نماینده رشت در نشست خبری:

اولویت محوری مجلس بخش اقتصاد و معیشت مردم است/ برخی مسئولان گیلان خواب اند و منتظر تلنگر!

سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه یازدهم ناکارآمدی و ضعف مدیریت عامل پدید آمدن فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر مفسده ها به صورت سازماندهی و تشکیلاتی شکل گرفته است و عده ای به جان مردم افتاده اند.

اولویت محوری مجلس بخش اقتصاد و معیشت مردم است/ برخی مسئولان گیلان خواب اند و منتظر تلنگر!

به گزارش خبرنگار ۸دی،  سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصحاب رسانه نماد بصیرت اجتماعی، مطالبه گری و پیشتاز آگاهی بخشی در جامعه هستند اظهار کرد: مطالبه به حق و نگرانی های مربوط به اشتغال و معیشت مردم جز دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و همه مسئولین بدنبال راه حلی جهت برون رفت از این مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت محوری مجلس شورای اسلامی اقتصاد و معیشت مردمی است افزود: برنامه های ضربتی و تعجیلی جهت وضع قوانین جدید یا تسریع در قوانین تصویب شده از جمله اقدامات مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم ناکارامدی و ضعف مدیریت عامل پدید امدن فساد در جامعه عنوان کرد: در سالهای اخیر تعداد و حجم مفسده ها سازماندهی و تشکیلاتی شکل گرفته است و عده ای به جان و مال مردم افتاده اند که این رفتارهای مفسده انگیز، ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی و‌‌… در شان جامعه اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: قوه قضاییه بعنوان حرکت حماسه سازی در مقابل باندهای اقتصادی ایستاده است و باید ریشه های فساد را بطور کامل نابود ساخت، از بعد نگاه مردم عملکرد صحیحی از جانب مدیران دیده نمیشود و این امر سبب ناهنجاری، بدرفتاری و سوء مدیریت در سیستم اداری می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید پتانسیل و ظرفیت های استان گیلان را شناسایی و از آنها بهره برد افزود: کشاورزی یک فرصت منحصر به فرد اقتصادی در استان گیلان است و در سطح کشور منجر به خودکفایی کشور از واردات میشود.

شاهد جابه جایی مؤلفه های میراثی گیلان هستیم

اقازاده با بیان اینکه در صورت عدم بهره مندی از فرصت های کشاورزی نظیر برنج، چای، مرکبات و…شاهد جابه جایی مؤلفه های میراثی استان گیلان خواهیم بود افزود: اراضی کشاورزی اگر منبع اقتصادی و مقرون به صرفه برای خانواده های کشاورز باشد خود کشاورزان مانع تغییر کاربری ها و تاراج زمین های کشاورزی میشوند.

برخی مسئولان گیلان خواب اند

وی با تاکید بر این امر که یک عده از مسئولین در استان گیلان خواب هستند و باید به آنها تلنگر زد، درباره فرصت های گردشگری استان گیلان بیان کرد: تخریب محیط زیست، محیط طبیعی و عرصه های زیست محیطی ادامه پیدا کند در گردشگری هم مانند کشاورزی به مشکل بر می خوریم.

عقب ماندگی های صنعتی استان گیلان

اقازاده با اشاره به صنعت استان گیلان بیان کرد: گیلان در حوزه صنعت جز استان های عقب مانده کشور است که سومدیریت عامل اصلی این ضعف است، بدلیل عقب ماندگی های صنعتی این استان، کمتر از ۴۰درصد از ظرفیت صنعتی استان گیلان فعال است و بخش صنعت از طریق تامین مواد اولیه، نقدینگی، حمایت، تسهیلات، بازار فروش و صادرات و…منجر به رفع موانع و جهش در بخش صنعت استان گیلان میشود.

وی با بیان اینکه روند سنتی منفی در صنعت گیلان باید تغییر و بروزرسانی و همراه با نگاه مثبت و تعالی پیش رود تصریح کرد: در صورتی میتوانیم سرمایه گذاران جدید را جذب کنیم که در سرمایه گذاری های قبلی موفق عمل و بدون نمره منفی عمل کرده باشیم

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با اشاره به شیوع بحران کورونا افزود: استان کیلان به لحاظ مراکز درمانی، پیشگیری، بیمارستانی و… از حداقل زیرساخت ها و امکانات برخوردار است که در شان مردم گیلان نیست و همین امر باعث افزایش تلفات در استان گیلان شد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز شاهد رشد همه جانبه در نظام جمهوری اسلامی بویژه در حوزه نظامی، سیاسی، علمی و..هستیم افزود: امروز در تمام تحولات منطقه ای و بین المللی اقتدار و حضور نظام جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است و جمهوری اسلامی مایه بیداری و نجات همه مستضعفان حتی تا آمریکای لاتین است.

اقازاده با بیان اینکه عنصر مطالبه گری، امر به معروف، نظارت و شفافیت به نوع عملکرد و رفتار ناظرین مربوط است افزود: برای اصلاح قانون مطبوعات باید زمینه فضای موثر و لازم را برای اجرا قوانین نیازمند است.

مشکلات شهر رشت و بهم ریختگی مدیریت شهری

 

وی ضعف شهری و حاشیه نشینی رشت را نتیجه ضعف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری رشت در موضوعات مختلف بهم ریخته است و از استانداری انتظار داریم که علاوه بر پشتیبانی مالی به لحاظ حمایت فکری، اعمال مدیریت و…از مدیریت شهری در بخش شهرداری و شورای شهر انجام شود.

 

نماینده دستش برای پولدار شدن باز است!

 

آقازاده با بیان اینکه یک نماینده دستش برای پولدار شدن باز است اما اصول اولیه بر امانت داری و حق الناس است افزود: یک نماینده ماهیانه حدود ۲۷میلیون تومان حقوق و دریافتی دارد که این مبلغ برای کلیه هزینه ها شامل دفتر و…است و با وجود هزینه های جاری در نهایت نماینده از جیب خود پولی برای هزینه ها بگذارد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: شرایط برای ثروتمند شدن وجود دارد اما حیای گربه کجا رفته است!نمایندگان باید پیش از ورود به مجلس و در پایان ۴سال خدمت خود در صحن مجلس شورای اسلامی دارایی های خود بصورت شفاف بیان کنند.

 

به شفافیت آرای نمایندگان اعتقاد دارم

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه به شفافیت آرای نمایندگان اعتقاد دارم، درباره بکارگیری نیروهای کارامد گفت: مدیران باندی و ناشایست عامل بسیاری از مشکلات است و در مقابل بکارگیری و شناسایی نیروهای توانمند، متدین، حلال مشکلات است تا در شرایط سخت مردم حلاوت مدیریت انقلابی را مانند دوران دفاع مقدس بچشند.

 

گیلان درگیر مدیران غیربومی

 

وی با بیان گیلان معمولا درگیر مدیران غیربومی است ادامه داد: گیلان دارای ظرفیت و نیروهایی لست که به خوبی استان و مشکلات را میشناسند و باید از این افراد بهره مند شد به جای اینکه فردی غیربومی بر سر کار آید و تازه با شرایط آشنا شود.

 

اظهار نظر سطح پایین وزیر راه درباره خانه دار کردن خبرنگاران

 

آقازاده با اشاره به نظریه وزیر راه و شهرسازی درباره خانه دار کردن خبرنگاران گفت: اینگونه اظهار نظر غیرتخصصی فردی که در طول ۵سال خدمت خود یک‌ لانه کبوتر هم نساخته است و در مجموع عملکرد این دولت نشان دهنده سطح آنها است.

 

رئیس جمهور به کارهای بزرگتر بپردازد

 

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با انتقاد از اظهار نظر رئیس جمهور که یکی از عوامل شیوع کرونا در استان گیلان را نتیجه یک رویکرد ورزشی عنوان کرد افزود: رئیس جمهور بهتر است به وظایف مهم تر و کلان بپردازد نه اینکه مانند مجالس دورهمی اظهار نظر کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه