چه کسی می تواند جواب تحقیر و تهدید مکرون را بدهد/ ماجرای زن زیبایی که رهبر انقلاب به “سعد حریری” از آن سخن گفت؛ چه بود؟!

مکرون باسفر به بیروت علاوه بر تهدید به تحریم، با دخالت های خود باعث تحقیر دولت و ملت لبنان شده است. او علنا حرف از تغیبر سیاسی تا تحریم های ریز درشت می زند که اینگونه حرف زدن ها در ادبیات و عرف مرسوم روابط بین الملل نامأنوس و دخالت آشکار در امورات داخلی لبنان است.

چه کسی می تواند جواب تحقیر و تهدید مکرون را بدهد/ ماجرای زن زیبایی که رهبر انقلاب به “سعد حریری” از آن سخن گفت؛ چه بود؟!

به گزارش ۸دی، چندروز از حادثه بسیار ناراحت کننده بیروت می گذرد که دل هر انسان با وجدان را به درد می آورد، هر چند مردم سراسر دنیا با ترند کردن هشتک هایی سعی کردند با ملت لبنان ابراز و اظهار هم دردی کنند اما این وسط برخی دولت ها نشان دادند که لاشخورها در مقابلشان بسیار با شرف تر هستند.

عربستان که همان لحظه اول طبق معمول ایران و حزب الله را عامل این قضیه دانست و سعی کرد باتمام توان رسانه ای خود، این توهم خود را به واقعیت نزدیک کند که شاید از آب گل آلود ماهی گرفته باشد.

در کنار عربستان، آمریکا و انگلیس هم آتش بیار معرکه بودند که با همه توان خیلی سعی دارند و داشتند که اختلافات را دامن زده تا زخم های ملت رنجیده و مصیبت زده از این هم بیشتر شود اما گل سرسبد این دست خباثت ها؛ مکرون رییس جمهور فرانسه بود که همان لحظات اولیه با اظهار نظرهای خاص خود به نوعی به اذهان متبادر شد که مگر مکرون پدرخوانده یا قیم مردم و دولت لبنان است؟

مکرون باسفر به بیروت علاوه بر تهدید به تحریم، با دخالت های خود باعث تحقیر دولت و ملت لبنان شده است. او علنا حرف از تغیبر سیاسی تا تحریم های ریز درشت می زند که اینگونه حرف زدن ها در ادبیات و عرف مرسوم روابط بین الملل نامأنوس و دخالت آشکار در امورات داخلی لبنان است.

پس لازم است کسی کاری کند. اما از دولت لبنان شاید در فضای کنونی که تمرکز لازم را ندارد نباید انتظار داشت تا جواب این جوجه سیاستمداری که یک شبه قیم لبنان شده را بدهد چرا اینکه دولت و مجلس باید به مردم و خسارت های جانی و مالی و روانی حادثه ناشی از انفجار بپردازد و شاید با مشغول شدن به تحقیر های مکرون از اصل توجه به مردم باز می ماند.

چهره‌ها و گروه های مشهور سیاسی گروه‌های ۱۴ مارس مانند سعدحریری، سمیر جعجع و ولیدجنبلاط که در دیدار خود با مکرون بعد شنیدن این که “تمام شما پول گرفتید خودتان این را می‌دانید و من هم این را می‌دانم» به یک نوع تودهنی خوردند تا اگر بفرض دلشان هم بخواهد نتواند جلوی گستاخی مکرون را بگیرند.

تنها گروهی که می تواند جواب تحقیر و تهدید مکرون رییس جمهور فرانسه را بدهد و به گونه ای بر دهان این سگ زرد برادر شغال پوزه بند بزند حزب الله و شخص سید حسن نصر الله است که به نظر کارشناسان مسائل غرب آسیا هر چه سریعتر این امر اتفاق بیافتد. به نفع تمامیت ارضی کشور لبنان است .

اما چرایی این حادثه:
اسرائیل بعد از رسوایی دولت ناتانیاهو که منجر به تظاهرات ساکنان فلسطین اشغالی شد نیاز به خوراک تبلیغاتی برای منحرف کردن افکار عمومی دارد.

تهدید هواپیمای مسافربری منتسب به شرکت ماهان ایر در آسمان سوریه، بمباران و شکلیک موشک به مواضع حزب الله و نیروهای مقاومت برای تحریک آنها ازاین دست ماجراجویی های رژیم صیهونیستی تلقی می شود.

پس بی شک با کنار هم گذاشتن پازل های مختلف اسرائیل عامل حادثه در بیروت است تا با ایجاد موج جدید فرصت داشته باشه جامعه در جال غرقش را نجات دهد.

مکرون سرباز پیاده نظام رژیم صیهونیستی و لابی های یهودی است که می خواهد باتحریک قوم و قبیله ای و تحقیر و تهدید ملت و دولت لبنان برای اربابان خود خوش رقصی کند.

شاید در چنین شرایطی ذکر خاطره ای از وزیر سابق فرهنگ لبنان درباره تشبیه رهبر معظم انقلاب اسلامی  از لبنان و سلاح مقاومت در دیدار سعد الحریری با ایشان خالی از لطف نباشد.

طارق متری وزیر سابق فرهنگ لبنان می گوید:  ماه مارس سال ۲۰۱۰  من به همراه سعد الحریری به تهران رفتم. با آیت الله خامنه ای وقت ملاقات داشتیم.

قبل از نشست من و سعد الحریری کنار یکدیگر نشستیم. سعدالحریری به من گفت که ما باید سلاح حزب الله را بعنوان موضوع اصلی مطرح کنیم. من چیزی نگفتم اما دیگران همه موافقت کردند.

سؤال آیت الله خامنه ای از سعد الحریری: آیا رمان گوژپشت نوتردام را خوانده ای؟

زمانی که دفتر آیت الله خامنه ای وارد شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه با سعد الحریری برخورد کردند. ایشان از رفیق الحریری به نیکی یاد کرد. سعد الحریری درباره لبنان و موضوع سلاح حزب الله سخن گفت و سپس آیت الله خامنه ای نگاهی به وی کرد و گفت که آیا رمان گوژپشت نوتردام را خوانده ای؟

 

مشخص بود که سعد الحریری این رمان را نخوانده بود. سپس آیت الله خامنه ای ادامه داد: این داستان یک زن بسیار زیبا و شاید زیباترین زن های پاریس است و طبیعی است تمام کسانی که قدرت داشتند به دنبال او بودند. اشخاص دارای نفوذ و  ثروت. اسم این زن چه بود؟

طارق متری جواب داد: اسمرالدا … آیت الله خامنه ای نگاهی به من ( طارق متری) کرد و با تبسمی گفتند : آفرین..معلومه که تو وزیر فرهنگ هستی؟!

سپس رهبر ایران گفت که تمامی اشخاصی که ویژگی های این زن را در زیبایی و لطافت می دانستند خواهان سوء استفاده از وی بودند.

این زن (اسمرالدا) خنجری زیبا و تیز همراه خود داشت تا در برابر سوء استفاده کنندگان از خود دفاع کند.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند: آقای نخست وزیر! لبنان شبیه این زن زیباست. عروس مدیترانه است. تمامی کشورها خواهان آن هستند و اسرائیل تهدید و خطری برای آن است. اما سلاح حزب الله مانند خنجر اسمرالدا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه