آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آستارا به مناسبت عیدغدیر برگزار شد

آیین عمامه گذاری طلاب برای نخستین بار در تاریخ حوزه علمیه آستارا در محل حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان با حضور جمعی از شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی برگزار شد.

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آستارا به مناسبت عیدغدیر برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوز، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا در این آیین گفت: این آیین به میمنت عید ولایت و امامت عید غدیر خم برای نخستین بار در شهرستان آستارا برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر صالحی با اشاره به اینکه حوزه علمیه آستارا در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد ، افزود: در آن زمان استقبال چندان مطلوبی از حوزه علمیه به عمل نیامد که در نهایت با احداث ساختمان فعلی حوزه در سال ۱۳۷۲ و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع فعالیت چشمگیر این مرکز علمی آغاز شد.

وی تبلیغ و معرفی ظرفیت های حوزه علمیه آستارا را باعث توجه و استقبال بیش از پیش مردم آستارا عنوان و اضافه کرد: در گذشته بیشتر طلاب این شهرستان افراد غیر بومی بودند ولی امسال برای نخستین بار ۱۰۰ درصد افراد جذب شده به این مرکز دینی آستارایی هستند.

حجت الاسلام ناصر صالحی با اشاره به اینکه مردم شهرستان آستارا مردمی ولایتمدار و دیندار می باشند ، بیان کرد: در سال جاری از مجموع ۴۰ نفر ثبت نام کننده ، ۱۵ طلبه بومی به این مرکز جذب شده و هم اکنون مشغول فرا گیری علوم حوزوی هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود در شش سال آتی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا حدود ۸۰ نفر طلبه بومی را تقدیم مردم با فرهنگ شهرستان آستارا کند.

حجت الاسلام صالحی توسعه امکانات و ارتقای سطح کیفی حوزه را منوط به حمایت مردم خواند و گفت: حوزه های علمیه توسط مردم حمایت می شوند و حمایت از حوزه علمیه همان حمایت از دین خداست.

بگفته مدیر حوزه علمیه آستارا ، هم اینک ۱۴ استاد در شش پایه مشغول تدریس به ۷۵ طلبه در این حوزه هستند.

به گزارش ایرنا در این آیین شش نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا معمم و ملبس به لباس روحانیت شدند.

در آیین عمامه گذاری علاوه بر امام جمعه آستارا ، امام جمعه اردبیل و امام جمعه سراب نیز حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
میزان رای لازم برای انجام استیضاح طبق قانون دو سوم تعداد اعضای شورای شهر است نه نصف آنان
در حاشیه