با تایید شورای اداری؛

تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان “خمام” کلید خورد

روند تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش خمام شهرستان رشت آغاز‌می‌شود.

تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان “خمام” کلید خورد

به گزارش ۸دی، آغازبه‌کار این طرح عمرانی از سوی اداره‌کل مسکن و شهر‌سازی استانی گیلان در سال ۱۳۸۹ صورت‌گرفت و قراربود در سال ۱۳۹۶ زمینه‌های بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از خدمات این مجموعه‌ی فرهنگی فراهم‌شود.

با این حال، گشایش این مرکز فرهنگی هنری که در ضلع‌جنوبی پارک کشاورز واقع‌شده و با بهره‌مندی از فضای مناسب آموزشی، فرصت ارزش‌مندی برای دست‌اندرکاران کشف و پرورش استعداد‌های آینده‌سازان فراهم‌می‌کند، ۱۰ سال پس از کلنگ‌زنی و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به دلیل عدم اختصاص اعتبارات کافی متوقف ‌مانده است.

نیاز‌های روز افزون نسل کودک و نوجوان به فضا‌های آموزشی و رسالت دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری – به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار-همواره مسوولان این مجموعه‌ی فرهنگی را به پیگیری خواسته‌های به‌جای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های خمامی واداشته و این حرکت‌های فرهنگی و تعاملات سازنده در دیدار ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ مدیر کل کانون استان گیلان با فرماندار شهرستان رشت به‌ثمر نشست و طی آن بر ضرورت توزیع متوازن منابع و راه‌اندازی کانون بخش خمام تاکید‌شد.

فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید مسوولان شهرستان رشت از پروژه نیمه‌تمام کانون خمام و دعوت از مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برای شرکت در شورای اداری این بخش، از جمله مقدمات این حرکت فرهنگی بود.

برگزاری شورای اداری بخش‌خمام که یکم مرداد ماه ۱۳۹۹ و با حضور امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی همراه‌بود، دست‌آورد‌های ارزش‌مندی برای فعالان عرصه‌ی فرهنگ به‌دنبال‌داشت و طی آن افزایش‌گستره‌ی فضا‌های فرهنگی و حمایت از تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون مورد تاکید‌قرارگرفت.

علی فتح‌اللهی، فرماندار رشت در این نشست که تبیین سیاست‌های شهرستان در دستور‌کار قرار‌داشت، از ضرورت راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمام سخن‌به‌میان‌آورد و ضمن یادآوری اهمیت خدمات‌رسانی این مجموعه به نماینده اداره‌کل مسکن و شهرسازی، از اختصاص بودجه لازم برای تکمیل این طرح عمرانی خبرداد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز با ابرازخرسندی از فرصت حضور درجبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی به آینده‌سازان ایران اسلامی، از اهمیت گسترش عدالت‌فرهنگی به موازات نیل به عدالت آموزشی سخن‌گفت و عدالت‌گستری فرهنگی در بخش‌ها و روستا‌ها را یک اولویت‌خواند.

بخش دیگری از سخنان این مدیر فرهنگی به اقدامات و تلاش‌‌های صورت‌گرفته کانون و همراهی مسوولان، به ویژه فرماندار شهرستان رشت اختصاص‌داشت و وی با خاطر‌نشان‌کردن اقدامات فرهنگی فرماندار شهرستان رشت در دوران تصدی سمت فرمانداری شهرستان‌های تالش و صومعه‌سرا، آغازبهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش فکری خمام در تاریخ مقرر را در دسترس خواند.

اسفندیارضیائی در پایان به اهمیت خدمات‌رسانی کانون به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را خاطرنشان‌کردو همراهی و هم‌گرایی افزون‌ تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان را برای دست‌یابی به این هدف‌ خواستارشد.

درهمین‌حال، سید علی آقازاده، جبار‌کوچکی‌نژاد و محمد‌رضا‌ احمدی‌، نمایندگان مردم شهرستان رشت درمجلس شورای اسلامی نیز ازحاضران در این نشست بودند که اهمیت توجه به‌مقوله فرهنگ و ضرورت حمایت از مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را مورد‌تاکید‌قراردادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه