مشاور امنیت ملی آمریکا:تماس با اوباما به درخواست روحانی بود/ روحانی: این مکالمه تلفنی تقاضای کاخ سفید بود

روحانی گفت: دیروز در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم کاخ سفید تماس گرفت و نسبت به تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با من ابراز تمایل کرد که چند دقیقه تلفنی صحبت کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا:تماس با اوباما به درخواست روحانی بود/ روحانی: این مکالمه تلفنی تقاضای کاخ سفید بود

به گزارش ۸دی نیوز، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا به سی ان ان اعلام کرد که هیأت ایرانی از دولت «باراک اوباما» تقاضای  تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و‌ آمریکا کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: امروز، تاحدی شگفت‌انگیز، از جانب آنها (هیأت ایرانی) با ما تماس برقرار شد که بگویند روحانی تمایل دارد تا با باراک اوباما تماس تلفنی در مسیر برگشت به فرودگاه داشته باشد و ما توانستیم این تماس تلفنی را برقرار کنیم و یک مکالمه سازنده برقرار شد.

به گفته رایس، تماس تلفنی اوباما و روحانی به مدت ۱۵ دقیقه به طول انجامید و افزود: به طور قطع، با ترجمه، یک تماس مختصر بود اما به اندازه‌ای کافی بود که پیام‌های دو طرف را منتقل کند.

مکالمه تلفنی با اوباما تقاضای کاخ سفید بود

حسن روحانی نیز پس از بازگشت از سفر ۵ روزه از نیویورک در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: دیروز در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم کاخ سفید تماس گرفت و نسبت به تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با من ابراز تمایل کرد که چند دقیقه تلفنی صحبت کنیم.

روحانی گفت: «در مسیر حرکت با موبایل سفیر ما تماس گرفته شد که عمدتا محور بحث ما مسئله هسته‌ای بود.»

وی افزود: من گفتم بحث ۱+۵ و حل و فصل مسئله هسته‌ای باید سرعت یابد و تاکید کردم که هر گونه فعالیت در عرصه خارجی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هر جا که ضرورت بدانم برای مصالح نظام و حقوق ملت و رفع مشکلات اقدام خواهم کرد و این نکته را تاکید کردم که فشارهای وارده بر مردم ما غیرقانونی و نادرست بود که باید برداشته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه