نیاز اساسی در شرایط کنونی، اندیشه های خلاق است

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: نیاز اساسی استان در شرایط کنونی، اندیشه های خلاق و کارآفرینی است.

نیاز اساسی در شرایط کنونی، اندیشه های خلاق است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی در نهمین جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان با تأکید براینکه پیوند اندیشه های خلاقانه با کار آفرینی نیاز اساسی در استان است، گفت : کار آفرینی ، اندیشه ، روش و شیوه زندگی خلاقانه همراه با نوآوری ، عشق به کار، ریسک پذیری ، آینده نگری ، ارزش آفرینی و بهره مندی شجاعانه از فرصت ها است .

وی با بیان اینکه برای کار آفرینی موفق و پویایی اقتصاد بازار به جسارت فراوان نیاز است ،گفت : گیلان بهتر و برتر ، شرایط قابل قبولی ندارد برای همین هم مدام به دنبال حمایت از کار آفرینان هستیم.

نجفی به پتانسیل های استان در بخش های کشاورزی ، گردشگری و صنعت اشاره و تصریح کرد: اگر از قدرت کار آفرینی و اندیشه های نو برای شکوفایی این بخش ها کمک نگیریم؛ بیشتر از وضعیت کنونی نمی توانیم فعالیت داشته باشیم.

نجفی با اشاره به مشکلاتی در بخش کشاورزی و زمین های محدود استان گفت : میزان تولید در سطح کشاورزی با زمین های محدودی که داریم، بدون استفاده از ایده های نو و فناورانه ثابت می ماند .

وی خاطر نشان کرد : اگر صنعت ، تکنولوژی بالا و نانو و بیوتکنولوژی را با کشاورزی پیوند نزنیم، این وضعیت کنونی جوابگوی نیازها نخواهد بود .

نجفی در همین زمینه این سئوال را مطرح کرد که اگر درسالهای گذشته آبیاری تحت فشار و قطره ای در مزارع چای گسترش پیدا می کرد، آیا با خشکسالی امسال مواجه می شدیم؟

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به نیمه کار بودن یکهزارو۱۰۰ طرح صنعتی استان گفت : برای خروج از رکود و تکمیل این طرح ها اقدامات وسیعی آغاز شده است .

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف و تکمیل طرح های نیمه تمام مشارکت فعال و پویایی بانک ها لازم است .

محمود ایزددوست مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این مراسم گفت : بررسی اقدامات نوآورانه ، کاهش میزان مصرف انرژی و استفاده از فناوری های جدید ، آینده نگری در اجرای طرح ، میزان اشتغال ، سنجش اقتصاد مقاومتی و دریافت نشان و برند استاندارد های کیفیت و محیط زیست از شاخص های انتخاب کار آفرینان برتر است .

در پایان این مراسم از ۹ کار آفرین برتر گیلان قدردانی شد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه