جلسه بررسی طرح ایجاد “کلینیک خشم” در کلانشهر رشت برگزار شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با اشاره به دلسوزی های ماهواره ای برای اینگونه جوانان تصریح کرد: ما در کشور به شدت به دنبال رسیدگی به امور اینگونه از نوجوانان هستیمو برنامه ریزی برای رفع مشکلات انها در دستور کار است.

جلسه بررسی طرح ایجاد “کلینیک خشم” در کلانشهر رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز ، محمود گلزاری در جلسه بررسی طرح ایجاد کلینیک خشم در کلانشهر رشت با بیان اینکه کنترل خشم بر اثر محرک های نا مناسب از محیط بر انسان تحمیل می شود اظهار کرد: در کشور آسیب های اجتماعی متعددی وجود دارد که مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بین آسیب های متعدد سه آسیب اعتیاد ،طلاق و خشونت بیشترین فراوانی را دارد ،افزود: بعد از اعتیاد بیشترین رندانیان قتل مربوط به نزاع و درگیری و عدم کنترل خشم است.

IMG_20141012_101855

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با بیان اینکه نوجوانان به سرعت وارد خشونت می شوند گفت:عوامل متعدد فرهنگی و اجتماعی در تولید خشم اثر دارد.

گلزاری با تاکید بر اینکه در روانشناسی اجتماعی عومل متعددی چون محیط،آلاینده های محیطی ترافیک و تراکم جمعیت در ایجاد خشم مورد بررسی قرار می گیرد ،خاطرنشان کرد: اگر خشم به درستی کنترل نشود منجر به آسیب های جدی در جامعه می شود

وی با بیان اینکه با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که مراکز پیشگیری و کنترل خشم را راه اندازی شو، تصریح کرد: با این نگاه که نوجوانان عمدتا قتل های سریع ،ناگهانی و بدون برنامه ریزی را انجام می دهند در این راستا در سال گذشته از همه کسانی که در گرفتن عفو از خانواده های مقتولین فعال بودند در تالار وحدت تهران دعوت شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با اشاره به دلسوزی های ماهواره ای برای اینگونه جوانان تصریح کرد: ما در کشور به شدت به دنبال رسیدگی به امور اینگونه از نوجوانان هستیمو برنامه ریزی برای رفع مشکلات انها در دستور کار است.

IMG_20141012_101818

 

گلزاری با بیان اینکه تشکیل دبیر خانه جشن بخشش با کمک گروه های فعال ورزشکاران ،هنرمندان در حال راه اندازی است ،خاطرنشان کرد:در معاونت اجتماعی شهرداری تهران بررسی شد که شهرداری براساس وظیفه ذاتی خود در ایجاد کلینیک کنترل خشم می تواند وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه در کلانشهر رشت برای این امر سریع تشکیل جلسه شد تصریح کرد: انجام مشاوره و روان درمانی برای مراجعان و یا کسانی که از سازمان ها ارجاع می شوند در این کلینیک مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با تاکید بر اینکه ارجاع می تواند از کلانتری ها ،مدارس و سایر سازمان های انجام شود گفت: آموزش های گروهی در کلنیک گنترل خشم مورد توجه است و همسران جوان علی الخصوص مردان جوان در گرو ه های ۳۰تا ۵۰ نفری مورد آموزش علمی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد:کارگاهان آموزشی برای افرادی که قرار است مربی در مراکزی که با نوجوانان در ارتباط هستند توسط این کلنیک برگزار می شود و روش برخورد با امور در این کارگاه های آموزشی مورد توجه است و اموزش ها به همراه ارائه گواهینامه است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با اشاره به اینکه در سن نوجوانی پسرها، خشم به دلیل تغییرات هرمونی بروز می کند افزود:در این کلنیک تهیه منابع و جزو ها فیلم های کوتاه در حوزه رسانه ای انجام می شود.

IMG_20141012_101843

گلزاری با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی در شهر رشت به منظور زمینه یابی در ایجاد خشم در نوجوانان انجام شود گفت: مجموعه افرادی که در این کلنیک ها کار می کنند باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس باشند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه محتوایی برای کلنیک کنترل خشم از سوی وزارت ورزش و جوانان پشتیبانی می شود تصریح کرد:نیروهای متخصصص و امکانات فیریکی در استان شناسایی شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان خاطرنشان کرد: هسته ای علمی در گیلان برای ایجاد کلنیک کنترل خشم راه اندازی شود و از نیروهای متخصص و علمی در این زمینه بهره لازم گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه