سال گذشته از هفت نفر فینالیست مسابقات قرآن، دو نفر گیلانی بودند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در سال ۹۲ با تدابیری که اندیشده شد از هفت نفر فینالیست مسابقات قرانی دو نفر از گیلان بودند.

سال گذشته از هفت نفر فینالیست مسابقات قرآن، دو نفر گیلانی بودند

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی در جلسه ستاد عالی مسابقات قرآنی گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره قرآن و مسابقات قرانی اظهار کرد: در دوران طاغوت قران در کشور مهجور بود و حرکت جمعی برای ترویج قرآن صورت نمی گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی زمینه ترویج و تفسیر قرآن ،افزود: تلاوت قران مقدمه ای برای تدبر در قرآن است.

ostandari00001

وی با اشاره به حضور بیش از ۶۰هزار نفر در مسابقات قرآنی گیلان در سال گذشته،گفت: امسال با عنایت و حمایت مادی و معنوی استاندار، همکاری مدیران و اساتید قرآنی این ظرفیت وجود دارد که این میزان به بالای ۸۰ هزار نفر برسد.

سال گذشته از هفت نفر فینالیست مسابقات قرآن دو نفر گیلانی بودند

دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان با بیان اینکه در عصری که قدرت های استکباری به مقابله با اسلام پرداخته اند و سعی در اشاعه فساد و منکر دارند ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است تصریح کرد: در سال ۹۲ با تدابیری که اندیشده شد از هفت نفر فینالیست مسابقات قرانی دو نفر از گیلان بودند.

عادلی از کسب رتبه سوم حفظ کل در مقطع شکوفه ها از خواهران در سال گذشته خبرداد و افزود: گیلان در سال گذشته رتبه چهارم حفظ در مقطع شکوفه های برادران و رتبه پنجم اذان کشور را کسب کرد.

وی از افزایش سهمیه شرکت کننده های گیلانی در مرحله کشور مسابقات قرآنی خبرداد و گفت: پیش بینی می شود امسال برای برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور بالغ بر ۲۵۰میلیون تومان هزینه لازم باشد.

محمد علی نجفی استاندار گیان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سالی که مزین به نام فرهنگ شده است باید تلاش ما در حوزه فعالیت های قرآنی مضاعف شود،اظهار کرد:باید تلاش شود تا جامعه اسلامی با نزدیک شدن به کتاب انسان ساز قرآن به جایگاه اصلی خود که استقلال اندیشه است در دنیا دست یابد.

وی بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان را مورد تاکید قرارداد و افزود:در حوزه استانداری برای ادامه جلسات و بررسی امور مربوط به فعالیت های قرآنی از هیچ کمک مادی و معنوی دریغ نخواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از آموزش و پرورش خواستار این هستم که آموزش  مفاهیم قرآنی در حوزه پیش دبستانی به بالا در برنامه های مدون مورد توجه قرار گیرد،گفت: باید در چشم انداز قرآنی استان به حوزه تفسیر و مفاهیم بپردازی.

ostandari00002

نجفی تربیت مربیان قرآنی را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد:سرمایه گذاری در این حوزه در توسعه فرهنگ پایدار بسیار موثر است.

مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن در گیلان تشکیل شود

وی با اشاره به شکل گیری  هر چه بیشترفضای ترجمه و تفسیر در مسجد گیلان افزود: تشکیل مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن در استان پی گیری شود

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید در امور فرهنگی در حوزه های مختلف مردم ورود کنند ،گفت: تشکیل مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن در استان با نگاه مردمی انجام شود چراکه اعتقاد ما این است که قران درس زندگی برای همه احاد جامعه در هر سن و با هر میزان سوادی که هستند می باشد

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری با تصریح اینکه یکی از برنامه هایی که در استان باید پررنگ شود  ترویج فرهنگ تفسیر قرآن است اظهار کرد: جمع بندی نظرات و پیشنهادات  در حوزه های فرهنگ  مورد توجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی در مراکز فرهنگی استان ،افزود:در کشور بر روی اساتید قرآن گیلان حساب خاصی باز می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌گیلان با تصریح بر اینکه باکمیته ای در استان  تشکیل شود که هماهنگ های لازم را برای پیشبرد اهداف آموزش  قرآنی را پی گیری کند افزود:این کمیته می تواند اساتید و ظرفیت ها را شناسایی کند و با جمع بندی تاثیرات مهمی ایجاد می کند.

یاری با اشاره به برگزاری جشنواره های قرآنی بسیار در گیلان افزود: همه جشنواره هدف ما در این جشنواره ها یک گروه هستند بدین معنا که همان هایی که در جشنواره قرآنی ارشاد شرکت می کننند در سازمان تبلیغات هم شرکت شرکت می کنند.

وی گفت: اجرای جشنواره قرآنی با کیفیت بالا و جوایز ارزنده با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها انجام شود.

کارگاه تربیت مفسر آموزش و تفسیر قرآن در گیلان تشکیل شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌گیلان با بیان اینکه کارگاه تربیت مفسر آموزش و تفسیر قرآن در استان تشکیل شود افزود: فهم قرآن در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

کمیته ویژه ای برای پیشبرد اهداف آموزشی قرآنی در گیلان تشکیل شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی نیز در این جلسه با تصریح بر اینکه کمیته ویژه ای برای پیشبرد اهداف آموزشی قرآنی در گیلان تشکیل شود اظهار کرد:در حوزه مفاهیم قرآنی و تفسیر قرانی فعالیت های بیشتری برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه  اینکه جلسات روخوانی و تجویز و قرائت مقدمه ای برای رسیدن به حقیقت قرآن است افزود: کمیته ای در استان تشکیل شود که کل مباحث قرآنی را پی گیری کند.

مدیر حوزه علمیه های گیلان با تاکید بر اینکه مباحث تفسیر قرآن در مساجد استان پی گیری شود گفت: جلسه ویژه ای تشکیل شود و از دست اندکاران قرآنی دعوت شود تا برنامه هایی را برای آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن تهیه و تدارک ببینند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه