آیت الله فلاحتی در نشست فصلی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان:

دانش آموزان با فراگیری معارف اسلامی پاسخگوی شبهات باشند/ مدیران مدارس برای انتخاب مربیان پرورشی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی مشورت کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به انتخاب مربیان پرورشی در مدارس اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس در تعیین مربیان پرورشی باید مشاوره کنند و یکی از مشاوران باید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باشد.

دانش آموزان با فراگیری معارف اسلامی پاسخگوی شبهات باشند/ مدیران مدارس برای انتخاب مربیان پرورشی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی مشورت کنند

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست فصلی مسئولان شهرستان ها و مربیان قرارگاه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اظهار کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی در کشور از جمله نهادهای خودجوش و مردمی بوده که از دل مدارس و جوانان در ابتدا شکل گرفت و اکنون کرسی های مدیریت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه در اختیار نخبگان این اتحادیه است.

وی بر فراگیری معارف اسلامی توسط دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی تاکید کرد و افزود: دانش آموزان با فراگیری معارف اسلامی باید بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

امام جمعه رشت، رصد تمام برنامه های فرهنگی استان را از برنامه های دانش آموزان انجمن های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان باید به طور دائم رسانه های مختلف را رصد کنند و افرادی که خوب بلد هستند حرف بزنند، با عصبانیت و تندی حرف نمی زنند و همچنین متین، پاسخگو، دلسوز و انقلابی باشند، را به عنوان یک جوان دانش آموز برای این برنامه ها انتخاب کنید تا در آنجا سخن بگویند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه دانش آموزان باید مطالعه گر باشند، بیان کرد: یک دانش آموز باید سالانه ۲۰ جلد کتاب که هر کدام حداقل ۳۰۰ صفحه باشد مطالعه کنند و در مجموع ۶ هزار صفحه می شود.

وی، مطالعه را بیمه کننده انسان عنوان کرد و گفت: مطالعه است که به انسان ضمیری پاک و روشن می دهد، در سایه مطالعه انسان رشد فکری و فرهنگی پیدا می کند، در سایه مطالعه است که انسان آرامش روح و روان پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به ایجاد شبهات توسط شبکه های مجازی، خاطرنشان کرد: شبکه های مجازی به دنبال ایجاد پریشانی افکار و اندیشه ها و همچنین ایجاد شبهه هستند البته بسیاری از این شبهات به گونه ای است که اگر انسان اهل مطالعه باشد می تواند پاسخ آن را بدهد.

آیت الله فلاحتی بر مطالبه گری دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی باید مطالبه گر بدون جنجال آفرینی باشند بنابراین چگونه بیان سخن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان برنامه های مختلفی را در حال اجرا دارد، اظهار کرد: توقع داریم دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یاری کنند.

امام جمعه رشت به انتخاب مربیان پرورشی در مدارس اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس در تعیین مربیان پرورشی باید مشورت کنند و یکی از مشاوران باید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به دو وظیفه دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان، بیان کرد: آسیب شناسی و راهکار برون رفت از آسیب های موجود و همچنین مقابله با آسیب ها باید توسط دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پیگیری و انجام شود ضمن اینکه رفتار، گفتار و کردار دانش آموزان انجمن های اسلامی می تواند در مدرسه و جامعه نقش آفرین باشد.

محمد لطیفی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان نیز در نشست مذکور به استقرار این اتحادیه در مدارس ۱۵ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان در ۴۰۰ دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه و همچنین ۳۹ قرارگاه شهری استان فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه