در میزگرد مسئولان گروه های جهادی گیلان مطرح شد:

دانشگاه دانشجو را دیتا محور بار می آورد/ تفکر جهادی به سمت مطالبه گری سوق پیدا کرده/ گاهی مسئولین فراموش کار می شوند

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی گیلان، گفت: یکی از بحث‌هایی که امروز مطرح است این است که نیروی تراز انقلاب اسلامی از دل کلاس درس در نمی آید بلکه تراز انقلاب اسلامی شامل یکسری مفاهیم و محتوا است که با کار برای قشر مستضعف ایجاد می شود، فردی که در این شرایط قرار بگیرد اگر روزی دارای منصب و موقعیت خاصی شد می‌تواند با جنس جامعه خود ارتباط بیشتری برقرار کند.

دانشگاه دانشجو را دیتا محور بار می آورد/ تفکر جهادی به سمت مطالبه گری سوق پیدا کرده/ گاهی مسئولین فراموش کار می شوند

به گزارش خبرنگار هشت دی، چند تن از مسئولان گروه های جهادی گیلان که در بحران ها و مسائل مختلف به خصوص بحران شیوع کرونا در استان فعالیت های گسترده ای داشتند با حضور در دفتر پایگاه خبری_تحلیلی هشت دی به بیان نکته نظرات خود در باب مسائل مختلف جامعه و تاکید بر داشتن روحیه مطالبه گری در حل مشکلات جامعه پرداختند.

“رضاسهیلی” مسئول گروه جهادی شهید زمانی دانشگاه گیلان در این میزگرد درباره دلایل ورود خود به کارهای جهادی اظهار کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دولت و مسئولین با وجود قشر ضعیف جامعه وظایف خود را انجام نمی‌دهند، اما زمانی که در یک جامعه مسئولی وظیفه خود را انجام نمی دهد این وظیفه از دوش بقیه افراد برداشته نمی شود.

وی با بیان اینکه دانشجو فردی است با حجم دیتای عظیمی که طریقه استفاده از آن را آموزش ندیده است افزود: فرهنگ جهادی در یک دانشجوی جهادی یعنی تک بعدی نبودن فرد، یک دانشجوی جهادی برای توسعه جامعه خود نیاز به آگاهی از مسائل روز، شناسایی مشکلات، چاره اندیشی برای حل آنها و در نهایت تجربه کردن که باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف خود فرد میشود دارد.

 

مطالبه گری در روحیه جهادگران است

مسئول گروه جهادی شهید زمانی دانشگاه گیلان تصریح کرد: مطالبه گری در روحیه جهادگران است دانشجویان جهادی ابتدا به جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره یک مشکل میپردازند، بعد به مسئول مربوطه مراجعه می کنند و می گویند من به عنوان یک دانشجوی متخصص به نظرم اگر فلان کار انجام شود یا جلوی کاری دیگر گرفته شود به این دلایل بهتر است، زیرا برخی مسئولین به دلیل فراموشی، کاهلی یا دیر وارد عمل شدن باعث بروز مشکلات و آسیب میشوند که نیاز است به آنها یاداوری کنیم.

 

تربیت شدن مسئولین در سیستم لیبرال غربی و نداشتن تفکر اسلامی

وی با اشاره به تربیت نشدن برخی مسئولین در فضای فرهنگی و گفتمان جهادی گفت: تربیت شدن مسئولین در یک سیستم لیبرال غربی که هدفمند کار نمیکنند، تفکر اسلامی و دغدغه حل مشکلات مردم را ندارند باعث بروز مشکلات متعددی می شود.

سهیلی تصریح کرد: با وجود اینکه هشدار بارش برف پارسال از یک هفته قبل توسط هواشناسی اعلام شده بود اما با دو روز بارش برف تمام جاده ها بسته شد همین امر باعث می شود بچه های تربیت شده تفکر جهادی وارد میدان شوند اول طعنه به مسئولین بزنند که بیدار شوید و در عین حال اعلام کنند که ما هم همراه شما پای کار و در میدان هستیم اما شما هم بیایید و وظایف خود را انجام دهید این حرکت هم مطالبه‌گری جهادی بود و هم یک عمل جهادی.

مسئول گروه جهادی شهید زمانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه فقط تفکر جهادی می تواند یک مدینه فاضله بسازد گفت: تک تک اعضای جامعه در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که قرار دارند می توانند انتخاب کنند که نقش یک سوت زن را داشته باشند یا عملیاتی عمل کنند هر کس در هر جایگاه باید وظیفه خود را به درستی بشناسد و آن را به نحو احسن انجام دهد.

 

تغییر رویکرد گروه های جهادی به فرمایش رهبر معظم انقلاب

“شایان محمدنیا” مسئول گروه جهادی شهید عبدالله والی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی در این میزگرد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر کمک به محرومین و مستضعفین اظهار کرد: با توجه به سیستم و روابط دولت فعلی تحقق این هدف چندان آسان نیست ولی با تمام توان خود در این مسیر هرگونه فعالیت جهادی در شاخه های مختلف نظیر سازندگی، فرهنگی و… را انجام می دهیم.

محمدنیا با بیان اینکه مجموع اقدامات گروه های جهادی در گذشته تحت عنوان مسائل فرهنگی و سازندگی بود گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات جامعه توسط دانشجوها بدلیل داشتن ظرفیت تئوری و اطلاعات علمی بالای آنها و تاکید ایشان بر مسئله محوری و حل ریشه ای مشکلات منطقه هدف، رویکرد گروه‌های جهادگری تغییر کرد.

 

افزایش هسته های مسئله محور و تحقیق و پژوهش در گروه های جهادی

مسئول گروه جهادی شهید عبدالله والی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی ادامه داد: گروه های جهادی در هر منطقه ای که وارد میشوند علاوه بر خدمات سازندگی در بحث کارهای فرهنگی، محیط زیست و…ورود میکنند‌ و درصددیم که هسته های مسئله محور و تحقیق و پژوهش را برای حل مشکلات افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث پاکسازی تالاب انزلی با دست خالی ورود کردیم گفت: وقتی دیدیم معیشت عده ای از مردم به تالاب انزلی بستگی دارد و به دلیل گیاه سنبل آبی وضعیت این تالاب روز به روز بدتر میشود و سازمان های مرتبط مانند محیط زیست کاری انجام نمی‌دهند، با کمک تعدادی از دانشجوهای رشته های مختلف و با دست خالی بخشی از سنبل آبی را از تاالاب جمع اوری کردیم تا به مسئولان نشان دهیم که مشکلات را میتوان حل کرد حتی با دست خالی.

محمدنیا با تاکید بر اینکه تفکر جهادی افراد را توانمند میکند افزود: در مواجه با مشکلاتی که مسئولین مربوطه با امکانات و بودجه دولتی انجام نمیدهند، انتخاب بهترین تصمیم با حداقل امکانات و هزینه ها باعث کسب تجربه های عمیق و مهمی در تمام عرصه های زندگی بچه های جهادی می شود.

 

تحصیلات دانشگاهی مکمل تفکر جهادی

مسئول گروه جهادی شهید عبدالله والی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی تصریح کرد: تحصیلات دانشگاهی مکمل تفکر جهادی است و دانشگاه شخص را تجربه محور نمیکند بلکه دیتا محور بار تربیت میکند.

 

سوءمدیریت، کوتاهی و قصور مسئولین در حل مشکلات مردم

وی‌با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما انقلاب اسلامی کردیم ولی نظام سازی انقلابی نکردیم افزود: بیشترین عامل در عدم حل مشکلات مردم سوءمدیریت و کوتاهی و قصور مسئولینی است که سیستم اداری آنها منطبق بر سبک زندگی نظام اسلامی نیست و رهبر انقلاب فرمودند که ما انقلاب اسلامی کردیم ولی نظام سازی انقلابی نیست.

محمدنیا در ادامه گفت: در ۴۰ساله اول انقلاب مشکلات و افرادی بودند که مانع سرعت و پیشرفت انقلاب میشدند اما در چهل ساله دوم انقلاب با رویکرد جدیدی که در پیش گرفتیم قطعا اتفاقات خوبی توسط جوانان حزب اللهی و انقلابی خواهد افتاد.

 

منشاء‌ کار جهادی، تفکر جهادی است

“امیر نجار سلطانی”، مسئول گروه جهادی شهید اصغری خواه دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه با بیان اینکه کار جهادی یک تفکر جهادی است اظهار کرد: زمانی که تفکر جهادی وجود داشته باشد سبک زندگی جهادی میشود و نباید دیواری بین درس و کارهای جهادی کشید.

وی خاطرنشان کرد: تفکر جهادی یک وظیفه شرعی، عرفی و فطری است و در هرجای دنیا پدید می آید گاهی میشود شهید چمران که در امریکا تحصیل میکرد و گاه در یک دانشجوی دانشگاه گیلان متبلور میشود.

مسئول گروه جهادی شهید اصغری خواه دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه با اشاره به خلع های موجود در کشور گفت: هر کسی در هر موقعیت و شغلی میتواند یک جهادگر باشد و در مواجه با مشکلات وارد عمل شود و منتظر نباشد که سیستم لیبرال غربی برای پر کردن خلع های موجود وارد عمل شود.

وی ادامه داد: دانشجویان جهادی همزمان که در دانشگاه دروس تئوری خود را پاس میکنند با قرار گرفتن در فضای کارهای جهادی آموزش لازم جهت یک زندگی سالم و انقلابی را پیدا میکند.

 

هرکسی که در نظام جمهوری اسلامی وظیفه ای قبول کرده موظف به پاسخگویی است

نجار سلطانی با تاکید بر اینکه امروز تفکر جهادی به سمت مطالبه گری سوق پیدا کرده است افزود: بچه های جهادی دیگر صرفا بدنبال ساخت منزل یا پاک سازی تالاب نیستند، تفکر جهادی به سمت مطالبه گری جهادی میرود و همه مسئولین موظف به پاسخگویی هستند، کسی که در نظام جمهوری اسلامی وظیفه ای قبول کرده موظف به پاسخگویی است.

مسئول گروه جهادی شهید اصغری خواه دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه ادامه داد: تفکر جهادی بیش از هرچیزی باعث خودسازی خودمان میشود، کسی که در زندگی با این تفکر و در جمع مومنانه جهادگران کار میکند، درس میخواند زندگی به مراتب موفق تری خواهد داشت.

 

 

دانشجو مؤذن جامعه است

وی با اشاره به سخنی از شهید بهشتی که دانشجو موذن جامعه است گفت: مجموع بسیج دانشجویی و هرجوانی که دغدغه مند است باید روحیه موذن بودن را داشته باشد گاهی مسئولین فراموشکارند و ما باید به آنها کارهایی را یاداوری کنیم.

نجار سلطانی با بیان اینکه ما دچار خلع های قانونی هستیم و به طرح هایی که از ما حمایت کند نیاز داریم افزود: مثلا در مسائلی مانند کوه و زمین خواری ما از قدرت کافی برای مقابله با این افراد برخوردار نیستیم و فقط بعنوان فردی دغدغه مند از این نظام میتوانیم روشنگری و پیگیری کنیم و از دادستان بخواهیم جلوی چنین فسادهای اقتصادی را بگیرد.

مسئول گروه جهادی شهید اصغری خواه دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مسئله نفوذ که چندین سال است مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری چندین نوع نفوذ داریم که یکی از آنها، نفوذ در تصمیم گیری است که بارها مورد تذکر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

عدم تفکر جهادی عامل مشکلات امروز

وی با بیان اینکه از جمله دلایل مشکلات امروز عدم تفکر جهادی است ادامه داد: تفکری که ما را در ساختار و فضای منفعل اداری نگه دارد جهادی نیست، آیا جامعه اسلامی و قانون ما به معنای واقعی اسلامی است؟! یا پوسته اسلامی دارد فقط؟! این مسائل باید بصورت عمیق بررسی شود.

نجار سلطانی خاطرنشان کرد: قطار اسلام از زمان صدر اسلام با وجود دست اندازها به سرعت در حال حرکت است، اگر کسی جا بماند قطار منتظر وی نمیماند، که در واقع به نوعی تمرین برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

“سیدمحمدحسین جعفری” مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان در این نشست با اشاره دیدار جمعی از اعضای گروه‌های جهادی جوان با رهبر انقلاب در تاریخ ۱۰ مردادماه ۹۸اظهار کرد: ایشان فرمودند جهادگران از خدمت‌رسانی‌های ابتدایی و یَدی، غافل و دور نمانید تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستایی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیّت می بخشد.

وی از هجرت پیامبر اسلام به جهت صدور مفاهیم اسلام از مدینه به عنوان اولین حرکت جهادی در تاریخ صدر اسلام یاد کرد و گفت: تاریخ اسلام نشان می‌دهد هجرت پیغمبر اولین حرکت جهادی در صدر اسلام است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه حرکت جهادی یک مانیفست و مبنای فکری مشخصی دارد افزود: در سالهای گذشته کارهای بسیج سازندگی و جهادی فقط در ابعاد کارهای عمرانی و بلایای طبیعی بود ولی امروز بصورت مسئله محور و بنا بر منویات رهبرمعظم انقلاب اقدام میکنیم.

 

اقدامات جهادی با سمت و سوی نگاه اقتصادی

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و امسال جهش تولید بخشی از کارهای جهادی در سمت حرکات و بنگاه های اقتصادی زود بازده و عامل منفعه نظیر ایجاد کارگاههای قالیبافی و…است.

جعفری با اشاره به اقدامات گروه های جهادی در ایام کورونا گفت: قشر بهداشت و درمان بر اساس یک قاعده و اصول مشخصی کار میکند، ما نیز در بخش بهداشت و درمان دارای سه گروه تخصصی جهادی از فارغ التحصیلان تا دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان ادامه داد: گروههای جهادی ما در اوج پیک کار در شب های عید جای خود را با پرستاران عوض میکردند تا خستگی فشار کار کادر درمان با بودن آنها در شب عید و زمان سال تحویل در کنار خانواده هایشان کمی رفع شود و این کار نتیجه مجموعه ای از فداکاری ها، گذشت، ایثار و احساس خوشایند است.

 

اقدامات گروه های جهادی بصورت مسئله محور

وی درباره اقدامات مسئله محور گروه های جهادی بیان کرد: کارهای جهادی بر خلاف گذشته تنها نظامی، عمرانی یا آبراسانی نیست امروز گروه‌های جهادی ۲_۳ سال در یک منطقه مستقر می‌شوند پژوهش می‌کنند و نظام مسائل روستا را درمی‌آورند سپس بر اساس مشکلات موجود در روستاها از مسئولین مربوطه مطالبه گری می کند و در عین حال اقدام عملی نیز انجام می دهند.

جعفری تصریح کرد: گروه های جهادی پس از پژوهش و مطالبه گری در فاز اقدام میدانی ظرفیت انجام همه کارها را ندارند به همین دلیل از سایر نهادهای محرومیت زا نظیر کمیته امداد، بسیج سازندگی و گروه‌های دیگری که مشارکت می‌کنند استفاده میکند، این نهادهای مربوطه به کمک دولت و دستگاه اجرایی می‌آیند که اگر جایی فرماندار یا مسئولی بنابر مشغله یا هر دلیلی کاری انجام نمی دهد، جوانان دغدغه مند مطالبات خود را بیان کنند و در عین حال اعلام کنند ما نیز پای کار هستیم.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان ادامه داد: ما وارد شورای اداری و برنامه ریزی استان می‌شویم و از پروژه‌های خود دفاع می‌کنیم، برخلاف گذشته تنها یک نامه نمی‌دهیم، بلکه پروژه و برنامه خود را تعریف میکنیم و خاستار استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی خواهیم بود.

 

وی در تشریح ساختار بسیج دانشجویی گفت: ساختار بسیج دانشجویی متشکل از پنج معاونت تخصصی و دو معاونت که در حوزه سیاست ها و ماموریت های درون دانشگاهی فعالیت می کنند است که به فرهنگ سازی، تربیت و رشد میپردازند، و سه معاونت در حوزه ماموریت های بیرون دانشگاهی نقش آفرین هستند که اقدام به پژوهش، فناوری، مطالبه گری، گفتمان‌سازی و در نهایت عملیات جهادی که خروجی میدانی است می کنند.

 

جعفری با تاکید بر اینکه در عملیات جهادی با مسئله محوری مواجه هستیم اضافه کرد: در این بخش ما با چهار کلید واژه مواجه هستیم، اولین کلید واژه پدیده است یعنی وارد منطقه مورد نظر می شویم و یک موضوعی را به صورت خام مشاهده می‌کنیم و تحقیقات میدانی جهت شناسایی مشکلات انجام می دهیم.

 

وی با بیان اینکه از سال ۷۹ که اولین گروه جهادی و اعزام دانشجویان را انجام دادیم به دلیل مشکلات متعدد نظام مسائل را با رویکرد جدید و دورهای تخصصی ایجاد کردیم افزود: گاهی در نگاه اول به عنوان مثال مشکل یک روستا تنها کشاورزی است اما با بررسی بیشتر به مشکل اول و اصلی یعنی کمبود آب میرسیم.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان تصریح کرد: با حل کردن مشکل کمبود آب یک منطقه مشکل کشاورزی، مهاجرت، اشتغال، فرزندآوری مردم منطقه و‌… خود به خود حل می شود و بر این اساس با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در تلاش هستیم که گفتمان جهادی را به گفتمان عمومی اشاعه دهیم.

 

کار جهادی رویکردی مثبت و دارای ظرفیت های مختلف است

جعفری با اشاره به تفسیر، تعبیر و استفاده ابزاری از جهادی بیان کرد: یکی از سال ۶۰ انقلابی و جهادی است و از این واژه استفاده می کند و فردی دیگر در حوزه ای دیگر یک جهادی محسوب میشود در مجموع کار جهادی رویکردی مثبت است که در حوزه‌های مختلف می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: گاهی یک جهادگر می‌تواند گردشگر داوطلب هم باشد یعنی جهادگر علاوه بر خدمت رسانی به روستا در حوزه گردشگری و توریستی به شکل مطلوب میتواند فعالیت داشته باشد زیرا گاهی توریسم به دلیل مشکلات فرهنگی و اجتماعی که بدنبال دارد به معنای تهدید است.

 

 بسیج به عنوان بزرگترین NGO دنیا در زمان بحران

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان از بسیج بعنوان بزرگترین NGO دنیا نام برد و گفت: تا قبل از کرونا گروه های جهادی را گاها به سخره می گرفتند اما در این ایام دیدیم با وجود اینکه بسیاری از کشورهای جهان گروه های مردم نهاد ندارد اما بسیج و گروه های جهادی وارد میدان عمل شدند و در کنار کادر بهداشت و درمان قرار گرفتند.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر مطالبه گری منطقی و عاقلانه

جعفری با تاکید بر مطالبه گری عاقلانه در کنار بحث های بصیرت، معرفتی و بینشی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که یک جوان و دانشجوی دغدغه‌مند حرف و مطالبه گری خود را بر اساس به صورت عاقلانه و منطقی بیان کند و حرفی را بدون آگاهی و دانش نگوید.

وی با اشاره به حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات امروز جامعه که نتیجه مهاجرت از روستاها است گفت: گاهی یک پروژه خرید و تغییر کاربری اراضی به بافت روستا آسیب میزند و در نهایت موجب نارضایتی و مهاجرت روستا نشینان می‌شود، این افراد نمیتوانند خود را با زندگی شهری تطبیق دهند حاشیه نشین میشوند و مشکلات جدیدی را پدید می آورند‌ در چنین مواقعی گروههای جهادی چنین مشکلات زنجیره ای را به مسئولان اطلاع می دهند.

 

مطالبه گری و امر به معروف در قالب قانون تعریف شود

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای مطالبه‌گری می بایست قوه مقننه در مجلس یازدهم زیرساخت‌های لازم را فراهم کند بویژه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر که امروز خیلی مورد توجه قرار گرفته است به عنوان یک قانون لحاظ شود.

جعفری با تاکید بر اینکه گروه های جهادی ابتدا خود وارد میدان اقدام میشود، سپس تعامل و مطالبه گری میکند ادامه داد: فرماندار و دستگاه های اجرایی بدانند که گروه جهادی در کنار دهیار، شورای روستایی، فرمانداری و… بدون هیچ توقعی و خالص پای کار قرار دارد.

 

نیروی تراز انقلاب اسلامی از دل کلاس درس در نمی آید

وی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که امروز مطرح است این است که نیروی تراز انقلاب اسلامی از دل کلاس درس در نمی آید بلکه تراز انقلاب اسلامی شامل یکسری مفاهیم و محتوا است که با کار برای قشر مستضعف ایجاد می شود، فردی که در این شرایط قرار بگیرد اگر روزی دارای منصب و موقعیت خاصی شد می‌تواند با جنس جامعه خود ارتباط بیشتری برقرار کند.

 

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان از دیگر دغدغه های گروه جهادی‌گفت: با وجود اینکه امسال گفته میشود گروه های جهادی بدلیل عدم سنخیت تفکرات دولت کمتر ورود می‌کند اما هر چقدر به پایان کار دولت تدوین نزدیکتر می شویم ما با قدرت بیشتری کار انجام می دهیم.

جعفری وی با بیان اینکه در گذشته می‌گفتند سپاه نباید وارد عرصه عمران شود و تنها یک نیروی نظامی محسوب می‌شد افزود: امروز سپاه، گروه های جهادی و قرارگاه خاتم ظرفیت‌های عظیمی هستند که در جهت کمک به محرومین خدمات ارزنده ای حتی در حوزه ضدعفونی معابر و…را ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: واژه شهید در دهه ۶۰ معرف شهید باکری و خرازی‌ها بود در دهه ۷۰ و ۸۰ ترور شهدای هسته‌ای باعث شد شهادت به سمت مسائل علمی رفت و امروز شهادت خانعلی زاده نشان میدهد یک حرکت جهادی از یک جنگ سخت و سرد عبور کرده جنگ سرد و آرام‌آرام حوزه مختلف فعالیت های جهادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه یکی از موضوعات حوزه کار تشکیلاتی ما جدال دو اسلام اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی است ادامه داد: تشکیلات بسیج دانشجویی در حوزه‌های مطالبه‌گر ساختار تعریف شده ای دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: مرجع مطالبه گری ما حوزه تعیین مواضع بسیج دانشجویی است، افرادی که با یک ویژگی های خاصی هستند و گروه های جهادی در کنار آنها مطالبه گری تخصصی و میدانی انجام می‌دهد و این‌طور نیست که گروه جهادی تنها موضع سیاسی بگیرد ولی اگر موضع سیاسی به خود بگیرد به این معنا است که در یک بخشی از کار به مردم و مستضعفین ظلم شده است و آنگاه فریاد تظلم خواهی گروه جهادی منتشر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه