بررسی نحوه مواجهه اصلاح طلبان با ناطق نوری و عارف/ دردسری به نام عارف برای رادیکال ها

در جلسه اخیر تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب(طیف مجاهدین و مشارکت) بحث چگونگی برخورد با ناطق نوری مطرح ‌شده است.

بررسی نحوه مواجهه اصلاح طلبان با ناطق نوری و عارف/ دردسری به نام عارف برای رادیکال ها

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پارس، در جلسه اخیر تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب (طیف مجاهدین و مشارکت) بحث چگونگی برخورد با ناطق نوری مطرح ‌شده است.

یکی از روحانیون حاضر در جلسه با اشاره به سابقه علی اکبر ناطق نوری گفت: ناطق نوری خیلی با ما همراه نیست. او ذاتاً ضد ماست و مواضعش بیشتر از روی لج‌ بازی با بعضی از چهره‌های اصولگرا و احمدی‌نژاد بوده است.

وی به ارتباطات کنونی ناطق نوری اشاره کرد و گفت: باید حواسمان باشد و خودمان را به او نچسبانیم، استفاده خودمان را بکنیم و ممکن است او در بزنگاه‌ها خودش را کنار بکشد و ضربه بزند.

وی اضافه کرده است: نباید کاری بکنیم که بزرگ شود و روی دستمان بماند یا باور کنیم که او یک اصلاح‌طلب است.

یکی از افراد نزدیک به سید محمد خاتمی نیز که در این جلسه حضور داشته با این سخنان مخالفت کرده و با ارایه تحلیلی بر این نکته تاکید کرده که ناطق نوری نیز همچون حسن روحانی، افراد مفیدی برای دوران گذار و پلی برای بازگشت اصلاح طلبان به حاکمیت هستند.

در این جلسه در مورد نحوه مواجهه با دکتر محمدرضا عارف نیز مباحثی مطرح شده که مقرر شد در جلسه آتی در این مورد به صورت مفصل بحث شود.

یکی از اعضای سابق سازمان مجاهدین که اخیر از زندان خارج شده است صرفا به این جمله در مورد عارف اکتفا کرد که باید روی عارف کارکنیم که لجبازی نکند و بازی ما را خراب نکند.

بررسی نحوه مواجهه با عارف

در جلسه بعدی این اصلاح طلبان، مباحث مختلفی در مورد محمدرضا عارف مطرح می شود که در نهایت جمع بندی نشان می دهد: «بایستی زودتر با عارف به یک سرانجام برسیم و بیشتر تحویلش بگیریم تا پیش از اینکه کار از کار بگذرد و روزهای آخر سیستمش را راه بیندازد کاری کنیم.»

به گزارش «پارس»، در این جلسه که عضو شاخص مجمع روحانیون معروف به مرد خاکستری اصلاحات حضور داشته اظهار داشته است: «اشتباه کردیم که پشت سر روحانی قرار گرفتیم، روحانی مدام دارد به ما … می‌زند و می‌داند ما نمی‌توانیم کاری بکنیم و هنوز ضعیف هستیم. او هم می‌داند ما قدرتی نداریم و باید سکوت کنیم، ما اشتباه کردیم و هرچه هم بگذرد، او بیشتر از ما سواری خواهد گرفت.»

وی با پیش‌بینی دردسرسازی با عنوان «عارف»، افزود: باید هرچه زودتر به سراغ عارف برویم و تکلیفمان را با او روشن کنیم. نه مثل روحانی؛ باید هر طور شده عارف را جذب کنیم و حتی اگر شده او را راضی کنیم و با تابلوی او جلو برویم، چون شورای نگهبان روی او مثل ما حساس نیست.»

در این جلسه یکی از وزرای دولت نیز حضور داشته به شدت از مخالفت با روحانی، جمع را پرهیز می دهد، خواستار همکاری با روحانی می شود و اظهار می دارد که «حداقل نباید پیوندهای عاطفی خود را با وی جدا کنیم.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه