کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با ۸دی:

شیطنت اروپایی‌ها علیه ایران کمتر از آمریکا نیست/ لزوم معرفی و واکاوی بیانات مهم رهبر انقلاب برای نخبگان و اذهان عمومی جهان

کارشناس روابط بین الملل در رابطه با محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب و اشاره ایشان به اینستکس با بیان اینکه اگر شیطنت اروپایی‌ها بیشتر از آمریکا نباشد کمتر از آمریکا هم نیست، گفت: فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت توسط اروپایی‌ها در تأیید همین مطلب است.

شیطنت اروپایی‌ها علیه ایران کمتر از آمریکا نیست/ لزوم معرفی و واکاوی بیانات مهم رهبر انقلاب برای نخبگان و اذهان عمومی جهان

وحید کریمی کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در عید قربان و اشاره ایشان با اینستکس با تاکید بر اینکه شیطنت اروپایی ها بیشتر از آمریکایی هاست، گفت: فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت توسط اروپایی‌ها در تایید همین مطلب است.

وی اظهار کرد: در غیر اینصورت و در شرایط عادی بین ایران و اروپا نتایج مسائل بسیار مثبت و منتهی به همکاری بین غرب آسیا و اروپا می شد.

کریمی ادامه داد: در جنگ عراق اسناد زیادی به صورت مستند موجود است که اثبات می کند اروپایی‌ها به ویژه انگلیس، از آمریکا به عنوان قدرت سخت جهت مداخله و تجاوز نظامی به عراق استفاده کردند.

این کارشناس روابط بین الملل درباره نقش اروپایی ها در برجام عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر این مطلب اشاره کردند، اروپایی ها در برجام عمدا کم کاری می کنند، سه کشور اروپایی برجام را امضا کرده و دارای حق رأی و پتانسیل هستند اما با روشی متفاوت از آمریکا معطل می کنند.

وی با بیان اینکه رفتار اروپا کاملا منافقانه است ادامه داد: اروپایی‌ها منتظر انتخابات آبان‌ماه آمریکا هستند، که اگر ترامپ مجددا رای اورد و خط مشی تحریم علیه ایران را ادامه داد در مسیر حرکت آمریکا قرار بگیرند و اگر دولتی دیگر بر سرکار آمد با نقشه ای دیگر رفتار کنند‌‌.

کریمی تصریح کرد: اروپایی ها در حال وقت کشی هستند و این اتلاف وقت اروپایی ها قابل قبول نیست، در مجموع اگر شیطنت اروپایی‌ها بیشتر از آمریکا نباشد کمتر از آمریکا هم نیست.

 

همه نخبگان و اذهان عمومی جهان مخاطب افکار ایران هستند

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به لزوم جهش علم همراه با جهش تولید گفت: ما باید قوی تر از قبل باشیم.

وی افزود: باید بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیداتشان به درستی معرفی و واکاوی شود زیرا مخاطب آن علاوه بر افکار و اذهان ایرانیان، نخبگان و اذهان عمومی جهانیان نیز هستند.

 

ایجاد کانال ارتباطی برای معرفی ماهیت ذاتی آمریکا و اروپا به سیاهپوستان آفریقا

وی ادامه داد: ایران ملزم به ایجاد یک کانال ارتباطی از طریق فضای مجازی و اینترنت برای برقراری ارتباطات علمی و…به جهت معرفی و شناخت خود، روابط بین الملل، معرفی ماهیت ذاتی غرب شامل آمریکا و اروپا به مردم آفریقایی است.

کریمی با تأکید بر جلب نظر نخبگان اروپایی و آمریکایی گفت: بسیاری از سیاه پوستان معترض داخل آمریکا با اقوام و دوستان خود در کشورهای افریقایی در ارتباط هستند، ایران از طریق روشنگری در قاره افریقا میتواند اذهان عمومی در داخل امریکا و نخبگان امریکایی و اروپایی را روشن کند.

وی با اشاره به افول امریکا در جهان بیان کرد: مدت‌ها است که بحث افول آمریکا بین نخبگان غربی و امریکایی مطرح می شود.

این کارشناس روابط بین الملل خاطرنشان کرد: همانطور که امام راحل(ره) شاهد فروپاشی شوروی بود امیدواریم که رهبر معظم انقلاب نیز شاهد فروپاشی لیبرالیسم دروغین باشد که ما خود در تسریع این امر جهت نجات غرب آسیا و کشورهای اسلامی از این مصیبت تلاش کنیم.

 

حل مشکلات منطقه به محوریت ایران در آینده نزدیک

کریمی با بیان اینکه دوره قدرت این کشور به پایان رسیده است افزود: متاسفانه منطقه ما گرفتار مصیبت و مسائل اختلاف آمیز شده است که امروزه حتی آفریقا هم درگیر چنین مشکلاتی نیست و امیدواریم این مشکلات به محوریت جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک منتفی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه