سردار شهیدی که بر سنگ مزارش نوشته اند “دیپلم وظیفه”!/ بنیاد شهید پاسخگو باشد + سند

حتی مکالمه های شهید کامران ملک پور با شهید باکری موجود است و تاریخ پایان خدمت شهید با تاریخ ورود به لشکر ۳۱ عاشورا فاصله زیادی دارد. حال بنیاد شهید استان باید پاسخگوی این مسئله باشد و کم کاری های خود را جبران کند.

سردار شهیدی که بر سنگ مزارش نوشته اند “دیپلم وظیفه”!/ بنیاد شهید پاسخگو باشد + سند

fakhariرضا صالح فخاری مسئول فرهنگی ستاد کنگره شهدای استان گیلان در گفتگوی با پایگاه خبری هشت دی نیوز در خصوص گمنام ترین سردار گیلان شهید کامران ملک پور به خبرنگار ما گفت:
این شهید بزرگوار در ابتدا در شهر تالش زندگی می کرد و در آنجا فعالیت های زیادی انجام می داد و همزمان در انجمن اسلامی تالش و رشت فعالیت گسترده داشت.

وی برای خدمت سربازی به پایگاه شکاری تبریز رفت و با توجه به اینکه در آن دوران با رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا آشنایی داشت بعد از اتمام سربازی به لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی سردار شهید مهدی باکری پیوست.

در ابتدا به عنوان فرمانده گروهان معرفی شد و بعد از مدتی به عنوان فرمانده گردان شهید مصطفی خمینی منصوب شد.
به گفته همرزمان او این شهید بزرگوار در عملیات رمضان و با آموزش های که در ارتش دیده بود شجاعانه در برابر دشمن ایستادگی کرد تا جایی که همه ای رزمندگان را هدایت کرد و آنها را از محاصره خارج کرد و خودش در آن جا به شهادت رسید.
رضا فخاری در ادامه افزود: بعد از شهادتش خانواده ایشان پیکر او را به زادگاهش انتقال داد و او را در مزار شهدای رشت دفن کردند و تصورشان این بود که فرزندشان هنوز در دوره سربازی به سر می برد و حتی خود شهید به خانواده اعلام کرده بود که من در جبهه به عنوان بسیجی خدمت می کنم.

shahid-malakpur

گواهی شهادت این شهید را ارتش صادر کرده و روی سنگ مزارش می نویسند ” دیپلم وظیفه کامران ملک پور ” در صورتی که او فرمانده گردان بوده و از سرداران شهید گیلان به حساب می آید. بعد از پایان جنگ و با تشکیل مرکز حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس لشکر ۳۱ عاشورا تصمیم می گیرد که آثار شهدا را جمع آوری کنند. تا اینکه وقتی شروع به جمع آوری آثار این شهید می کنند پی می برند که این شهید اهل شهر رشت است. در سال ۹۱ طی تماس با ستاد گنگره گیلان مشخص می شود که شهید کامران ملک پور از سرداران شهید گیلان است.

malakpur

در تحقیق هایی که در مورد این شهید و خانواده شان داشتیم متوجه شدیم مادر و پدر شهید در قید حیات هستند و در وضعیت بدی زندگی می کنند. بعد از این اتفاقات دوستان شهید بر سر مزار این شهید حاضر و جمله “دیپلم وظیفه” را بر روی سنگ مزار این شهید مشاهده می کنند. که بلافاصله با ستاد گنگره و سپاه قدس گیلان مکاتبه می کنند و ارگان های مربوطه را با خبر می کنند.

ما هم بلافاصله بنیاد شهید را در جریان قرار می دهیم ولی بنیاد شهید اعلام کرده این شهید از شهدای ارتش است ولی شواهد و مستندات حاکی بر این است که شهید کامران ملک پور فرمانده گردان لشکر ۳۱ عاشورا و همرزم شهید مهدی باکری است و حتی مکالمه های شهید کامران ملک پور با شهید باکری موجود است و تاریخ پایان خدمت شهید با تاریخ ورود به لشکر ۳۱ عاشورا فاصله زیادی دارد. حال بنیاد شهید استان باید پاسخگوی این مسئله باشد و کم کاری های خود را جبران کند.

نامه ای که ستاد کنگره در تاریخ ۱۰ فروردین ۹۲ به بنیاد شهید نوشت:

nameye-kongere-be-bonyad-shhid

نامه دومی که ستاد کنگره در تاریخ ۷ مهر ۹۲ به بنیاد شهید نوشت:

nameye-kongere-be-bonyad-shhid2

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
kazem
فیلم معرفی شهید کامران ملک پور از شبکه باران http://www.afsaran.ir/link/375341
فعال سایبری
واقعا برای بنیاد شهید که اسم شهدا را یدک می کشد متاسفم. بارها بر سر مزار این شهید بزرگوار رفته ایم ولی باز هم تغییری در سنگ مزارش ندیده ایم. اون از خانواده شهدا که از شما دل خوش ندارند این هم یکی دیگر از کارهایتان. کاری کنید لااقل شرمنده خانواده شهدا نباشید.
اجارودی
اینجانب در سال 61 از رزمندگان بسیجی تحت امر این شهید بزرگوار در گردان شهید مصطفی خمینی تیپ عاشورا بودم که در عملیات رمضان شهید شدند . وی در آن زمان به عنوان بسیجی در تیپ عاشورا و به عنوان فرمانده گردان شهید مصطفی خمینی در جیهه حضور داشت .
در حاشیه