مراسم خطبه‌‌خوانی غدیر در شرق گیلان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان با بیان اینکه بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم روز دوشنبه ۲۱مهر برگزار می‌شود، گفت:مراسم خطبه‌ خوانی غدیر نیز در شرق گیلان برگزار می‌شود.

مراسم خطبه‌‌خوانی غدیر در شرق گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، ناصر پورکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لاهیجان، با اشاره به برخی جزئیات بازسازی صحنه غدیر در این شهرستان، اظهار کرد: این کار هنری با حضور و فعالیت بسیجیان و هنرمندان متعهد لاهیجان و شهرهای اطراف اجرایی می‌شود.

وی هدف از بازسازی صحنه غدیر را تبیین و جایگاه واقعه غدیر، فرهنگ‌سازی خطبه غدیر و آشنایی نسل جوان با واقعه غدیر عنوان کرد و افزود: غدیر تاریخ مستند ولایت است.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان به اهمیت بسیار زیاد بازسازی و اجرای واقعه بزرگ غدیر برای نسل‌های جوان و نوجوان اشاره کرد و گفت: دشمنان با حیله‌های متفاوت تلاش دارند شبهاتی را در این زمینه ایجاد کنند که اجرای این برنامه گام مهمی در راستای روشنگری است.

پورکریمی با اشاره به اینکه غدیر ضامن استمرار وحدت جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با بازسازی واقعه غدیر در صدد انتقال پیام غدیر و گسترش فرهنگ غنی غدیر در بین اقشار مختلف مردم و حتی در خارج از مرزهای کشور به کمک رسانه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی ماکت نمادین کعبه، طراحی برکه غدیر در منطقه اجرای نمایش برپایی خیمه‌های متعدد و نصب المان‌های مورد نیاز از جمله مقدمات اجرای این نمایش عظیم است.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان با بیان اینکه سازمان حمل و نقل عمومی لاهیجان به صورت رایگان جابجایی مسافران از نقاط مختلف تا محل برگزاری مراسم را انجام می‌دهد، افزود: بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم در صورت مساعدبودن وضعیت جوی روز دوشنبه ۲۱مهر برگزار می‌شود.

پورکریمی گفت:در صورت مساعد نبودن وضعیت جوی مراسم خطبه خوانی در سالن ورزشی شهدای شهرستان لاهیجان واقع در خیابان قیام برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در ۱۲۲ شهر کشور واقعه غدیر بازسازی می‌شود که شهر لاهیجان در استان گیلان یک مورد آن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه