکه نسل چهارم فناوری در دست بشریت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز فضای سایبری و هجمه فرهنگی توسط ماهواره‌ها در اتاق فرزندان ما وارد شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از تخصیص اعتبارات برای تولید علم و تکنولوژی با تدبیر دولت و همراهی مجلس در کشور خبر داد و یادآور شد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰۴ به نقطه مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه گیلانی‌ها نقش موثری در تدوین قانون برنامه پنجم توسعه داشتند، اظهار کرد: قانون برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس از مجمع‌های قوی و اثرگذار در این زمینه است.

قربانی به عقب‌ماندگی گیلان از نعمت توسعه فناوری نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: وجود محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در دولت برای گیلان یک فرصت بی‌نظیر است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تاکید براینکه رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور قابل قبول نیست، بیان کرد: گیلان جزو پنج استان فقیر کشور است و همه باید تلاش کنیم استان به جایگاه واقعی خود به‌ویژه در عرصه فناوری برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه