آیت الله فلاحتی در نشست مدیر و معاونان حوزه های علمیه گیلان:

طلبه ای را باید وارد جامعه کنیم که در مسیر تمدن سازی اسلامی باشد/ ضرورت تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی توسط حوزه های علمیه

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش طلبه تمدن ساز اسلامی اشاره کرد و گفت: در مقام عمل باید طلبه ای را وارد جامعه کنیم که در تراز انقلاب اسلامی و مسیر تمدن سازی اسلامی باشد.

طلبه ای را باید وارد جامعه کنیم که در مسیر تمدن سازی اسلامی باشد/ ضرورت تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی توسط حوزه های علمیه

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه های علمیه استان در حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین علی(ع) گیلان با اشاره به گزارش معاونان آموزش، پژوهش، تهذیب و تحقیق اظهار کرد: افق های بسیار خوبی برای حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) دیده شده و تلاش ها برای رسیدن به این افق ها قابل تقدیر است.

وی، دین شناسی و معارف اسلامی را امید و مطالبه مردم از حوزه های علمیه در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: مردم از گذشته حوزه های علمیه را جایگاه قدسین می دانستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نگاه مردم نسبت به حوزه های علمیه گسترده است، تصریح کرد: حوزه های علمیه در سطوح مختلف جامعه نقش آفرینی می کنند و حتی نگاه دانشگاه ها در معارف دینی و اعتقادی به حوزه های علمیه است.

آیت الله فلاحتی به استقبال دانشگاه ها از طلاب حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: به اذعان مقام های دانشگاهی، هر جا علمان دینی وارد این مراکز شدند خیال مسئولان دانشگاهی آسوده است و این نشان می دهد  حوزه ها باید تلاش خود را مضاعف کنند زیرا باید طلبه هایی را تربیت کنیم که در آینده نه چندان دور در جامعه، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش آفرین باشند.

وی با تاکید براینکه امروز نقش طلبه تمدن ساز اسلامی مطرح است، بیان کرد: انتظار از طلبه امروز با گذشته بسیار بیشتر است و در تمام عرصه ها نیازمند طلبه های فاضل هستیم و این امر تلاش مسئولان را روزافزون تر می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، برنامه ریزی در حوزه های علمیه را خوب دانست و خاطرنشان کرد: در مقام عمل باید طلبه ای را وارد جامعه کنیم که در تراز انقلاب اسلامی و مسیر تمدن سازی اسلامی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه