نماینده رشت در گفتگو با ۸دی:

اخطار به وزیر امور خارجه؛ در رابطه با منافع ملی با کسی تعارف نداریم/ جواب گروکشی گستاخانه کره جنوبی رامی دهیم

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با کارشکنی و عدم همکاری کره جنوبی در بازپرداخت دارایی‌های مسدود شده ایران، گفت: این پول سرمایه و حق تمام مردم ایران است و وزارت امور خارجه نباید بگونه ای رفتار کند که کشوری به خود اجازه دهد سرمایه ما را بلوکه کند و به بهانه تحریم پس ندهد‌.

اخطار به وزیر امور خارجه؛ در رابطه با منافع ملی با کسی تعارف نداریم/ جواب گروکشی گستاخانه کره جنوبی رامی دهیم

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به کارشکنی و عدم همکاری کره جنوبی در بازپرداخت دارایی‌های مسدود شده ایران به رقم ۹میلیارد دلار اظهار کرد: در این رابطه چندی پیش در مجلس به وزیر امور خارجه اخطار دادیم زیرا در خصوص منافع ملی با هیچکس شوخی و تعارف نداریم‌.

احمدی سنگری تصریح کرد: این پول سرمایه و حق تمام مردم ایران است و وزارت امور خارجه ایران نباید بگونه ای رفتار کند که کشوری به خود اجازه دهد سرمایه ما را بلوکه کند و به بهانه تحریم پس ندهد‌.

نماینده مردم شهررشت در مجلس با تأکید بر اینکه این یک موضوع شخصی نیست و وزارت امور خارجه و رئیس جمهور باید به جِد از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کنند ادامه داد: این گروکشی کره جنوبی نمونه بارز یک دزدی گستاخانه و بی ادبی محض است که جواب آنها را به موقع خواهیم داد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: در صورت لزوم وزارت خارجه علاوه بر بازخواست سفیر کره جنوبی، باید هرگونه اقدام مناسب دیگر نظیر کم کردن رابطه با این کشور را اجرا کند.

 

حرکت انقلابی به معنای رفتار، عمل و حرکت به موقع است

احمدی با تاکید بر اینکه حرکت انقلابی به معنای رفتار، عمل و حرکت به موقع است افزود: دیپلماسی کشور ما باید انقدر قوی عمل کند که کشوری به خود اجازه ندهد هر رفتاری را به بهانه تحریم با ما داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص رونق تولید، جهش تولید و اقتصادی مقاومتی گفت: به جد پیگیر هستیم که هیچ نوع کالای وارداتی برای ادارات دولتی و سازمان ها خریداری نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس، تصریح کرد: هر آنچه را که یک اداره یا سازمان احتیاج داشته باشد در داخل کشور تولید می شود، نباید اجناس داخلی خود را کنار گذاشته و از لوازم و اقلام وارداتی استفاده کنیم، نگاه دستگاه ها و سازمان ها باید به تولیدات داخلی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه