آمریکا در حمله به عراق ۳تریلیون دلار هزینه کرد ولی شکست خورد/ دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا در حمله به عراق ۳تریلیون دلار هزینه کرد، گفت: در شرایطی که آمریکا فکر می‌کرد با حمله به کشورهای منطقه می‌تواند ایران را محدود کند، نتیجه‌ای جز شکست برای این کشور حاصل نشد.

آمریکا در حمله به عراق ۳تریلیون دلار هزینه کرد ولی شکست خورد/ دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

به گزارش ۸دی نیوز، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی دقایقی پیش در یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران از توابع شهرستان رابر در استان کرمان، با اشاره به اینکه سه عامل مهم رهبری، مردم و مذهب در پیروزی ایران در دفاع مقدس نقش زیادی داشتند، اظهار کرد: حضرت امام به‌عنوان یک رهبر حکیم و شجاع، نقش بسیار محوری در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس داشتند.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل(ره) توجه ویژه‌ای به ملت ایران داشتند، افزود: از سوی دیگر در جنگ تحمیلی صدام حسین اقدام به کشتار دسته‌جمعی ملتش و یا بمباران شیمیایی حلبچه می‌کرد.

سردار سرلشکر سلیمانی با تأکید بر اینکه حضرت امام همواره مسئولان را به توجه به مردم توصیه می‌کردند، اذعان کرد: با مطالعه صحیفه نور می‌توان دریافت که بین کردار و رفتار حضرت امام(ره) ذره‌ای تضاد وجود نداشته است.

وی حضرت امام را فدایی ملت عنوان و تصریح کرد: ایشان در وصیت‌نامه خود فرموده‌اند: «جانم فدای ملت ایران باد!».

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دومین عامل در پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را عامل مردم برشمرد و گفت: یک ارتش هراندازه که قدرتمند باشد، اما از پشتیبانی ملتش برخوردار نباشد، شکست خواهد  خورد.

وی با بیان اینکه ارتش جزئی از یک ملت است، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است ارتش‌هایی که از پشتوانه مردمی برخوردار نیستند، با وجود دسترسی به بهترین امکانات و تجهیزات نظامی، شکست پذیر هستند.

آمریکا در حمله به عراق ۳ تریلیون دلار هزینه کرد ولی به اهدافش نرسید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه آمریکا در حمله به عراق سه تریلیون دلار هزینه کرد، تصریح کرد: نتیجه این جنگ برای آمریکا شکست بود، به‌طوری که نتوانست حتی برای سرباز خودش مصونیت بگیرد.

وی با بیان اینکه پیروز نهایی جنگ آمریکا و عراق، جمهوری اسلامی ایران بدون حتی دادن یک شهید بود، عنوان کرد: در شرایطی که آمریکا فکر می‌کرد با حمله به کشورهای منطقه می‌تواند ایران را محدود کند، نتیجه‌ای جز شکست برای این کشور حاصل نشد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکا رژیم صهیونیستی را به بهترین امکانات و تکنولوژی‌های نظامی مسلح کرده است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های هشت‌روزه، ۲۲ و ۳۳روزه نتوانست از خود دفاع کند و شکست خورد.

وی با تأکید بر اینکه پیروز نهایی همه آتش افروزی‌های آمریکا در منطقه، جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: ایران بدون آنکه طرف مقابل باشد و یا حتی یک شهید بدهد، به اهداف و برنامه‌های خود دست یافته‌ است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه بودجه نظامی یک سال آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار معادل بودجه هشت سال جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این بودجه به‌سبب عدم پشتیبانی ملت آمریکا از ارتش، دستاوردی در عراق و افغانستان نداشت.

رژیم صهیونیستی یک نظام سرباز‌ــ‌شهروندی است/ رمز پیروزی ایران همواره پشتیبانی ملت از نیروهای مسلح بوده است

وی رژیم صهیونیستی را یک نظام سرباز‌ــ‌شهروندی معرفی و خاطرنشان کرد: با وجودی که رژیم صهیونیستی به بهترین تجهیزات نظامی دنیا مجهز است، اما در جنگ‌های هشت‌روزه، ۲۲ و ۳۳روزه طعم شکست را چشید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هنگامی‌که ارتش یک کشور به‌پشتوانه تکنولوژی و تجهیزات نظامی خود از ملتش بیگانه شود، ضربه‌پذیر می‌شود، تصریح کرد: رمز پیروزی ایران در ۳۵ سال گذشته، پشتیبانی ملت از ارتش، سپاه و نیروهای مسلح بوده است.

وی عنوان کرد: صدام به‌واسطه ظلم‌هایی که به ملت خود کرده بود، نتوانست در حمله نظامی آمریکا حتی به ملت خود پناه ببرد و متحدان غربی‌اش او را در بدترین وضعیت از چاه و قبر بیرون کشیده به دار آویختند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه مذهب سومین عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس و دوران انقلاب به شمار می‌رود، افزود: ملت ایران با پایبندی به آیات قرآن و عمل کردن به آن در زندگی خود، از ظرفیت‌های مذهبی بسیار زیادی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه ملتی که علی(ع)، فاطمه(س)، زینب(س) و کمیل را دارد، هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد، تصریح کرد: وجود چنین الگوهای بزرگی ملت ایران را در دفاع از آرمان‌های خود مصمم می‌کند.

رهبر معظم انقلاب در دفاع مقدس همانند یک پدر مراقب ملت بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب همانند یک پدر مراقب ملت است، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری، رهبری پیامبر‌گونه دارد، یعنی اینکه ملت را در مسیر سعادت هدایت و مراقبت می‌کند.

وی شهدای هشت سال دفاع مقدس را افضل شهدای تاریخ عنوان کرد و گفت: این شهدا بعد از شهدای صدر اسلام که در  غزوات پیامبر(ص) به شهادت رسیدند و شهدایی که در محضر اهل‌بیت(ع) جهاد کردند، افضل هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در دوره ظلم و گناه به پیامبری مبعوث شد، تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام، نجات‌بخشی ملت‌ها را بنیان گذاشت و مسلمانان با اهدای خون خود، اسلام را تثبیت کردند.

وی در پاسخ به اظهارات برخی که می‌گویند اسلام با شمشیر، قاره‌ها و ملت‌ها را درنوردید، گفت: اسلام با حقیقت توسعه و بسط یافت و همه کشورها و ملت‌ها در برابر منطق اسلام تسلیم شدند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال اسلام در گوشت، پوست و استخوان ملت‌ها جای گرفته است، افزود: دین مبین اسلام در زمان پیامبر نهادینه و در دوران امامان معصوم(ع) حفاظت شد.

هنوز در وضعیت دفاع مقدس قرار داریم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: دفاع مقدس ۳۵ سال است که ادامه دارد و دوران جنگ تحمیلی بخشی از این دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی تنها تکنیک‌ها وسیاست‌ها فرق کرده، اظهار کرد: ما هنوز در وضعیت دفاع مقدس قرار داریم.

وی با ابراز تأسف از اینکه در دورانی که روح اسلام آمریکایی در ملت‌ها و دولت‌ها حاکم شد، افزود: امام راحل(ره) این انسان پرافتخار تاریخ و عالم اسلام، با تشکیل یک حکومت اسلامی، موج بیداری اسلامی را به وجود آوردند.

امام(ره) اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام آمریکایی بنیان گذاشت

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه حضرت امام، اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام آمریکایی بنیان گذاشتند، خاطرنشان کرد: وقوع هشت سال جنگ  برای خاموش کردن این شعله بود که ملت ایران برای حفاظت از این راه، شهدای بسیاری را تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز منطق و گفتمان فرهنگی ایران، در بسیاری از کشورهای جهان تأثیرگذار بوده است، افزود: وجود این فرهنگ سبب شده ایران در بسیاری از کشورهای منطقه به اهداف خود دست یابد.

همواره پیروز نهایی معادلات منطقه ایران بوده است

سرلشکر سلیمانی با تأکید بر اینکه آمریکا با جنگ‌افروزی در منطقه و حمله به عراق و افغانستان قصد داشت ایران را محدود و یا منزوی کند، افزود: حاصل این جنگ‌ها شکست برای آمریکا و پیروزی برای ایران بود.

وی راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب را سبب ایستادگی و سرپا بودن ملت ایران دانست و گفت: اگر امروز می‌بینید که آقای روحانی در سفر به نیویورک مورد احترام قرار می‌گیرد، به‌سبب رهبری‌ مقام معظم رهبری و ایستادگی و شجاعت ملت ایران است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز آمریکا پس از ۳۵ سال به شکست خود از ایران اعتراف می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل اعتراف سردمداران آمریکا به شکست از ایران، به‌سبب مقاومت ملت است که به‌رغم همه فشارها و تحریم‌های غرب همچنان آماده جهاد هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه