رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در گفتگو با ۸دی:

انتشار عکس‌های نامتعارف در رسته پوشاک و آرایشگاه بانوان در فضای مجازی جرم است/ تشکیل ۲۷پرونده قضایی مدلینگ علیرغم ارائه تذکر/ با احتکار کنندگان ارزاق عمومی مردم شوخی نداریم

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تشکیل ۲۷پرونده قضایی مدلینگ علیرغم ارائه تذکر، گفت: در خصوص مدلینگ، افرادی که توجیح و آگاه نسبت به جرم خود و قانون نباشند و نیز بار اول آن‌ها باشد با هماهنگی مقام قضایی منجر به اخذ تعهد از می‌شود و ۲۷مورد پرونده قضایی مذکور شامل افرادی هستند که با وجود تذکر و تعهد، موارد را تمکین نکردند و مجدداً در فضای مجازی ناهنجاری‌هایی را به وجود آوردند که منجر به تشکیل پرونده قضایی و ارسال به دادسرا شده است.

انتشار عکس‌های نامتعارف در رسته پوشاک و آرایشگاه بانوان در فضای مجازی جرم است/ تشکیل ۲۷پرونده قضایی مدلینگ علیرغم ارائه تذکر/ با احتکار کنندگان ارزاق عمومی مردم شوخی نداریم

سرهنگ سید مهدی نجفی پور رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره اقدامات این اداره در ایام کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در اواخر سال گذشته استان گیلان جزء استان‌های پیشرو در اعمال محدودیت و رعایت کلیه موارد و ضوابط ابلاغی بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان بود.

 

پلمب ۶۵۷ قهوه‌خانه به دلیل ارائه قلیان در ایام کرونا

سرهنگ نجفی پور با بیان اینکه اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در هماهنگی کامل با اماکنی که به جهت شیوع انتشار کویید۱۹ به‌عنوان نقاط ریسک‌پذیر و دارای حساسیت بیشتری هستند است افزود: این اداره با تشکیل گروه‌های مشترک با ادارات مرتبط مانند بهداشت، فرمانداری، تعزیرات و…ورود کرده است که از این اقدامات می‌توان به پلمپ بالغ‌بر ۶۵۷ قهوه‌خانه که اقدام به ارائه قلیان می‌کردند نام برد.

 

لغو تمام مراسم‌های جشن و عروسی در تالار و باغ تالارهای گیلان

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری کلیه مراسم‌های عروسی در تالار و باغ تالارها لغو و منتفی است افزود: در زمانی که شیوع ویروس کرونا نسبت به بحران اولیه خود کمتر شد، اجازه برگزاری مراسم جشن و عروسی با محدودیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد اما با شیوع مجدد این ویروس منحوس، بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری کلیه مراسم‌های عروسی لغو و منتفی است.

 

پلمب ۲۶تالار عروسی در سال جاری

وی خاطر نشان کرد: تالارهای عروسی که با ضوابط هماهنگ نباشند و اقدام به برگزاری مراسم عروسی کنند با آن‌ها برخورد و واحد آن‌ها را پلمپ خواهیم کرد که از ابتدای سال ۹۹تا امروز ۲۶مورد پلمپ تالار عروسی را بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان گیلان انجام‌شده است.

وی در ادامه در راستای عملکرد اداره نظارت بر اماکن عمومی بیان کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰هزار بازدید در سطح استان گیلان داشتیم و از ابتدای سال جاری تاکنون این تعداد به ۴۸هزار مورد بازدید افزایش پیداکرده است.

 

تذکر، تعهد و پلمب رویکرد اداره نظارت بر اماکن

سرهنگ نجفی پور درباره رویکرد اداره نظارت بر اماکن در بازدیدها گفت: رویکرد اماکن در بازدیدها ابتدا تذکر است، که در سال جاری بالغ بر ۲۵هزار مورد تذکر و ارشاد مردم در قالب دستورالعمل‌ها و ابلاغات انجام‌شده است و در صورت عدم تمکین از قانون اقدام به اخذ تعهد خواهیم کرد.

 

پلمب ۲هزار و ۵۸۲ واحد عمومی

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: از ۷هزار مورد از واحدهای صنفی که تخلف داشته اما جرم نداشتند اخذ تعهد انجام شد که اکثر این واحدها پس از تعهد موارد لازم را رعایت کردند، به ۶هزار واحد که بر تخلف و بزه خود اصرار داشتند اخطار داده شد و در این بین بالغ‌بر ۱۶۰مورد پرونده قضایی تشکیل و نیز ۲هزار و ۵۸۲ واحد خود منجر به پلمپ شدند.

 

آموزش و تشریح ضوابط به واحدهای صنفی جهت آشنایی با قانون

وی ادامه داد: اداره نظارت بر اماکن کلیه ضوابط لازم را به واحدهای صنفی ابلاغ می‌کند و با آموزش و برگزاری جلسات متعدد برای اصناف ضبط کار را برای آن‌ها تشریح و مواردی را که منجر به تخلف و جرم می‌شود را به آن‌ها تأکید می‌کند تا عدم آگاهی و اطلاع کافی آن‌ها منجر به بروز تخلف و جرم نشود.

 

انتشار عکس‌های نامتعارف در رسته پوشاک و آرایشگاه بانوان در فضای مجازی جرم است

سرهنگ نجفی پور با اشاره به انتشار عکس‌های نامتعارف در برخی رسته‌ها نظیر پوشاک بیان کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی و آموزشی که اداره نظارت بر اماکن داده است در رسته پوشاک و آرایشگری بانوان انتشار عکس‌های نامتعارف در فضای مجازی به بهانه تبلیغ پوشاک یا آرایشگاه‌ها جرم تلقی می‌شود و در صورت مشاهده پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

 

تشکیل ۲۷پرونده قضایی مدلینگ علیرغم ارائه تذکر

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه فضای مجازی به‌صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد گفت: در سال ۹۷، ۲۷مورد پرونده قضایی در خصوص مدلینگ و موارد مشابه آن تشکیل و در سال جاری نیز چندین پرونده قضایی به جهت انتشار تصاویر بانوان به‌عنوان مدلینگ در فضای مجازی تشکیل شد.

سرهنگ نجفی پور تصریح کرد: در خصوص مدلینگ، افرادی که توجیح و آگاه نسبت به جرم خود و قانون نباشند و نیز بار اول آن‌ها باشد با هماهنگی مقام قضایی منجر به اخذ تعهد از می‌شود و ۲۷مورد پرونده قضایی مذکور شامل افرادی هستند که با وجود تذکر و تعهد، موارد را تمکین نکردند و مجدداً در فضای مجازی ناهنجاری‌هایی را به وجود آوردند که منجر به تشکیل پرونده قضایی و ارسال به دادسرا شده است.

 

وی بابیان اینکه واحدهای صنفی به‌صورت مستمر و روزانه توسط گشت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی مورد بازدید قرار می‌گیرند و تخلفات آن‌ها احصاء می‌شود افزود: در این زمینه اداره اماکن با اتاق اصناف و اتحادیه هماهنگی‌های لازم را دارد و در صورت لزوم به‌صورت ابلاغ و اخطار تذکر می‌دهیم، که اگر این واحدها ضوابط ابلاغی را رعایت نکنند برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

در رابطه با قاچاق و احتکار ارزاق عمومی بشدت برخورد خواهیم کرد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به احتکار و قاچاق کالا، ببان کرد: ما در راستای ارزاق عمومی مردم باکسی شوخی نداریم و بشدت پایه کار هستیم و اگر کسی ضوابط را تمکین نکند بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ نجفی پور تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه به افراد، صنوف و واحدهایی که به‌صورت سازمان‌یافته و یا غیر سازمان‌یافته که اقدام به احتکار و قاچاق ارزاق عمومی مردم می‌کنند بشدت برخورد کرده، پرونده قضایی تشکیل و به مقام قضایی معرفی خواهیم کرد.

 

همکاری پلیس به‌عنوان گروه پشتیبان با بازرسی اصناف و سازمان صمت

 

وی با اشاره به نقش اداره نظارت بر بازار و صنوف گفت: بازرسی اصناف و سازمان صمت، گشت‌های مشترک دارند که گاهی از اداره نظارت بر اماکن عمومی درخواست کمک می‌کنند، درمجموع هر رده‌ای نظیر تعزیرات، سازمان صمت، اصناف و اتحادیه‌ها که اقدام به گشت زنی می‌کنند در صورت درخواست یک‌ اکیپ پلیس جهت برخورد با افرادی که اقدام به افزایش قیمت، گران‌فروشی و….می‌کنند به‌عنوان پشتیبان در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

کشف ۲۳۳۵۶ قلم کالای قاچاق و دستگیری ۱۴نفر

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در تشریح کشفیات قاچاق این اداره از آغاز سال ۹۹تاکنون بیان کرد: ۲۳هزار و ۳۵۶ قلم کالای قاچاق و ۱۴نفر در این راستا دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

کشف ۷دستگاه خودرو صفر احتکار شده

سرهنگ نجفی پور درباره سایر کشفیات توسط این اداره گفت: کشف تعداد ۷دستگاه خودرو صفر احتکار شده در یک مکان به ارزش بیش از یک میلیارد تومان‌ و معرفی به مرجع قضایی، کشف تعداد ۵۱۰عدد اقلام پزشکی تاریخ گذشته و قاچاق و دستگیری یک نفر، کشف تعداد ۶۰۰ثوب لباس زنانه غیرمتعارف و قاچاق و دستگیری یک نفر ازجمله اقدامات اداره نظارت بر اماکن استان گیلان است.

وی ادامه داد: کشف تعداد ۱۴۰ثوب انواع البسه زنانه قاچاق و دستگیری یک نفر، کشف چاپخانه برگ‌های پیش‌بینی مسابقات فوتبال توتو به تعداد ۶ هزار برگ از ویدئو کلوپ نمایش و دستگیری سه نفر متهم، کشف انبار احتکار لوازم‌خانگی به تعداد یک هزار و ۳۶۱ دستگاه اعم از یخچال، کولر، تلویزیون… و پلمپ واحد صنفی، کشف ۳/۵تن چای احتکار شده، کشف ۵تن سیمان احتکار شده معادل ۱۰۰پاکت، کشف انبار احتکار لوازم‌یدکی موتورسیکلت به ارزش ۸ میلیارد ریال، کشف ۴۴۹ قلم روغن غیرمجاز خوراکی به ارزش ۸۶ میلیون ریال و کشف ۴هزار و ۴۲۵ ثوب البسه با تصاویر نامتعارف حاصل تلاش اداره نظارت بر اماکن استان گیلان است.

سرهنگ سید مهدی نجفی پور رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در پایان اضافه کرد: از کلیه شهروندان و متصدیان صنفی خواهشمند هستیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با پلیس همکاری و مراتب را از طریق تلفن گویا ۳۳۲۲۹۹۰۰_۱۱۰ اطلاع دهند.

 

گفتگو از زینب شهبازپور

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه