کشتی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه به گل نشسته است

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه تعیین سرنوشت مردم خاورمیانه باور غلط آمریکایی‌ها است، گفت: کشتی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه به گل نشسته است.

کشتی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه به گل نشسته است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان»، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به عید غدیرخم با بیان اینکه جبرئیل امین پیامبراکرم(ص) را در روز غدیرخم، رسول خدا نامیدند، اظهار کرد: این نام حکایت از وقایعی و اخباری داشت که خبر از تکمیل دین و ولایت داشت.

وی با بیان اینکه هرکس ولایت علی(ع)را قبول نکند خداوند وی را هدایت نخواهد کرد، افزود: بدون ولایت علی(ع) مردم به گمراهی و ضلالت خواهند رفت.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه غدیر دارای پیام های گوناگونی بود و یکی از این پیام ها این بود که نباید جلوتر از پیامبر و یا عقب تر از وی حرکت کرد، گفت: اکثریت علمای اهل تسنن و تشیع بر این باورند که خطاب پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر بر حضرت علی(ع) بوده است.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که معنی مولا در خطبه غدیر به معنای دوست و دوستی است گفت:این خیانتی است که در تاریخ روی داده و همچین تفاسیر غلطی نسبت به قرآن کریم نیز روی داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نعمت های خداوند که باید شکرگزار آن باشیم ولایت است افزود:ائمه معصومین در برخورد با دشمنان خود نیز از شگردها و دستورات اسلامی پیروی می کردند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه مهم ترین پیام غدیر، وحدت جامعه اسلامی است، افزود: همه مسلمانان باید زیر پرچم واحدی که همان ولایت می باشد قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بار در لاهیجان واقعه غدیر بازسازی خواهد شد، افزود:پیام های غدیر وخطبه خوانی غدیر در این همایش که صبح عیدغدیر برگزار می شود برای مردم بازگو خواهد شد.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه کشورهایی که داعیه‌دار مبارزه با تروریست بودند اکنون لانه‌ای برای مخفی شدن منافقین شده‌اند، گفت: مبارزه با تروریسم که شــــعار دروغین آمریکاست می بینیم که به کجا کشیده شده ‌و تعدادی از مردم ما به دست منافقین تـرور می شوند.

وی با اشاره به روز پیوند اولیاء دانش آموزان و مربیان آموزشی با اشاره به اینکه والدین در تربیت فرزندان خود با سیاست‌های آموزش و پرورش هماهنگ باشند، افزود: امروزه فرزندان باید طوری تعلیم و تربیت شوند که از علم خسته نشوند و از تعلیم و تربیت راضی باشند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به دوقطبی بودن نظام سلطه و فروپاشی شوروی و ادعای نظم نوین جهانی توسط آمریکا با بیان اینکه سیاست گذاری جهان، ریاست خاورمیانه و تعیین سرنوشت مردم خاورمیانه باور غلط آمریکایی هاست، افزود: سوریه، لبنان،عراق، افغانستان و پاکستان نشان داده که کشتی سیاست‌گذاری آمریکا به گل نشسته و ادعای آنها شکست خورده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه