۱۶۰۰ مورد اخطار هوایی در ۶ ماهه اول امسال/برخورد با متجاوزین به حریم ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: عبور از ایران باید با تمکین از دستورات و مقررات ایمنی و امنیتی هوانوردی جمهوری اسلامی باشد و اگر خطایی صورت گیرد با آن برخورد می‌کنیم.

۱۶۰۰ مورد اخطار هوایی در ۶ ماهه اول امسال/برخورد با متجاوزین به حریم ایران

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه همایش پدافند غیرعامل پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد تعداد اخطارهای پدافند هوایی در شش ماهه اول امسال اظهار داشت: در این مدت هزار و ۶۰۰ مورد اخطار هوایی داشتیم که یا در دسته هواپیماهایی بود که از کریدورهای پروازی در داخل منحرف می‌شدند و باید سریعا به مسیر هدایت می‌شدند که مخاطره‌ای به وجود نیاید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: دسته دوم هواپیماهای فرامنطقه‌ای بودند که در خارج از مرزهای ما عملیات انجام داده و در نزدیکی مرزها بودند که به آنها اخطار داده و از مرزها دور شدند بدون آنکه تجاوزی را انجام دهند.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر عبوری باید با مجوز باشد چرا که درا ین صورت تمام سلامت و ایمنی برای عبور فراهم می شود و هر عبوری با تمکین از دستورات و مقررات امینی و امنیتی هوانوردی جمهوری اسلامی باید باشد.

وی گفت: الحمدالله تاکنون عبورها هم کنترل شده و هم رصد می‌شود و اگر هم خطایی ببینیم که آن خطا به یک درصد و دو درصد ختم می شود با آن برخورد می‌کنیم. برخوردی که در نهایت ایمنی و امنیت برای سرنشینان هواپیما باشد.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: در برخی کشورهایی که برای همگان مشخص است آن چیزی که در کشورشان دیده می‌شود ناامنی هوایی، ورود غیرمجاز و مخاطره برای جان انسان‌های بیگناه است اما در جمهوری اسلامی دقیقا عکس این مطلب است.

وی گفت: وقتی ما پهپاد پنهان‌کار را کشف کرده و می‌زنیم بدون آنکه مخاطره‌ای ایجاد شود این نشان از کیفیت روز به روز ماست؛ البته این عملیات یک کار مشترک بین قرارگاه پدافند هوایی، نیروی هوافضای سپاه، نیروی هوایی ارتش و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است و سازمان‌های بین‌المللی هوانوردی اعلام می‌کنند که امن‌ترین فضا را جمهوری اسلامی ایران داراست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه