ضعف شدید مدیریت در استان به همه بخش ها آسیب می رساند

این شورا هایی که بشدت دنبال این هستند که یک سری از شهردارها را تغییر بدهند و یکی از اعضای خودشون را بیاورند نشان از عدم ثبات مدیریتی در استان دارد.

ضعف شدید مدیریت در استان به همه بخش ها آسیب می رساند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از احرار گیل، بعداز ظهر دیروز توفیق شد تا قریب به دو ساعت درخدمت جناب مهندس جبارکوچکی نژادنماینده اصولگرای مردم فهیم رشت در مجلس شورای اسلامی باشیم.از خیلی از مسائل روز با ایشان صحبت شد ولی باتوجه به نزدیکی جلسه ی استیضاح شهرداررشت در این مرحله بخش مربوط به استیضاح شهردارتقدیم شما بزرگواران می شود.

بحث استانی ما  اینبار اختصاص داره به  حوزه ی انتخابیه جنابعالی یعنی شهر رشت  و اون بحث استیضاح شهردار رشت هست. حوادثی که ۱۳نفر از ۱۵ عضو شورا در پیش گرفتند,شهردار رو به صحن بردند سوالات خودشون را مطرح کردند شهردار هم پاسخ داد. ولی پاسخ برای دوستان شورای ما قانع کننده نشد.نه(۹) نفر امضا کردند برای استیضاح,که استیضاح  اعلام وصول شد. به گمانم سه شنبه ی همین هفته  این استیضاح بررسی میشه تو صحن علنی شورای اسلامی شهررشت خواستیم نظر جنابعالی را در این رابطه داشته باشیم.

مهندس جبارکوچکی نژاد: بسم الله الرحمن الرحیم استیضاح یک حقی است برای شورای شهر.یعنی این حقی است که قانون برایشان مشخص کرده و ایین نامه های داخلی وزارت کشور هم تایید میکنه و می توانند از این اهرم استفاده بکنند ما هیچ بحثی در این قسمت نداریم. ولی داستانهای غم انگیز (گذشته )شهرداری رشت را همه ی دوستان شورا باید بیاد بیارن.

 شهری که مثلا دو سال با حکم رییس شورا شهردار بود,استاندار قبولش نداشت. یا در بعضی مواقع شهر بدون شهردار بود. مردم و نمایندگان مردم از شورا ثبات در مدیریت شهری را جداً درخواست دارند.یک سال از شورا نگذشته,من شنیدم یکی از این اقایان گفته بود:بله اقای شهردار گفته مثلا من رشته ی عمران هستم ولی در رشته ی حوزوی مدرک دارم.خوب این برای مردم سوال است؛ شمایی که به یک نفر رای میدین رزومه,مدارک وپرونده اش را باید مطالعه کنید و دقیق بهش رای بدین. چگونه امروز این حرف رامیزنید؟ این خیلی نگران کننده هست .

برای مردم  ثبات مدیریت در شهرداری یک اصل هست. تازه یک سال گذشته شهردار استیضاح میشه,شهردار بعدی  هم اگر بیاد افراد قدری قبول نمی کنند مسئولیت شهرداری را ؛ ما واقعا نگران اینده ی این شهر هستیم.البته ما نمایندگان طبق قانون اساسی وقانون داخلی در همه ی امورات حق نظارت داریم.

این نظارت را  با دقت روی عملکرد شورا و شهردار  داریم بررسی و پیگیری می کنیم.خدای ناکرده اگر تخلفات قانونی باشه یقین به وزارت کشور تذکر میدیم.دوستان شورا دوستان خوبی هستن تخصصی هستن ما خیلی امید داشتیم که این دوره شورا بتوانند خیلی از گره های شهر را حل بکنند.

به اعتقاد من باید با حوصله وبا دقت بحث ها را پیگیری بکنند و ببینند چه کاری از شهردار خواستن و شهردار نتوانسته انجام بده یا ,توانایی شهردار در اون امورات نبوده.شهری که ۲۳۰(دویست وسی)میلیارد تومن بودجه اش هست خوب هیچ شهرداری نمیتونه با این معجزه بکنه الا اینکه شورا و شهردار و نمایندگان تلاش بکنند که منابع خدمات دهی به مردم را افزایش بدهند نه شهردار را به محاکمه بکشندباید در این بخش ها تلاش بکنیم. ودر جمع بندی این حقشان است بایداستیضاح بکنندومعتقد بر اینم که حالا تو این استیضاح  هر چی پیش بیاد ما هم قبول می کنیم.

ولی بازهم تاکید می کنم این دغدغه را باید عزیزان شورا داشته باشن تا در گرداب بعضی از مسائل قرار نگیرند که به خودشان وبه شهر و شهرداری اسیب برسانندما برای همه ارزوی موفقیت داریم

سوال احرارگیل:ازدرون شورای رشت نغمه هایی شنیده میشه که برخی اعضای شورا قصد دارند اینبار شهردار را ازدرون خود انتخاب کنند (حتی برخی دیگر از شهرها ازجمله لاهیجان و…) شما این رویکرد را چگونه ارزیابی می کنید؟!

مهندس کوچکی نژاد:  ببینید نگاه من اینه که در مدیریت استانی ما به یک ضعف شدیدی مبتلا هستیم واین ضعف شدید داره به همه ی بخش های استان اسیب می رساند.ما می بینیم مثلا در یک دستگاهی مدیرکلی میذارن بعد از یک ماه اختلاس صد یا دویست میلیونی می کنه و اب از اب تکان نمیخوره. از همون فردی که از اول حمایت می کردن وما خودمان به دستگاه تذکر دادیم وگفتند بهر حال مدیر ارشد استان مصر بود که این فرد باشد در صورتی که سوابق فرد نشان می داد که مشکلاتی داره. یا دریک اداره کلی می بینیم که یک معاون فرهنگی میذارن و بعد از یک هفته دست هایی ورود میکنند و سریع رفع ابلاغش می کنن,یعنی استعفا بدهد ویا در بعضی جاها باندهای فامیلی داره به شدت رسوخ میکنه. در ارکان مدیریتی,معتقدم انحرافات سیاسی فساد اقتصادی را به همراه خودش داره ومن هشدار میدم به همه ی مسئولین و کشور که گیلان را مراقبت بکنند

کوچکی نژاد در احرار (8)

بعضی ها را می بینید که ۵جا دارن مشاوره می گیرند و هر جا سه تا چهار میلیون تومن دارن حقوق می گیرند,حالا وابسته به یکی از اقایان هستش.در بخشهای مختلف این استان فسادی را ما گاهی اوقات در بین مسئولین مشاهده می کنیم حالا زیاد این بحث ها را مطرح نمی کنم.

ولی واقعا دستگاه نظارتی,سازمان بازرسی و دیوان محاسباتی خیلی داره مسامحه می کنه . اعتقادم این هستش که باید کمک بکنند به مردم. واقعا مردم اسیب می بینند . هرچقدر که باند های سیاسی  مدیریت استان بیشتر دخالت بکنند خصوصا اونهایی که به جریان فتنه نزدیک هستند,به اعتقاد من چون در سیاست فساد انگیزند یقین در اقتصادهم با خودشون فساد به همراه می آورند.

واقعا مدیریت ارشد استان باید یک مقدار واقع بینانه باشد.اون اعتدالی را که دولت تعهد داده به اون اعتدال پایبندباشند.نه هرکس که وابسته حالا به یک جریان اصولگرایی باشه حتما باید از مسندها,همه قیچی وحذف بشوند و جریانی که واقعا سوابق خوبی در این استان ندارندحاکم بشوند.

این شورای شهرهایی که شما اسم بردید که تعدادی بشدت دنبال این هستند که یک سری از شهردارها را تغییر بدهند و یکی از اعضای خودشون را بیاورند نشان از یک عدم ثبات مدیریتی در استان است.

اقتدار مدیریتی در استان نیست و علاقه ی خاصی به استان نشان نمی دهند بعضی ها زندگیشان هنوز در تهرانه ولی اینجا مدیریت می کنند.همون مدیریت پروازی که در گذشته  صحبتش بود.واقعا کسانی که میان در این استان خدمت می کنند یا غیر بومی هایی که میان در این استان حضور پیدا می کنند بدون اینکه هیچ  تلاشی داشته باشند یا بازمانده ی بعضی از افراد در بعضی از استانها که جایگاهی برایشان ندارند به این استان تحمیل می کنند این ها نشانه ی این است که استان داره اسیب می بینه وما هم الان داریم تذکر می دهیم به وزیر کشور و بعضی از وزرا.

پروژه های عمرانی ما آزاد راههای ما ، سدهای مادر یک وضع نامعلومی قراردارند.مردم با مشکلات اساسی روبه رو هستند.تولید در استان روز به روز داره کاهش پیدا می کنه کارخانجات ما دارن تعطیل می شوند. مردم این ها را مطالبه می کنند. شهر ما به نوعی برای مردم سخت شده,ماهنوز نتوانستیم طرح جامع حمل ونقل شهری را که همه ی مراکز استانهای کشور تصویب کردند,تصویب بکنیم.یک سال و خورده ای هستش که جر و بحث داریم با مسئولین ارشد استان که وظیفه ی شماست که این طرح را تصویب کنید و حمل و نقل شهری را بتونیم ساماندهی بکنیم.سوال من از وزیر کشور درمجلس در همین رابطه بود,۳بار جلسه تو تهران گذاشته شده و در نهایت پاسخ این بود که مدیران ارشد استانی شما توان این کاررا ندارند و این را باید مدیر ارشداستان پاسخگو باشد که چرا بسیاری از امورات این شهر که باید تحولی در این ایام ودر این زمان دولت انجام بشه نمیشه؟!

به اعتقاد من اینها بخشهایی هستن که اکثر نمایندگان استان به یک شکلی نگرانند و معتقدم خود نمایندگان هم باید بیشتر بجنبند وبحث ها را بدون نگرانی از اینده عنوان کنندو راهی پیدا کنیم برای توسعه ی شهر حال یک نمونه شهرداری ها هستند و نمونه های دیگری هم در جاهای دیگر وجود دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه