به فکر زگیل‌های بالاشهر هم باشید!

بنا بر این خبر که چند روز پیش در سایت ریاست جمهوری منتشر شد، رئیس جمهور در آخرین نشست هیئت دولت دستور داده تا برای پاکسازی و زیباسازی چهره شهرها، گداها و معتادان از سطح شهرها جمع‌آوری شوند.

به فکر زگیل‌های بالاشهر هم باشید!

«حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی که به دنبال ارائه گزارش وزارت کشور در خصوص وضعیت امنیتی کشور به هیئت وزیران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: مشاهده پدیده تکدی‌گری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست. رییس جمهوری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولین محلی خواست تا پاکسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال کنند و شناسایی و مقابله با شبکه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.» منبع: www.president.ir/fa/81764

10-10-2014 05-55-50 _-_

بنا بر این خبر که چند روز پیش در سایت ریاست جمهوری منتشر شد، رئیس جمهور در آخرین نشست هیئت دولت دستور داده تا برای پاکسازی و زیباسازی چهره شهرها، گداها و معتادان از سطح شهرها جمع‌آوری شوند. برای انجام این کار چندین وزارت‌خانه و نهاد و سازمان مامور شده‌اند تا با در اولویت قرار دادن این امر، پاکسازی چهره شهرها را هرچه سریعتر انجام دهند.

با تشکر از جناب رئیس جمهور برای احتمام و توجه به وضعیت سیمای شهرها و زیباسازی آنها، برای ایشان در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم با همتی بلند موفق به زدودن این «زگیل فقیر» از چهره شهرهایمان شوند.

اما ایکاش مسئولان ما همانقدر که به فکر جمع‌آوری و پاکسازی «زگیل‌های فقیر» شهرهایمان هستند، کمی نیز همتِ بلند خود را معطوف به «زگیل‌های غنی» می‌کردند که در برج‌های عاج و فرعون‌وار خود با روابط فاسد اقتصادی و اخلاقی، به صورت حقیقی یا مجازی تجمل، رفاه‌زدگی و بی‌بند و باری و خودشیفتگی تهوع‌آور خود را تبلیغ می‌کنند و دل فقرا را خون.

Untitled-1

مسئولانِ حکومتی که الگوی حکومت‌داری خود را بزرگواری مانند امیرالمومنین امام علی (ع) می‌داند، نباید فراموش کنند که ایشان فرمودند: «… ما جاعَ فَقیرُ إلّا بِما مُتِّعَ بِهِ غَنی وَ اللهُ تَعالَی سائِلُهُم عَن ذَلِکَ» هیچ فقیری گرسنه نمی‌ماند مگر به واسطه اینکه ثروتمندی از حق او بهره‌مند شده و خدا تعالی در این باره از آنان بازخواست می‌کند.

همچنین مسئولان نظام جمهوری اسلامی نباید سخنان بنیان‌گذار این نظام را نیز فراموش کنند که از «جنگ فقر و غنا» و «ولی نعمت بودن فقرا برای کارگزاران» گفت و فرمود: «من شما طبقه کوخ‌نشینان را از آن کاخ‏نشینان بالاتر مى‏دانم؛ اگر آنها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند.»

شایسته است تا مسئولان نظامی که بنیان‌گذار آن امام خمینی (ره) است، تمام تلاش و همت خود را وقف پاکسازی تکدی‌گران از سطح شهرهایمان نکنند، و بیشتر و یا حداقل به همان اندازه به فکر پاکسازی رفتارهای فخرفروشانه و فرعون‌صفتانه افرادی باشند که گاهی شهرهای ما را به لاس‌وگاسِ دوم تبدیل می‌کنند، باشند.

به امید روزی که مسئولان ما با تکیه بر مبانی اسلام ناب در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … شهرهایی را ایجاد کنند که در آن نه شاهد فقرایی باشیم که از شدت گرسنگی در حال مُردن هستند و برای اسکناسی دست به هر کاری می‌زنند، و نه شاهد مرفهین بی‌دردی که از فرط ثروت با اسکناس‌ها کفش‌های خود را تمیز می‌کنند.

حمید رازی‌زاده

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
sara-irani
متاسفم با این طرز تفکر کشور تنها مال شما که نیست برادرررررر ما هم کشورمون رو دوست داریم واقعاً جمود فکری تا کجا!!! مگه اسلام فقط دین آخرته؟!!!!! متاسفم برای هشت دی نیوز که اینقدر زدین به جاده خاکی!!! امام صادق هم وضع مالیش خوب بود!!1
صابر در پاسخ به sara-irani
کاربر محترم sara-irani این متن با پولداری مشکلی نداره .فکر میکنم کمی زود قضاوت کردید . پیشنهاد میکنم یه دفعه دیگه با توجه بیشتر مطالعه بفرمایید تا متوجه بشید که موردنظر این متن، تجمل گرایی ، اشرافی گری و از همه بدتر تبلیغ و ترویج اون در فضاهایی مثل اینستاگرام و ... هست که چند وقتیه با افتخار دارن این کارو انجام میدن. به این صفه تو اینستا سری بزنید شاید نظر شما هم همین باشه : rich kids of tehran
سلام در پاسخ به sara-irani
شما چرا اینقد عصبی شدید، مگر از گناهی که دچارش بودید توسط این مطلب آگاه شدید. کسی کشور رو مال خودش نکرده، حقیقتی بیان شده که برای سعادت همه لازمه
شهروز در پاسخ به sara-irani
پولدارها و مرفهین بی درد از این مطلب ناراحت میشوند فقط!
امید
سلام مطلب خیلی خوبی بود از مطالب دیگتون پخته‌تر بود واقعا حقیقته
سهیل
به این دولت امیدی نیست یادداشت بجا و خوبی بود
کامیار
درسته ممنون از 8دی
سید علی حسینی
عمرا اگه این دولت اینکاروبکنه یارانه پولدارا رو حذف نمیکنه چهرسدبه این
شهروز
سلام بر برادران 8 دی دولتی که برخی از وزیران آن سرمایه صدها میلیاردی دارند، نمیتوان از آن انتظاری داشت
سامان
صحیح است برادر
در حاشیه