اصولگرایان برای انتخابات مجلس متحد می‌شوند/ماجرای تجمع مردم‌گیلان‌در روز۸دی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه اصولگرایان گیلان برای انتخابات مجلس متحد می‌شوند، گفت: تبلیغات غیرقانونی و زودهنگام ۱۹۵ کاندیدای اصلاح‌طلب و اعتدالیون در گیلان آغاز شده است.

اصولگرایان برای انتخابات مجلس متحد می‌شوند/ماجرای تجمع مردم‌گیلان‌در روز۸دی

به گزارش ۸دی نیوز، استان گیلان دارای دو میلیون و ۴۸۰هزار نفر جمعیت بوده که ۶۱ درصد شهر نشین و ۳۹ درصد نفر  روستا نشین هستند. از نظر تراکم نسبی جمعیت، استان گیلان پس از استان تهران در مقام دوم قرار دارد.

عوامل متعددی مانند آب و هوای مساعد ، خاک رطوبتی و حاصلخیز، وجود شبکه های آب روان دایمی و امکانات کشاورزی فراوان و متنوع و گسترش راه‌های ارتباطی، سبب ایجاد تراکم شدید در این استان شده است.

گیلان دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است و در حوزه سیاسی و اجتماعی نیز از استان‌های پیشگام در دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

دفتر حزب مؤتلفه اسلامی از قدیمی‌ترین دفاتر احزاب در گیلان است و کمتر کسی است که با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این حزب در گیلان آشنا نباشد.

بررسی آخرین وضعیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گیلان ما را برآن داشت تا گفت‌وگویی صمیمی با “حسن کربلایی” دبیر حزب مؤتلفه استان گیلان فراهم کنیم که در ادامه می‌خوانیم:

خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟

حسن کربلایی هستم دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان و سابقه خدمت در جهادسازندگی، صدا و سیما، شورای نگهبان و سایرنهادها را در کارنامه خود دارم.

از مؤتلفه اسلامی و چگونگی شکل‌گیریش بگویید؟

مؤتلفه اسلامی ۵۳ سال پیش توسط امام خمینی( ره) راه‌اندازی شد، مجموعه‌هایی توسط ایشان در سه گروه جداگانه تشکیل شده بود و وظیفه خدماتی و رفاهی بر مستضعفان را برعهده داشتند.

هر سه گروه در بازار تهران فعالیت می‌کردند ولی نمی‌دانستند که هرسه گروه توسط امام راحل راه‌اندازی شده است، روزی امام این سه گروه را دور هم جمع کرد و اینگونه بود که هیئت‌های مؤتلفه اسلامی شکل گرفت.

مؤتلفه اسلامی در تمامی مراحل انقلاب اسلامی در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و شهیدان رجایی و باهنر جزو گردانندگان حزب مؤتلفه اسلامی پس از جریان ترور نخست وزیر شاه ملعون بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مؤتلفه اسلامی افتخار داشت تا در خدمت آیت‌الله بهشتی باشد.

مؤتلفه اسلامی چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

کمک به ایجاد فرهنگ دینی و اسلامی، پرورش نیروهای انقلابی و مدیران انقلابی و کمک به شکل‌گیری جریان‌های انقلابی از جمله اهداف محوری حزب مؤتلفه اسلامی است.

مؤتلفه اسلامی براساس وظیفه شرعی در تمامی عرصه‌ها حضور فعالی دارد.

در مورد فعالیت‌های مؤتلفه در گیلان توضیح دهید؟

مؤتلفه اسلامی در استان گیلان در شرق و غرب و مرکز استان دفاتر دارد و در تمامی شهرستان‌های گیلان فعال است و واحدهای ۱۵ گانه مؤتلفه اسلامی نیز در تشکیلات مرکز استان فعال شده است.

مؤتلفه اسلامی در گیلان نقش بسزایی در جریان‌سازی سیاسی نیز داشته است.

نقش مؤتلفه گیلان در حماسه ۸دی را توضیح می‌دهید؟

بعد از اتفاقاتی که پس از انتخابات ۸۸ رخ داد، نیروهای ارزشی باید حضور فعالی در میدان می‌داشتند و مؤتلفه اسلامی در جریان فتنه ۸۸ براساس وظیفه شرعی سلسله جلساتی را برگزار کرد و سپس فراخوانی داشتیم که سبب شد در کنار سایر نیروهای ارزشی استان فتنه برخی افراد در استان خاموش شود.

از حماسه هشت دی مردم گیلان بگویید؟

در روز عاشورا مصادف با ششم دی‌ماه ۸۸ عده‌ای فتنه‌گر به امام حسین(ع) هتک حرمت کردند و این برای مردم سراسر کشور بسیار سنگین بود.

در مؤتلفه اسلامی گیلان جلسه‌ای تشکیل شد و تصمیم بر این شد که در مقایل منزل آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان تجمعی برگزار کنیم تا از ایشان بخواهیم سلام و لبیک مردم گیلان را محضر مقام معظم رهبری ابلاغ کنند.

ساعت ۴ بعد از ظهر روز هفتم دی ماه این تجمع که از طریق پیامک و ظرف چند ساعت فراخوان شده بود با شکوه خاصی برگزار شد.

آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این تجمع حضور یافتند و هشت دقیقه سخنرانی کردند و این تجمع زمینه‌ای برای حماسه هشت دی مردم گیلان شد.

سردار نظرعلی علیزاده، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان و جمعی از دوستان ارزشی با مطالبه مردمی تلاش کردند تا حماسه هشت دی شکل گیرد و موثرترین افراد خود مردم بودند.

karbalayi

اصولگرایان گیلان در انتخابات آتی به وحدت می‌رسند؟

خداوند متعال وعده داده که هرجا وحدت باشد پای شیطان در میان نیست و آن امت را نجات می‌دهد, بی‌شک تلاش می‌شود تا اصولگرایان گیلان برای انتخابات مجلس ۹۴ متحد شوند و در هر انتخاباتی اصولگرایان به وحدت رسیدند پیروز شدند.

برای وحدت اصولگرایان باید به دنبال مناسب‌ترین‌ها باشیم که دارای اقبال بیشتری در بین مردم هستند و برای حضور بهترین‌ها نیز باید زمینه‌ها را از مدت‌ها قبل فراهم کنیم.

به صورت طبیعی در هر شهرستان دو و یا سه کاندیدای اصولگرا یا مدعی اصولگرایی مطرح هستند که باید تلاش کنیم برای معرفی کاندیداهای واحد اصولگرایان به نتیجه برسیم.

در برخی شهرستان‌های گیلان تبلیغات زودهنگام انتخاباتی آغاز شده است؟

بله، حدود ۱۹۵ نفر و به صورت میانگین در هر حوزه انتخابیه ۱۵ نفر از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و کاندیداهای ادوار مجلس تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برای انتخابات مجلس ۹۴ خود را آغاز کرده‌اند.

انتظار ما از دستگاه‌های نظارتی مراقبت بیش از پیش است، استاندار گیلان نیز باید در تعیین مسئولیت‌ها از افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند استفاده نکند تا شاهد سواستفاده از امکانات دولتی نباشیم.

شورای نگهبان سوابق بسیار خوبی در نزد مردم دارد و هرگز مصلحت‌اندیشی نمی‌کند زیرا مجلس در رأس امور است.

اصولگرایان گیلان از نمایندگان استان چه انتظاری دارند؟

فتنه خط قرمزی است که مقام معظم رهبری آن را ترسیم نمودند و نمایندگان باید این مسئله را از مسئولان مطالبه کنند و نگذارند کسانیکه در فتنه نقش داشتند در مسئولیت‌ها حاکم شوند.

انتظار داریم تا نمایندگان مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری کرده و نماینده همین دوره باشند و از همین حالا برای چهار سال آینده و راهیابی به دور بعدی مجلس تلاش نکنند.

نمایندگان گیلان باید در حوزه اشتغال‌زایی، صنایع کشاورزی و توسعه پایدار استان به عنوان ناظران عملکرد مسئولان فعال‌تر شوند.

از فرصت‌های توسعه گیلان بگویید؟

منطقه آزاد انزلی یک فرصت اقتصادی برای گیلان است، عده‌ای در گذشته زمین‌های روستاییان را خریداری کردند و به قیمت بالا به منطقه آزاد انزلی فروختند و بنده وقتی در شورای نگهبان بودم برخی را در کاندیداتوری انتخابات مجلس رد صلاحیت کردیم و باید جلوی سواستفاده‌ها در تمامی زمینه‌ها گرفته شود.

آستارا نیز دارای فرصت‌های اقتصادی بکری است که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، لاهیجان و رودبار نیز دارای ظرفیت های گردشگری خاصی هستند که هر یک برای توسعه گیلان نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

مسئولان گیلان باید مانع تعطیلی صنایع استان شوند و هنر مسئولان باید مدیریت و بهبود وضعیت اقتصادی استان باشد، گسترش فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها، توسعه زیرساخت های گردشگری، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و افزایش مدت زمان

ماندگاری گردشگری در گیلان از راهبردهای پیشرفت استان است، مدیران نباید فقط به پول تکیه کنند بلکه هنر مدیران در مدیریت امور با کم‌ترین هزینه و گاهی بدون هزینه است.

در حوزه فرهنگی چه غفلت‌هایی دیده می‌شود؟

امور فرهنگی از طریق سیستم کارمندی و دولتی پاسخگوی نیازهای فرهنگی نیست و باید کارها به مردم سپرده شود، به طور مثال باید به جای یک جشن میلاد شاهد ۱۰۰ جشن در شهری همانند رشت باشیم.

مسجدمحوری مهمترین رکن در گسترش فعالیت‌های فرهنگی است.

وظایف رسانه‌های گیلان در شرایط فعلی چیست؟

مطالبه‌گری از مهم‌ترین ویژگی‌های تسنیم گیلان است و این خبرگزاری نشان داده که دغدغه‌های دینی بسیاری را دارد، مطالبه‌گری فقط دولتی نیست و مطالبه‌گری باید در تمامی حوزه‌ها پیگیری شود.

حقوق شهروندی توسط رسانه‌ها باید تبیین شود و صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از رسانه‌ای توجیه‌گر باید به رسانه‌ای مطالبه‌گر تبدیل شود.
بر اساس آموزه‌های اسلامی حقوق شهروندی باید در جامعه ترویج شود،  و  خبرگزاری تسنیم در مطالبه‌گری موفق بوده است و نشان می‌دهد که اهداف بلندی را دنبال می کند.

خبرگزاری تسنیم بر سایر رسانه‌ها نیز اثرگذار بوده و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کند و باید بدانیم که رسانه‌ای که حرف امام و رهبری را نزد رسانه نیست.

شکایت از رسانه‌ها به بهانه نقد صحیح نیست ولی متاسفانه یکی از نمایندگان گیلان به هر بهانه‌ای علیه رسانه‌های ارزشی استان شکایت می‌کند که کار درستی نیست  و مسئولان باید از نقد رسانه‌ها استقبال کنند و نقد برای توسعه و پیشرفت راهگشا است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه