مانور «وحدت گفتمانی» اصولگرایان در لانه جاسوسی با سخنرانی مهم علامه مصباح یزدی

سالن اجتماعات لانه جاسوسی میزبان همایشی با عنوان «همایش بزرگ همه با هم» خواهد بود تا اصولگرایانی که قرابت‌های گفتمانی قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر دارند، اینبار زیر یک چتر به تمرین «وحدت گفتمانی» بپردازند، همایشی که قرار است محور آن سخنرانی علامه مصباح یزدی باشد.

مانور «وحدت گفتمانی» اصولگرایان در لانه جاسوسی با سخنرانی مهم علامه مصباح یزدی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا، سالن اجتماعات لانه جاسوسی میزبان همایشی با عنوان «همایش بزرگ همه با هم» خواهد بود تا اصولگرایانی که قرابت‌های گفتمانی قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر دارند، اینبار زیر یک چتر به تمرین «وحدت گفتمانی» بپردازند، همایشی که قرار است محور آن سخنرانی علامه مصباح یزدی باشد.

به گزارش رجانیوز، همایش بزرگ اصولگرایان که از هفته‌ها پیش اخبار برگزاری آن در رسانه‌ها منتشر شده بود، پس از یک دوره رایزنی‌های فشرده و البته پشت پرده برخی گروه‌های موثر اصولگرا که اشتراکات گفتمانی قابل ملاحظه‌ای دارند، شنبه ۱۹ مهرماه در سالن اجتماعات لانه جاسوسی با سخنرانی مهم علامه مصباح یزدی برگزار خواهد شد.

این همایش که از ساعت ۱۵ روز شنبه در لانه جاسوسی برگزار می‌شود، با سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی و ارائه گزارشی از فعالیت‌های ماه‌های اخیر  آغاز شده و سپس با مداحی یکی  از مادحین اهل بیت علیهم السلام درباره غدیر ادامه خواهد یافت. پس از این مراسم نیز علامه مصباح یزدی سخنرانی مهم خود را ایراد خواهند کرد.

در همین زمینه حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این جبهه گفت: روز شنبه ۱۹ مهر ساعت ۴ بعد از ظهر در محل لانه جاسوسی اجتماعی عظیم با سخنرانی مهم علامه آیت الله مصباح یزدی بر پا می شود که نقطه عطفی در مناسبات سیاسی روز خواهد بود که به نظر می آید مخالفان به همین دلیل درصدد تخریب و به حاشیه راندن این جلسه هستند.

وی با اشاره به برخی شبهه افکنی ها در خصوص علامه آیت الله مصباح یزدی در آستانه همایش بزرگ اصولگریان در روز شنبه ، این رفتارها را دست و پازدن های همیشگی جهت تخریب دانسته و افزود: این شبهه افکنی ها سابقه طولانی دارد و دست و پازدن های همیشگی جهت تخریب است.

سقای بی‌ریا با اشاره به آیه ۳۲ سوره توبه که در آن آمده است “می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند و خداوند نمی گذارد و نور خود را کامل می کند گرچه منکران دوست نداشته باشند” تصریح کرد: در کارنامه درخشان استاد علامه مصباح حفظه الله می بینیم همیشه این تخریب ها وجود داشته و به رغم این دست و پا زدن ها این منطق روشن و مستدل ایشان بوده که همه تخریب ها را خنثی کرده و حق بر همگان آشکار شده است.

از سوی دیگر برخی اخبار حاکی از حضور چهره‌های گفتمانی اصولگرا در این همایش سیاسی با محوریت سخنرانی علامه مصباح یزدی است، چنانکه تا کنون حضور دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این همایش بزرگ قطعی شده است.

حجت‌الاسلام تقوی تقوی نیز با تاکید بر اینکه این همایش براساس تشکیل جلسات همگرایی میان اصولگرایان شکل گرفته است، گفت: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، تنها ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است. تاکید بر همگرایی و وحدت، شعار اصلی همایش اصولگرایان در نوزدهم مهر ماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با اشاره به حضور برخی اعضای جامعه مدرسین در این همایش، اظهار داشت: در شرایطی که آیت‌الله مهدوی‌کنی به دلیل بیماری نمی‌توانند نقش فعالی ایفاء کنند، اصولگرایی به لطف خداوند به این نتیجه رسید که حول محورِِِِِ مورد تأئید مقام معظم رهبری و شخصی فرهیخته یعنی آیت‌الله مصباح جمع شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنرانی آیت‌الله مصباح در همایش اصولگرایان را موجب استحکام و وحدت اصولگرایانی که دل در گرو منویات رهبری دارند دانست و خاطرنشان کرد: خدای جبهه و جنگ در اینجا هم حضور دارد و امیدواریم همانطور که بر دشمن غلبه کردیم بر مشکلات نیز فائق آییم.

وی در خصوص حضور اعضای جامعه مدرسین در همایش روز شنبه گفت: اعضای جامعه مدرسین در همایش‌های عمومی خارج از قم شرکت نمی‌کنند چرا که اکثر آنها اساتید درس خارج از حوزه هستند ولی با این حال وحدت اصولگرایان و خطی مشی اتخاذ شده را قبول دارند. با این حال احتمالاً برخی از اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش روز شنبه حضور خواهند داشت.

به نظر می‌رسد شکل گیری یک مدل وحدت حول محور گفتمانی انقلاب اسلامی، در میان جریانات اصولگرا، می‌تواند شکل گیری یک وحدت پایدار و عمیق والبته راهگشا را در این جریان مهم سیاسی کشور نوید دهد، وحدتی که پیش از این علامه مصباح یزدی بایدها و نبایدهای فقهی و شرعی آن را در گفتگو با حجت‌الاسلام تقوی بصورتی مبسوط طرح کرده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه