در گفتگو با برادر شهید نورمحمدی مطرح شد؛

شهید ترور گیلانی که رهبر انقلاب در مراسم هفتمش شرکت کرد

برادر شهید نورمحمدی در گفت و گو با ۸دی گفت: شهید نورمحمدی عضو حزب مرکزی جمهوری اسلامی و از نیروهای فعال این حزب بود و به همین دلیل در مراسم هفتم شهید رهبر معظم انقلاب که در آن زمان نماینده مردم تهران بودند به لنگرود آمدند و در مسجد جامع این شهر سخنرانی کردند.

شهید ترور گیلانی که رهبر انقلاب در مراسم هفتمش شرکت کرد

سید علی نورمحمدی برادر شهید سید جلال نورمحمدی از شهدای ترور گیلان در سال ۱۳۵۹ در گفتگو با خبرنگار  ۸دی، درباره واقعه ترور این شهید اظهار کرد: مردادماه سال ۵۹ منافقین در ادامه زورآزمایی‌های خیابانی خود اقدام اشغال فرمانداری لنگرود و به گروگان گرفتن فرماندار و بخشدار وقت لنگرود کردند.

نورمحمدی افزود: این خبر را به شهید سید جلال رساندند و ایشان به این دلیل که در بین نیروهای حزب‌اللهی لنگرود نوعی رهبری داشت توانست تعدادی از مردم را با خود همراه کند و به سمت فرمانداری بروند و ضمن آزاد کردن گروگان‌ها، ساختمان فرمانداری را از اشغال منافقین درآوردند.

برادر شهید نورمحمدی ادامه داد: شهید سید جلال و دوستانش بعد از رفع اشغال ساختمان فرمانداری به همراه تعدادی از دوستانش به سمت مسجد جامع حرکت می‌کند اما منافقین که از قبل تدارک یک حمله را دیده بودند با چوب و چماق به او حمله می‌کند و با چوب به سر وی می کویند؛ بعد از این واقعه او را به بیمارستانی در استانی انتقال می‌دهند اما پزشکان می‌گویند وضعیت او وخیم است و باید به تهران منتقل شود که نیم ساعت بعد از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهید نورمحمدی عضو حزب مرکزی جمهوری اسلامی و از نیروهای فعال این حزب بود و به همین دلیل در مراسم هفتم شهید رهبر معظم انقلاب که در آن زمان نماینده مردم تهران بودند به لنگرود آمدند و در مسجد جامع این شهر سخنرانی کردند. رهبر انقلاب حتی به منزل شهید هم آمدند و از خانواده دلجویی نمودند.

نورمحمدی افزود: من در آن زمان دانش‌آموز راهنمایی بودم اما این جمله رهبر انقلاب در مراسم هفتم شهید در ذهنم باقی مانده است که فرمودند: شهید سید جلال همانند جدشان امیرالمومنین (ع) با زبان روزه به شهادت رسیدند و منافقین نیت سوء خودشان را در این ترور نشان دهند.

وی با بیان اینکه در سال ۵۹ در حدود ۵۳ نقطه استان برای شهید نورمحمدی مراسم گرفته شد گفت: در مراسم چهلم شهید آقای ناطق نوری سخنرانی کردند و در مراسم سالگرد ایشان هم قرار بود شهید بهشتی سخنرانی کنند که ایشان به شهادت رسیدند.

برادر شهید نورمحمدی ادامه داد: شهید نورمحمدی پیش از انقلاب اسلامی هم فعالیت‌های انقلابی داشت و حتی توسط ساواک به زندان افتاد و شکنجه شد و حتی علائم شکنجه بر روی بدنش در زمان شهادت مشخص بود.

نورمحمدی افزود: در مراسم تشییع شهید هم شهید انصاری و شهید ابوالحسن کریمی شرکت کردند و حزب جمهوری اسلامی هم یک جزوه ۴ صفحه‌ای با موضوع شهادت شهید نورمحمدی چاپ کرده بودند و خبر ترور این شهید هم در روزنامه‌های کشور بازتاب پیدا کرده بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بسم الله الرحمن الرحیم، سلام بر انهایی که رفتند تا بمانند و نماندند. این قطعه شعر را تقدیم شهدای عزیز،،، ای شهیدان،عشق مدیون شماست هرچه ما داریم از خون شماست ای شقایق ها.وای آلا له ها دید گانم دشت مفتون شماست
در حاشیه