بازخوانی جنایت های منافقین تحت حمایت آمریکا در گیلان؛

گیلان؛ زخم خورده شیطنت های آمریکایی ها/ مواضع شفاف و صریح استاندار گیلان عامل کینه توزی منافقین/ ماجرای شهادت دانش آموز لنگرودی با ۱۸ضربه چاقو

ششم تا دوازدهم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بعنوان هفته “افشای حقوق بشر آمریکایی” نام گذاری شده است. هفته‌ای پرحادثه​ از خشونت ها و جنایت های آمریکا علیه ملت ایران در سراسر کشور که عمدتا به رهبری آمریکا بوده و منافقین بازیگران این نقش در داخل کشور بودند؛ جنایت هایی که استان گیلان نیز از آن زخم خورده است.

گیلان؛ زخم خورده شیطنت های آمریکایی ها/ مواضع شفاف و صریح استاندار گیلان عامل کینه توزی منافقین/ ماجرای شهادت دانش آموز لنگرودی با ۱۸ضربه چاقو

به گزارش ۸دی، آمریکا بعنوان مهد دموکراسی و مدعی حقوق بشر با رفتاری خصمانه در سراسر جهان دست به ترور شخصیت های مختلف
می زند.

ترور سردار قاسم سلیمانی و مهندس مهدی نمونه بارزی از ادعای رفتار غیر انسانی و دور از تمدن این کشور است که جبهه مقاومت پاسخی محکم بر این رفتار متوحش امریکا داد تا بخاطر داشته باشد نظام انقلاب اسلامی هیچگاه زیر بار ظلم نخواهد رفت.

ادعای حقوق بشردوستانه امریکا در کنار رفتارهای نژادپرستانه ای که اخیرا موجب درگیری و اعتراضات مردم این کشور شده و منجر به آتش کشیدن پرچم این کشور توسط شهروندان آن شده است به نوعی صدای طبل رسوایی امریکا در سطح جهانی است.

خروج سازمان مجاهدین پس از انقلاب توسط آمریکا از لیست گروه‌های تروریستی

ششم تا دوازدهم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بعنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است. هفته‌ای پرحادثه​ از خشونت ها و جنایت های آمریکا علیه ملت ایران در سراسر کشور که عمدتا به رهبری آمریکا بوده و منافقین بازیگران این نقش در داخل کشور بودند.

تا پیش از انقلاب، آمریکا سازمان مجاهدین را بدلیل ترور شخصیت های امریکایی در گروه تروریستی قرار داده بود اما از پس از انقلاب سازمان مجاهدین از لیست به گروههای تروریستی را خارج کرده و سپاه پاسداران را وارد لیست تروریست کرده است!

فاجعه هفتم تیر (که در آن ۵گیلانی به شهادت رسید)، بمباران شیمیایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، راه انداختن جنگ تحمیلی گرفته تا ترور، قتل عام و کشتار زنان و کودکان و مردان بی دفاع، حمایت از تجزیه طلبی و تروریسم، حمایت آمریکا از سازمان تروریستی منافقین (مجاهدین خلق)،اختصاص بودجه برای براندازی و مشارکت نظامی مستقیم آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران و…نمونه ای از مصادیق حقوق به اصطلاح بشر آمریکایی و یا به عبارتی جنایات ضد بشری استکبار جهانی علیه ملت ایران است.

موقعیت مکانی گیلان زمینه ساز مکانی مناسب برای تشدید فعالیت‌های منافقین

از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون، گروهک‌منافقین تحت امر دولت‌های غربی با هدف ایجاد تزلزل در امنیت ملی دست به ترور شخصیت‌های تاثیرگذار مذهبی، سیاسی و علمی ملت ایران زده است.

استان گیلان نیز به عنوان استانی مردخیز، ولایتمدار و غیور از این رفتارهای فجیع و غیرانسانی منافقین در امان نبوده است.

این گروهک افراد سرشناس بسیاری را ترور کردند که یکی از آن‌ها استاندار مردمی گیلان، شهید علی اخوین‌انصاری است.

گیلان از لحاظ موقعیتی، مکانی مناسب برای فعالیت‌های منافقین بود و انتساب شهید علی انصاری به استانداری گیلان
مصادف با اوضاع نابسامان گیلان به لحاظ امنیتی بود که در این راستا شهید انصاری با تمام ظرفیت در مبارزه با گروهک‌های منافقین مستقر در این استان نقشی بسزا و مؤثر داشت‌.

پس از شهادت دکتر بهشتی و یارانش، شهید انصاری پیراهن سیاه بر تن کرد و در شهرداری رشت با ابراز تأسف از شهادت دکتر بهشتی و یارانش، صریح و با صلابت درباره لزوم مبارزه با ضدانقلاب با مردم صحبت کرد.

شهیدانصاری: قلبم برای مردم می تپد و مغزم به خدا فکر می‌کند

منافقین بارها به روش‌های مختلف وی را تهدید کردند؛ اما او با شجاعت تمام خطاب به منافقین اذعان ‌‌داشت که ما از شهادت ترسی نداریم. وی همواره در محل کار با غسل شهادت حاضر می‌شد. شهید انصاری چند روز پیش از شهادت در سخنرانی خود در پاسخ به تهدیدهای منافقین با صراحت گفت: «ما مسئولین هر روز که سر کار می‌آییم، غسل شهادت می‌کنیم و آماده شهادتیم و از تهدید منافقین و استکبار جهانی ترس و واهمه‌ای نداریم.» و ادامه داد:«هر زمان خبر شهادت مرا شنیدید، مطمئن باشید که به دو جای بدنم شلیک خواهد شد. اول به قلبم، چون برای مردم می‌تپد و دوم به مغزم چون به خدا فکر می‌کنم.»

 

شهید مهندس علی اخوین‌انصاری در ۳ خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان رودسر استان گیلان چشم به جهان گشود با گذراندن دوره تربیت‌معلم به استخدام آموزش‌و‌پرورش درآمد و مدت ۱۰ سال در شغل مقدس معلمی انجام وظیفه کرد.

آخرین سمت وی در سال ۱۳۵۸ استانداری گیلان است.

شهید انصاری به همراه معاون خود شهید علیرضا نورانی در ۱۵تیر ۱۳۶۰ مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و در سن۳۷ سالگی به مقام عالی شهادت نائل شد.

 

سخنرانی “مسعود رجوی” در رشت و شکل گیری هسته های منافقین در گیلان

در ادامه به بازخوانی بخشی دیگر از جنایات منافقین در استان گیلان میپردازیم‌‌.

چند هفته پس از پیروزی انقلاب هسته های شهرستانی منافقین تحت عنوان جنبش ملی مجاهدین در شهرها و بخش های مختلف استان گیلان شکل گرفت.

سخنرانی سرکرده منافقین ـ مسعود رجوی ـ در استادیوم شهید عضدی رشت و متعاقب آن گسترش هسته ای تشکیلاتی این سازمان در شهرهای گیلان این سازمان را در گیلان مانند سایر استانها بتدریج در مقابل انقلاب قرار داد.

در مرداد ماه سال ۱۳۵۹مصادف با ماه مبارک رمضان اعضای این سازمان به فرمانداری لنگرود حمله ور شدند. اما نیروهای مذهبی به هنگام افطار از خانه های خود خارج شده و طی یک رشته درگیری با منافقین آنها را عقب راندند. در این حادثه یکی از نیروهای مومن و انقلابی لنگرود به نام سید جلال نورمحمدی از اعضای فعال حزب جمهوری اسلامی که راهی منزل بود مورد کمین ناجوانمردانه یک منافق قرار گرفته و با ضربه آهنی که بر سرش فرود آمد به شهادت رسید.

اعلام رسمی جنگ منافقین در ۳۰خرداد

با شروع سی ام خرداد و اعلام جنگ مسلحانه از سوی منافقین علیه جمهوری اسلامی منافقین گیلان نیز شروع به تحرکات نظامی کردند. در شهرستان رشت دو تن از نیروهای حزب الله به نام های «ثابت قدم» و «اسلام پرست» با نارنجک و سه راهی تروریست های منافق به شهادت رسیدند. شهید ثابت قدم به هنگام افطار با نارنجکی که به سوی او در خانه اش پرتاب شده بود به شهادت رسید.

در تابستان ۱۳۶۰تنی چند از منافقین ناجوانمردانه با اسلحه به قرارگاه هسته مقاومت بسیج روستای «لفمجان» لاهیجان حمله کردند و در طی آن هشت تن از بسیجیان متعهد را به شهادت رسانیدند.

شهادت دانش آموز لنگرودی با ۱۸ضربه کارد توسط منافقین

در شهرستان لنگرود دانش آموز شهید ایرج ترابی که از خانواده ای بسیار فقیر و مستمند بود در عملیاتی ناجوانمردانه و فریبکارانه به دست چند تن از منافقین با بیش از هیجده ضربه کارد و دشنه به شهادت رسید.

چند روز قبل از آن نیز شهید یعقوب مشایخی که یکی از کاسبان خرده پای لنگرود و از نیروهای مومن و متعهد منطقه بود توسط منافقین که خود را به عنوان مشتری مغازه جا زده بودند با ضربات کارد به شهادت رسید.

همین هسته تروریستی در ۱۳فروردین سال ۱۳۶۵ روحانی شهید حاج «ابوالحسن کریمی» را در حالی که بدون اسلحه از مسجد گلشاهی لاهیجان پس از ادای فریضه مغرب و عشا به منزل بر می گشت در خیابان به شهادت رسانید.

 

شهید ابوالحسن کریمی فرماندار شهید لاهیجان

شهید ابوالحسن کریمی از نیروهای محوری ضداستبدادی قبل از انقلاب بود، او چندین بار توسط ماموران ساواک زندانی شد. در زندان بدون توجه به شکنجه، شکنجه گران صبح ها اذان می گفت و سخت ترین شکنجه ها را تحمل می کرد.
شهید کریمی در دوران تصدی اش به عنوان فرماندار لاهیجان هرگز حقوق دولتی نگرفت و از اموال دولتی استفاده شخصی نمی نمود.

او فردی ساده زیست، بی ریا و اندیشمند بود و به زبانهای انگلیسی و عربی کاملا تسلط داشت و قبل از انقلاب به طلبه های جوان حوزه علمیه قم زبان انگلیسی تدریس می کرد.
وی مظهر عدالت علوی بود و در اجرای عدالت دوست و دشمن نمی شناخت. در روز شهادت آن شهید روستائیان شالی کار با همان لباسهای گل آلود کشاورزی خود پس از شنیدن خبر شهادتش اشکبار خود را به لاهیجان رساندند.

از دیگر ترورهای کور مناقین در استان گیلان میتوان به ترور شهید «مخزن موسوی» از نیروهای متعهد و انقلابی رودبار، دو شهید روحانی مجاهد « خدادادی » معلم مدارس و نماینده امام (ره) در جهاد سازندگی بندرانزلی و شهید «عسکری» جهادگر پرتلاش کوچصفهانی اشاره کرد.

پرتاب نارنجک به منزل شهید مرتضی خدادادی

شهید خدادادی در روز شهادت شهید باهنر و شهید رجایی در فلکه شهر انزلی در میان جمع تظاهرکنندگان انقلابی توفنده ترین سخنان را علیه منافقین ایراد نمود و دو روز بعد نیز خود در حالی که در منزل خوابیده بود هدف نارنجک منافقین قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. در این حمله ناجوانمردانه همسر این شهید جانباز سرفراز طاهره “صیاد ناهد” به شدت مجروح شد تا جایی که یک پای وی کاملا قطع گردید و پای دیگر تا ۵۰ درصد آسیب دید.لازم به ذکر است که قاتل شهید خدادادی بیشترین خدمت و کمک را از طرف این شهید دیده بود!

ترورهای منافقین با هدف جایگزینی مدیریت تجملی به جای مدیریت مکتبی

می توان دلایل خشم منافقین و ترورهای ناجوانمردانه توسط آنان را با هدف خارج ساختن نیروهای مکتبی و مقاوم از صحنه انقلاب، محروم ساختن سازمانهای دولتی از مدیران لایق کاردان و پرهیزکار تا در فرایند این محروم سازی نیروهای مسئله دار جایگزین آنها شوند و مدیریت مکتبی را به مدیریت تجملی تبدیل کنند و ضربه زدن به اسلام ولایی و آرمان گرا برای آماده سازی جامعه در پذیرش اسلام رفاه طلبانه و اندیشه های منحط سکولار عنوان کرد.

شستشوی مغزی و ترغیب جوانان توسط منافقین در جهت کشتن مذهبی ها

عناصر تروریست شامل سه گروه مرکزیت سازمان که توسط عناصر مزدوری چون رجوی اداره می شد، تئوریسین های شبکه منافقین (رجویست ها و امتی ها) در شهرها که این عناصر رهبری جوانان طرفدار گروهکها و مراحل گمراهی آنها را به عهده داشتند و نیز نیروهای طرفدار و عمل کننده این رهبران و تئوریسین های سیاست باز از احساسات پاک جوانان سواستفاده می کردند و با شستشوی مغزی آنها از این جوانان موجوداتی درنده و آدمکش می ساختند بطوریکه نیروهای مذهبی و حزب اللهی را موانع راه خدا و راه خلق می دانستند و کشتن آنها را واجب می شمردند.

“محمدرضا احمدی سنگری” نماینده مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با شهدای ترور در استان گیلان به شهید انصاری بعنوان استانداری انقلابی و ولایتمدار اشاره کرد و گفت: شهید انصاری در شرایط مختلف در میدان عمل حضور داشت و در کنار سایر افراد انقلابی و حزب الهی و با تمام وجود در جهت عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب قد علم میکرد‌ و با تمام ظرفیت و داشته های خود حافظ حرمت خون شهدا بود.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری تنها استانداری است که به شهادت رسیده است درباره علل ترور وی توسط منافقین گفت: بیان مواضع شفاف و صریح شهید انصاری علیه گروهک های ضد انقلابی باعث کینه توزی منافقین و یکی ازدلایلی بود که باعث ترور و شهادت وی در خیابان لاکانی رشت شد.

ممنوعیت کامل هرگونه مذاکره با آمریکا

نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز منافقین و در راس آنها امریکا از جنگ سخت و سرد به جنگ نرم و نفوذ تغییر موضع داده اند افزود: مجلس یازدهم مجلسی کاملا انقلابی است که امریکا، منافقین و گروه های مربوط به آنان را به خوبی می شناسد‌.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی با امریکا ادامه داد: بر این اساس رئیس مجلس محمدباقر قالیباف نیز از امریکا بعنوان دشمن رسمی و ذاتی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و هرگونه مذاکره با آمریکا به طور کل ممنوع است.

احمدی سنگری تصریح کرد: آقایونی که چشم امید به مذاکره با آمریکا داشتند دیدند که رهبرمعظم انقلاب، نمایندگان مجلس یازدهم و قوه قضاییه هیچگونه تمایلی برای مذاکره با امریکا ندارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل که تا زمانی که انقلاب وجود دارد فتنه در اشکال مختلف ظاهر می شود گفت: پس از گذشت جنگ سرد، ۸سال جنگ تحمیلی، ترور های شخصیت های نظامی و دانشمندان هسته‌ای و…در این برحه از تاریخ انقلاب ایران با جنگ نرم بویژه تحریم های اقتصادی مواجه هستیم.

آمریکا کمترین اعتقادی به حقوق بشر ندارد

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: آمریکا به تنها چیزی که اعتقاد ندارد حقوق بشر است و تنها به فکر منافع خود است و با زور، چپاول، غارت گیری و ظلم در پی منافع خود اقدام میکند‌.

وی با بیان اینکه حقوق بشر امریکا تنها یک واژه تزییتی و توخالی برای آمریکا است ادامه داد: ظلم و چپاول امریکا نه تنها نسبت به ایران و دیگر کشورهای جهان است بلکه نارضایتی و تظاهرات شهروندان امریکایی و مقابله دولت امریکا با سلاح گرم و سرد در مقابل شهروندان خود نشان دهنده بی مصرف بودن حقوق بشر امریکایی است.

نماینده مردم شهررشت در یازدهمین مجلس از فلسطین و یمن و از سویی ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی بعنوان نمونه بارزی از حقوق به اصطلاح بشر آمریکایی یاد کرد و افزود: با شهادت سردار قاسم سلیمانی جبهه مقاومت وارد میدان شد و جواب محکمی به آمریکا داد و خود آمریکا باعث شد که همین جبهه مقاومت تا نابودی آمریکا و اسراییل در میدان پر قدرت حضور داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه