آموزش مصرف آب در مدارس به کودکان در کاهش مصرف آب را لازم و ضروری است

معاون آموزش و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم افتتاح اولین مدرسه جامع محیط زیستی گیلان با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست و وزیر آموزش و پرورشتفاهمنامه همکای امضا کردند اظهار کرد: در ۱۸ اسفند سال ۹۲ این تفاهمنامه با محوریت اینکه کودکان و دانش آموزان همیار محیط زیست باشند امضا شد.

آموزش مصرف آب در مدارس به کودکان در کاهش مصرف آب را لازم و ضروری است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ،مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم افتتاح اولین مدرسه جامع محیط زیستی گیلان با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست و وزیر آموزش و پرورشتفاهمنامه همکای امضا کردند اظهار کرد: در ۱۸ اسفند سال ۹۲ این تفاهمنامه با محوریت اینکه کودکان و دانش آموزان همیار محیط زیست باشند امضا شد.

وی نقش کودکان در حفاظت از محیط زیست را مورد تا کید قرارداد و افزود: تخریب محیط زیست و آلودگی هوا و زمین نباید به نسل بعد م منتقل شود

دوره های آموزش حفاظت از محیط زیست برای معلمان گیلانی برگزار می شود.

IMG_20141008_120753

معاون آموزش و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به برنامه های آموزشی  تعیین شده برای ۵۷ هزار معلم در کشور گفت: این آموزش ها در راستای ایجاد معلمان محیط زیست انجام خواهد گرفت.

مظاهری با بیان اینکه معلمان با امضای فرم مربوط می توانند برای آموزشمعلمان  محیط زیست ثبت نام کنند خاطرنشان کرد: در استان گیلان هم برای این امر برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به اینکه  برای تولیدیک ورق کاغذ ۱۰ لیتر آب مصرف می شود تصریح کرد: امروز کشو با بحران آب روبرو است.

IMG_20141008_120917

وی بهره گیری از منابع طبیعی گیلان را مورد تاکید قرارداد و افزود: کمک به رفع کمبود کم آبی با مصرف کمتر کاغذ توسط دانش آموزان میسر است.

معاون آموزش و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  آموزش مصرف آب در مدارس به کودکان در کاهش مصرف آب را لازم و ضروری دانست و افزود: دانش آموزان با کاهش مصرف حتی یک لیوان آب می تواند در کاهش مصرف آب کشور بسیار موثر باشند.

مظاهری امضا تفاهمنامه آموزش و پرورش گیلان و سازمان حفاظت محیطزیست این استان را مورد تاکید قرارداد و گفت: دغدغه دانش آموزان گیلان نشان می دهد که می خواهند دست به دست سازمان حفاظت محیط زیست در کاهش آلودگی ها زیست محیطی اثر گذار باشند

وی با بیان اینکه محیط زیست برای کودکان برنامه های  آموزشی را در دستور کار داردافزود: از پرسنل مدسه جامع زیست محیطی گیلان مدرسه هیات امنایی کوثر تشک می کنیم و با همکاری آموزش و پرورش باید ابعاد زیست محیطی به طور کامل در این مدرسه ایجاد شود

IMG_20141008_120932

محمدرضا گلی دراین  مراسم ایجاد آرامش شادی و نشاط برای کودکان را مورد تاکید قرارداد ،اظهارکرد: ۱۷۰۰ مدرسه و ۲۲۰هزار دانش آموز گیلانی از برنامه های هفته کودک  بهره مند می شوند.

وی با اشاره به چالش ها و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی ،افزود:آموزش و پرورش به عنوان یک فرادستگاه نیازمند کمک همه دستگاه ها و نهادها است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش گیلان ،گفت:طرح تجمیع آموزش های فرهنگی و طرح حقوق شهروندی کودک به عنوان مصوبه شورای آموزش و پرورش گیلان تصویب شد.

گلی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در قبال کودکان، افزود:دو جلد از پژوهش های آموزش ابتدایی در قالب پیک دراختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به انجام آموزش محیط زیست در حوزه کودکان تصریح کرد: انتقال آموزش به معلمان بسیار حائز اهمیت است و سعی ما این است که معلمان ما تحت آموزش قرار گیرند.

IMG_20141008_125711

در طرح تجمیع آموزش های فرهنگی  آموزش و پرورش گیلان با ۱۳ دستگاه تفاهمنامه امضا کرد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش گیلان تفاهمنامه ای با محیط زیست در این حوزه در دست انجام است خاطرنشان کرد: با امضا این تفاهمنامه در طرح تجمیع آموزش های فرهنگی با ۱۳ دستگاه تفاهمنامه امضا شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه