شورای شهری که تا کنون فقط یک بار جلسه تشکیل داده اند!!!

شورای اسلامی شهرستان سیاهکل پس از تعیین هیئت رئیسه خود در سال گذشته، تا کنون فقط یک جلسه تشکیل داده است.

شورای شهری که تا کنون فقط یک بار جلسه تشکیل داده اند!!!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از در سیاهکل،  بیش از یک سال از عمر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد و بنا به دستور حیدری فرماندار شهرستان سیاهکل، می بایست تا تاریخ ۱۰ شهریور امسال هیئت رئیسه جدید شوراهای روستاها، شورای بخش مرکزی و دیلمان، شوراهای شهر سیاهکل و دیلمان و شورای اسلامی شهرستان سیاهکل انتخاب می شدند، اما شورای اسلامی شهرستان سیاهکل پس از تعیین هیئت رئیسه خود در سال گذشته، تا کنون فقط یک جلسه تشکیل داده است.

shora_shahrestan_dar_siahkal

تنها جلسه ای که این شورا در طول یکسال گذشته تشکیل داده مربوط به تصویب بودجه شورای شهر سیاهکل و دیلمان می باشد که آن نیز می بایست بالاجبار برگزار می شد.

این شورا در فرادست شوراهای بخش مرکزی و دیلمان و شوراهای شهر سیاهکل و دیلمان قرار دارد و یک نسخه از تمامی مصوبات این شوارها به منظور بررسی به شورای شهرستان ارسال می شود.

شورای شهرستان می تواند در صورت وجود مشکل بر مصوبات آنها ایراد قانونی بگیرد و سپس در صورت تأیید فرمانداری به این شوراها برای رفع آن ایراد ابلاغ می گردد.

در برخی از روستاهای شهرستان سیاهکل بین اعضای شورا و دهیار اختلاف نظر وجود دارد و این شورا می تواند به عنوان شورای فرادست، با پا درمیانی مشکلات را برطرف کند، اما این کار تاکنون انجام نشده است.

در اینجا این سئوال پیش می آید که آیا تشکیل این شورا لزومی نیز داشته است؟ زیرا تشکیل نشدن جلسات این شورا صدای هیچ کس را درنیاورده و یا حداقل به گوش ما نرسیده است!!!

و اما در شورای اسلامی شهرستان سیاهکل چه می گذرد؟!

یاسر علیزاده استواری از شورای شهر سیاهکل، حسین تقوی نژاد دیلمی از شورای شهر دیلمان، علی روشن از شورای بخش دیلمان و اکبر دیلمی نژاد و سیاوش نجفی از شورای بخش مرکزی سیاهکل، اعضای پنج نفره شورای اسلامی شهرستان سیاهکل را تشکیل می دهند.

سال گذشته به دلیل هماهنگی که توسط علیزاده، تقوی نژاد و روشن انجام شد، علیزاده به عنوان رئیس، روشن نائب رئیس و تقوی نژاد نیز به عنوان به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان سیاهکل در استان انتخاب شدند.

همانطور که می دانید، دو عضو این شورا از بخش دیلمان و دو عضو دیگر نیز از بخش مرکزی سیاهکل هستند.

به مانند دوره های گذشته، اگر هر کدام از این دو گروه بتوانند رضایت نماینده شورای شهر را بگیرند، می توانند با اکثریت آراء نظر خود را بر شورا تحمیل کنند.

در دوره های گذشته دو عضو بخش مرکزی توانسته بودند با هماهنگی نماینده شورای شهر سیاهکل نظرات خو را بر دو نفر دیگر تحمیل کنند، اما در شورای شهرستان دوره چهام، دو عضو بخش دیلمان با هماهنگی نماینده شورای شهر سیاهکل این کار را انجام دادند.

آنچنان که از شنیده ها بر می آید، طبق توافقات انجام شده، در سال اول علیزاده، سال دوم روشن، سال سوم علیزاده و سال چهارم نیز روشن رئیس شورای شهرستان خواهد شد.

تقوی نژاد نیز در سال اول به عنوان نماینده دوره چهارم شورای اسلامی شهرستان سیاهکل در مرکز استان معرفی شده است و به مدت چهار سال این مسئولیت را خواهد داشت، البته باز هم شنیده ها حاکی از آن است که احتمال ریاست تقوی نژاد در یک دوره از شورای اسلامی شهرستان سیاهکل نیز وجود دارد.

دو عضو بخش مرکزی نیز همواره به عنوان منشی در این شورا انتخاب می شوند، زیرا شورای شهرستان دارای رئیس، نائب رئیس، سخنگو و منشی است و به دلیل اینکه در این شورا هزینه وجود ندارد، خزانه دارد نیز ندارد.

سال گذشته نیز جلسه برای تعیین هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان سیاهکل به دلیل عدم حضور دو عضو شورای بخش مرکزی تشکیل نشد و البته به ما (سایت درسیاهکل) خرده گرفته شد که چرا خبر مربوط به تشکیل نشدن جلسه را منتشر کرده و دلایلی نیز برای آن ذکر کرده ایم. (لینک خبر)

همانطور که در بالا نیز گفته شد، شنیده ها حاکلی از آن است که امسال علی روشن ریاست شورای اسلامی شهرستان سیاهکل را برعهده خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه