مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان: 

یکی از بزرگترین عقب ماندگی های گیلان ساخت باغ موزه دفاع مقدس است/ هرکجا مشکلی وجود دارد یعنی فرهنگ دفاع مقدس در آنجا رسوخ نکرده

سرهنگ حسین مصطفی‌پور عدم داشتن زمین مناسب را علت تعویق باغ موزه دفاع مقدس خواندو گفت: نقش گیلانیان نباید در برهه حساس دفاع مقدس هدر برود و اسناد گیلان حتما باید برای نسل های آینده حفظ شود.

یکی از بزرگترین عقب ماندگی های گیلان ساخت باغ موزه دفاع مقدس است/ هرکجا مشکلی وجود دارد یعنی فرهنگ دفاع مقدس در آنجا رسوخ نکرده

به گزارش ۸دی، صبح امروز سرهنگ حسین مصطفی‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران طلایه داران خبر و بالابر فرهنگ و اطلاعات مورد نیاز مردم هستند.

مصطفی‌پور با بیان اینکه خبرنگاران در جهت جلوگیری از تحریف ها و اطلاعات غلط فعالیت می کنند اذعان کرد: خبرنگاران حوزه دفاع مقدس از جان گذشتگی می کنند و در بطن درگیری ها حضور می‌یابند تا بتوانند افکار عمومی را تغذیه کنند.

وی بررسی برهه دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: باید هر روز و هر لحظه به ارزش ها، داشته ها و معارف دفاع مقدس پرداخته شود تا نهادینه شوند زیرا اگر در این کشور موفقیتی ایجاد شد بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های ناب دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حوزه های اقتصادی نتوانستیم فرهنگ انقلابی را حاکم کنیم ادامه داد: با دست خالی توانستیم در برابر جهان استکبار بایستیم و امروز در حوزه صنایع دفاع در جهان سربلند هستیم.

وی افزود: هرکجا که مشکلی وجود دارد یعنی فرهنگ دفاع مقدس و افراد جنگ را راه ندادند؛ اگر آینده درخشان و فرزندانی ادامه‌ دهنده راه بزرگان می‌خواهیم باید به ارزش ها بپردازیم.

مصطفی‌پور گفت: ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس به ریاست استاندار گیلان و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده تا با ارسال دستورالعمل ها برنامه ها و جلسات فرهنگی را تدوین کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه گفت: شعار محوری «ما قوی هستیم» سرلوحه برنامه های فرهنگی و اجتماعی ما است و در این راستا از همه ظرفیت ها شامل مردم، پیشکسوتان جهاد، خانواده های شهدا و… استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در سراسر کشور هدف گذاری شده تا از ۱میلیون رزمنده دفاع مقدس توسط دستگاه های متفاوت تقدیر شود خاطرنشان کرد: تاکنون چند دستگاه در گیلان این کار را شروع کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وظیفه این بنیاد را زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش ها دانست و افزود: باید برای نسل آینده‌ از این ارزش ها و آثار استفاده شود.

وی دفاع مقدس را یک گنجینه دانست و ابراز کرد: ۷کمیته شامل کیمته پیشکسوتان، کمیته راهیان نور، کمیته فرهنگی اجتماعی و رسانه ای، کمیته مراکز فرهنگی و موزه‌ها، کمیته هنری نمایش و ادیبات دفاع مقدس، کمیته آموزش پژوهش و کمیته اسناد دفاع مقدس و کمیته زنان و دفاع مقدس به امورات دفاع مقدس می‌پردازند.

مصطفی پور گفت: باید یادگاری ها و داشته های گیلانیان را جمع و نگهداری کنیم؛ دفاع مقدس به همه مردم تعلق دارد اما هنوز در برخی امور نسبت به دفاع مقدس و شهدا کم کاری کرده ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه یکی از بزرگترین عقب ماندگی های ما در استان ساخت باغ موزه دفاع مقدس است گفت: برآورد اولیه بیش از ۱۰۰میلیارد برای موزه در نظر گرفته شده بود اما با توجه به تورم نمیتوان به طور دقیق این موضوع را پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه ساخت باغ موزه دفاع مقدس ۱۸سال قبل برگزار شد اذعان کرد: نقش گیلانیان نباید در برهه حساس دفاع مقدس هدر برود و اسناد گیلان حتما باید برای نسل های آینده حفظ شود.

مصطفی‌پور با بیان اینکه این باغ موزه ها از ردیف بودجه ملی استفاده نمی‌کنند و از پشتیبانی و ظرفیت های استانی بهره می‌گیرند گفت: کلنگ احداث باغ موزه دفاع مقدس سال ۹۸ بر زمین زده شد.

عدم داشتن زمین مناسب، علت عقب ماندگی گیلان در ساخت باغ موزه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عدم داشتن زمین مناسب را علت تعویق باغ موزه دفاع مقدس خواند و گفت: بودجه اولیه این باغ‌موزه توسط ظرفیت بزرگ استان یعنی محمد باقر نوبخت تهیه شد و وعده هایی هم برای ادامه کار داده شده است.

وی با اشاره به ۳فاز باغ موزه بیان کرد: در فاز اول کار ها پیش رفته است و تلاش می‌کنیم تا از پشتیبانی ها، بودجه و امکانات استفاده کنیم تا طبق زمانبندی کار به اتمام برسد.

مصطفی پور با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵کتاب چاپ شده است و برای ۳۰کتاب دیگر نیز هدف گذاری شده است افزود: این کتاب ها شامل خاطرات شفاهی، کتاب های صوتی بود ۵ عنوان رونمایی شد ۴عنوان در مراحل پایانی کار است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار سند قابل توجه دفاع مقدس جمع آوری شده است ابراز کرد: در مبحث دانشنامه دفاع مقدس بیش از هزار مدخل داریم و در آینده بزرگترین مرجع برای تحقیقات و پژوهش خواهیم داشت.

با اشاره به ۴۹کتاب مکتوب و ۱۰ کتاب صوتی در حوزه نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری همایش پیام آوران عاشورا و همایش استانی سلاله ها ادامه داد: ۳۴۰بانوی دفاع مقدس از گیلان شناسایی شدند و سال قبل اولین گردهمایی این رزمندگان برگزار شد.

در پایان از چند کتاب با عنوان ترنم باران، تفنگ چوبی، فرمانده دلها، زینب های خط مقدم و ۹عنوان کتاب صوتی مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه