غرب در بخش‌های مختلف زندگی به بن‌بست رسیده/ اطلاع‌رسانی‌ لازم درباره فسادهای اقتصادی را در دوران وزارتم انجام دادم

وزیر سابق اطلاعات گفت: غربی‌ها در بخش‌های مختلفی از زندگی‌شان به بن‌بستخبرگزاری فارس: اطلاع‌رسانی‌ لازم درباره فسادهای اقتصادی را در دوران وزارتم انجام دادم رسیده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته تا بگوید ما بن‌بست‌ها را می‌شکنیم و راه نجات بشری را نشان می‌دهیم.

غرب در بخش‌های مختلف زندگی به بن‌بست رسیده/ اطلاع‌رسانی‌ لازم درباره فسادهای اقتصادی را در دوران وزارتم انجام دادم
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات روز گذشته (پنجشنبه) در سخنانی در یادواره شهید غفاری که در محل حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید غدیر خم، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران که با مدیریت و طراحی امام(ره) شکل گرفت، ظهور صغرای وجود آقا امام زمان(عج) بود که به تعبیر زیباتر انقلاب اسلامی ایران پیراهن یوسف و بوی یوسف برای یعقوب که امت بشری است، آورد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به جامعه بشری بصیرت و هوشیاری می‌دهد که خودشان را برای چه آماده کنند و به کدام جهت باید حرکت کنند، این انقلاب شکل گرفته که به دنیا نشان دهد سعادت بشر در کجاست، امروز دنیای غرب ادعای پیشرفت دارد که البته بر سر این ادعا هنوز حرف هست.
مصلحی اضافه کرد: باید دید آیا واقعاً‌ دنیای استکبار پیشرفت علمی دارد یا تکرار علم است، بنده به لطف خدا سه سال روی این مقوله کار کردم، باید پرسید آیا واقعاً‌ آنچه در دنیای غرب می‌گذرد پیشرفت علم است یا تکرار علم؟ باید بگویم حدود ۸۰ درصد آن تکرار علم است و پیشرفت نیست، آنان از همین تکرار علم هم نتوانستند در پیشرفت‌هایشان استفاده کنند.
وی ادامه داد: آنان در بن‌بست‌هایشان نتوانستند از همین تکرار علم استفاده‌ای داشته باشند، آنان در بخش‌های مختلفی در زندگیشان به بن‌بست رسیدند اما انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته تا بگوید ما بن‌بست‌ها را می‌شکنیم و راه نجات بشری را نشان می‌دهیم.
وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدیریت امام(ره) در دوران دفاع مقدس، گفت: دشمن در رابطه با دفاع مقدس و جنگ تحمیلی سه هدف را دنبال می‌کرد که هدف اولش نابودی انقلاب یا حداقل کنترل انقلاب بود، باید بدانیم هرچه با جنگ فاصله می‌گیریم، اگر یکسری مراقبت‌ها را انجام ندهیم بسیاری از حقایق جنگ و دفاع مقدس نابود می‌شود، مقوله تحریف در بحث دفاع مقدس و خیلی از موارد انقلاب اسلامی، نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اسفندماه سال گذشته جلسه‌ای با مقام معظم رهبری در رابطه موضوع راهیان نور داشتیم که رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرمودند گاهی جشنواره‌هایی برای دفاع مقدس برگزار می‌کنند ولی دفاع مقدس را در همین جشنواره‌ها تحریف می‌کنند.
مصلحی خاطرنشان کرد:باید بدانیم هرچه از جنگ فاصله می‌گیریم، این موضوع جدی‌تر می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌دانست که مقوله انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر دنیا متفاوت است، افزود: انقلاب‌های مختلف بزرگی تاکنون در دنیا شکل گرفته ولی هیچکدام مانند انقلاب اسلامی ایران نیست، ۳۶ سال است مؤسسات مختلفی در رابطه با انقلاب اسلامی کار می‌کنند ولی خودمان روی این موضوع کار نکردیم، دشمن جنگ را به وجود آورد تا انقلاب اسلامی را نابود و یا حداقل کنترل کند، ۳۶ سال است آنان این هدف را دنبال می‌کنند، هدف سوم دشمن، هدفی بود که صدام دنبال می‌کرد مانند ایجاد شط‌ العرب و تصرف خوزستان.
وزیر سابق اطلاعات بر همین اساس تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را شکل داد و به پیروزی رساند و می‌خواست این انقلاب را به اهداف بلندش برساند، امام(ره) یکسری مؤلفه‌ها و اهدافی داشت ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی پیش آمد و امام با جنگ بزرگ خانمانسوزی مواجه شد، در این شرایط ایشان هم باید جنگ را اداره می‌کرد و هم اهداف انقلاب اسلامی را پیش می‌برد و امام طوری جنگ را اداره کرد که توانست اهداف انقلاب را نیز پیش ببرد.
مصلحی با بیان اینکه در دوره اصلاحات نام قشر مستضعفین را عوض  و به قشر آسیب‌پذیر نام‌گذاری کردند، گفت: در دو سال اول جنگ در کشورهای مختلف تشکل‌هایی شکل گرفت و امام(ره) از جنگ برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به دنیا استفاده کرد، اولین اقدام امام فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی بود، امام از مردم خواست که جنگ را اداره کنند، مدیریت دیگر امام توسعه تشکیلات نظامی بود و در همین مسیر یک دفعه دستور تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه را صادر کرد که بسیار عجیب بود و با هیچ مطالعه نظامی در دنیا همخوانی نداشت، امام در هماهنگی و انسجام نیروهای مسلح نقشی کلیدی داشت.
وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: نسل امروز پرسشگر است و پاسخ می‌خواهد و سؤالاتی دارد، بودجه جنگ در هشت سال دفاع مقدس، بین ۱۴ تا ۱۷ درصد بودجه کل کشور بود، چه کسی این موضوع را می‌پذیرد؟ آیا می‌شود کشوری در جنگ با همه دنیا چنین بودجه‌ای داشته باشد؟ این موارد علامت سؤالات جدی‌ است که باید برای جوانان تشریح شود، امام پشت جبهه مردمی را پای کار می‌کشید، مدیریت بعدی امام مقابله با عوامل بازدارنده داخلی و تبلیغات دشمن بود. برخی آن شعار امام مبنی بر رفع فتنه را قبول نداشتند، در حالیکه شعار امام یک شعار قرآنی بود و از آنجا نشأت گرفته بود.
وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنانش رعایت اصول تصمیم‌گیری، تفویض اختیارات و مقوله معنویت را از دیگر ابعاد مدیریت امام(ره) در دوران جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: امام در تصمیم‌گیری‌هایشان بی‌حساب و کتاب نبودند، امام برای آنکه حجت بر همه تمام شود، در بسیاری از موارد تفویض اختیارات می‌کردند، روحانیت نقش بزرگی در مقوله معنویت داشت، کار آخوندی در دوران روحانیت تأثیرگذاری بر نسل جدید است، جوانان آن زمان کارهای بزرگی انجام می‌دادند و ره صد ساله این جوانان یکسره در جنگ طی می‌کردند، ریاضت‌های صد ساله در آن جوان یک شبه ایجاد می‌شد.
وی ادامه داد: این تجربیات امروز باید به نسل جوان منتقل شود تا آنان از این تجربیات استفاده کنند، این تجربیات باید در جهت تعالی و رشد جوان امروز پیگیری شود، حرکت تبلیغی چهره به چهره که همه کارشناسان دنیا اذعان دارند موفق‌ترین روش برای تبلیغ است، کار انبیاء و آخوندی است.
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه مراسم گرامی‌داشت یاد شهید غفاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با تغییر نام کلمه مستضعفین به قشر آسیب‌پذیر در دوره اصلاحات، اظهارداشت: دشمن به دنبال آن است تا عناوین انقلاب اسلامی ایران را از ارزش بیاندازد و آن‌ها با تغییر کلمه مستضعفین که کلمه قرآنی است به فکر آنند که ارزش‌های ما را نابود کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه زمانی که شما در دولت احمدی‌نژاد رئیس نهاد نظارتی و کنترلی از جمله وزیر اطلاعات بودید، آیا در رابطه با فساد ۷ هزار میلیاردی کوتاهی شده است؟ توضیح داد: در آن زمان ما نهاد امنیتی بودیم و تمامی کار‌هایمان را به صورت پنهانی انجام می‌دادیم به همین منظور اطلاع‌رسانی‌های لازم را در رابطه با فسادهای اقتصادی انجام داده‌ایم.
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت ددر حاشیه مراسم گرامی‌داشت یاد شهید غفاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با تغییر نام کلمه مستضعفین به قشر آسیب‌پذیر در دوره اصلاحات، اظهارداشت: دشمن به دنبال آن است تا عناوین انقلاب اسلامی ایران را از ارزش بیاندازد و آن‌ها با تغییر کلمه مستضعفین که کلمه قرآنی است به فکر آنند که ارزش‌های ما را نابود کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه