احتمال مرگ مسعود رجوی

عضو سابق سازمان مجاهدین خلق: در مورد احتمال‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود یکی این است که مسعود رجوی مرده است،

احتمال مرگ مسعود رجوی

به گزارش ۸دی به نقل ازجام نیوز، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق گفت: من با نماینده ایالات متحده در عراق ملاقات کردم و وی گفت: به ساکنان اشرف گفتیم آیا می‌دانید خارج از اشرف کجاست؟ اما آنها نمی‌دانستند و هیچ ایده‌ای نداشتند.

 

به گزارش تسنیم؛ در ادامه نشست خبری ۲ تن از نجات‌یافتگان فرقه رجوی که به‌مناسبت هشتم شهریور سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر انجام شد، خدابنده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اعضای سازمان مجاهدین خلق در حال کاهش است، آیا به‌نظر شما سازمان مجاهدین تهی و خالی نخواهد شد، اظهار داشت: کسانی که در دام سازمان هستند، شرایط خاصی را دارند و معمولا ۲،۳ دهه است که با دنیای بیرون هیچ ارتباطی ندارند.

 

وی افزود: من با نماینده ایالات متحده در عراق ملاقات کردم و وی گفت: ما صد نفر را آوردیم و گفتیم که آیا می‌خواهید از قرارگاه اشرف خارج شوید؟ گفتند: نه. گفتیم: آیا می‌دانید خارج از اشرف کجاست؟ ایده‌ای از آن دارید؟ ولی آنها ایده‌ای نداشتند، زیرا ظرف ۳۰ سال اطلاعات خود را از سازمان گرفته نمی‌دانستند بعد از حصارهای اشرف چه بوده و جرأت ندارد به بیرون برود، زیرا برایش جهنم تصویر کرده‌اند.

 

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبی که عرض کردم نمی‌توان توقع داشت از کسی که در چنبره و حصارهای ذهنی قرار دارد، پرسید که آیا می‌خواهد یا نمی‌خواهد از کمپ خارج شود؛ ازاین‌رو اگر این افراد بدانند در دنیای بیرون چه‌چیزهایی می‌گذرد، یک ثانیه هم در کمپ اشرف نمی‌مانند.

 

خدابنده ادامه داد: مثلاً یک نفر گفت: من همه خیابان‌های تهران را گشتم، ولی یک لبخند ندیدم، اما وقتی من به تهران آمدم دیدم همه‌چیز متفاوت است. زمان شاه برخی لباس‌های مندرس می‌پوشیدند، ولی الآن کسانی را نمی‌توانید ببنید که لباس مندرس پوشیده باشد. بنابراین کسانی که در کمپ اشرف هستند قربانیان اسیر ذهنی هستند و شکستن حصارهای ذهنی برای آنها سخت است.

 

همچنین سنجابی در ادامه این نشست خبری در مورد کسانی که از قرارگاه اشرف فرار می‌کنند، گفت: کسانی که بیرون آمدند به‌گونه‌ای بود که به‌طور اتفاقی اطلاعاتی را به دست آوردند، مثلاً یکی از مواردی که برای من خیلی جالب بود و آنها می‌خواستند از طرح این موضوع استفاده منفی ببرند این بود که گفتند زندانیان ایرانی در اوین در هفته فقط می‌توانند ۴ دقیقه با خانواده خود صحبت کنند. اینجا بود که به ذهنم آمد که اینها نمی‌گذارند طی این چندین سال ما حتی یک دقیقه با خانواده‌های خود صحبت کنیم و چقدر در ایران خوب است که شخص می‌تواند ۴ دقیقه با خانواده خود صحبت کند.

 

در ادامه این نشست خدابنده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هنوز افرادی هستند که بخواهند به‌صورت عاشقانه از قرارگاه اشرف فرار کنند، اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که من دارم فکر می‌کنم تقریباً ماهی چند نفر از کمپ اشرف فرار می‌کنند و یا از طریق کمیساریا اقدام می‌کنند. وی افزود: افرادی هستند که فدایی رجوی هستند، نه بر اساس دلیل و منطق بلکه کارکردهای روانی آنها را به اینجا رسانده است. من نیز در شرایطی بودم که راحت می‌توانستم جان خود را برای رجوی بدهم و فشار روانی به من اجازه نمی‌داد که فکر کنم. اگر هم سؤال می‌کردیم به ما می‌گفتند: ولگردی سیاسی است و چرا این سؤال را می‌پرسید؟

 

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق در مورد قطع ارتباط اعضای این سازمان با بیرون نیز اظهار داشت: در زمان صدام ما را با اتوبوس به حرم برای زیارت می‌بردند، ولی قبل از آن صحن را کاملاً قرق می‌کردند تا ما ارتباط نداشته باشیم و فقط برای کارهای تبلیغاتی خود فیلم و عکس می‌گرفتند.

 

خدابنده در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تقریبا حدود چندین سال است که مسعود رجوی کاملا بایکوت خبری است، آیا اطلاعاتی از وضعیت وی دارید؟ آیا خبر مرگ مسعود رجوی صحت دارد، اظهار داشت: رجوی در آخرین تحلیل خود گفته بود که آمریکا قطعا به عراق حمله نخواهد کرد و اگر حمله کند برای ما خوب است و ما به ایران می‌رویم و کار ایران را تمام می کنیم، ولی برعکس این قضیه اتفاق افتاد و آمریکا به عراق حمله کرد و اهالی اشرف نیز بر اساس خطی که گرفته بودند، می‌خواستند به مرز ایران بروند که به آنها دستور دادند برگردید. پس از این ماجرا بود که مسعود رجوی دیده نشد و فقط صدایش شنیده می‌شود.

 

وی در مورد احتمال‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود نیز گفت: یک احتمال این است که مسعود رجوی مرده است، ولی به نظر من خیلی بعید است. احتمال دیگر این است که رجوی در عراق باشد، زیرا برخی می‌گویند ۲ سنگر ضد اتمی در عراق وجود داشت که یکی برای صدام و یکی برای مسعود رجوی بود. الان برخی می‌گویند ممکن است مسعود رجوی در آنجا باشد.

 

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق اضافه کرد: احتمال دیگری وجود دارد که به دلیل حضور حزب بعث در اردن مسعود رجوی نیز به آنجا برود و احتمال دیگر نیزآن است که آمریکا باشد، ولی آنها می‌گویند ما نمی‌دانیم کجاست ولی به نظر من بعید است که آمریکایی‌ها ندانند که مسعود رجوی کجاست.

 

خدابنده در رابطه با اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند مسعود رجوی کجاست، اظهار داشت: زمانی که قرار آتش‌بس را در جریان بسته شدن کمپ مطرح کردند، طبق قوانین آمریکایی باید قرارداد با فرمانده اصلی و فرمانده کل قوا بسته می‌شد . بنابراین وقتی قرارداد بسته شد، یعنی بالاترین مقام آمریکایی آمده است. پس مسعود رجوی نیز در طرف دیگر قرارداد حضور داشت. بنابراین جای فیزیکی رجوی اصلا مهم نیست، بلکه جایگاه سیاسی مطرح است.

 

سنجابی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علنا نمی‌گویید از اینکه در سازمان مجاهدین خلق بودید پشیمان هستید، تصریح کرد: وقتی ما الان اینجا هستیم، یعنی اشتباه وارد سازمان شدیم و به نظرم کاری که می توانم انجام دهم تا از طریق آن احساس آرامش کنم، این است که روشن‌گری کنم و الان نیز زندگی خود را ادامه می‌دهم. وی افزود: الان به جرات می توانم بگویم که سازمان حتی یک درصد روی ایدئولوژی اول خودش نیست. به عنوان مثال اول می‌گت ضد امپریالیست‌ترین است، ولی الان از اعضای جنگ طلب آمریکایی‌ها هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه