عارف از روحانی چه می‌خواهد؟

عارف همچنان “چشم انتظار” نقش مشاوره ای در دولت روحانی است و روحانی با سکوت، هرگز علاقه مند به کوچکترین دخالت عارف در دولت نیست.

عارف از روحانی چه می‌خواهد؟
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، عارف در حاشیه شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود ولی خودم قبول نمی‌کنم.

اصلاح طلبان از یک سال و چند ماه پیش در مقاطع زمانی مناسب به دنبال رقیب اصلاح طلب و انصرافی روحانی در انتخابات ۹۲، بوده اند. سناریوهای این جریان سیاسی از معاون اولی عارف آغاز شد و در نهایت اکنون به وزارت علوم تقلیل یافته است. با این وجود به نظر می رسد نه عارف چنین سمتی را خواهد پذیرفت و نه روحانی اصراری بر دخالت دادن عارف در امور دولت دارد.

به نظر می رسد که پرونده پیشنهاد پست اجرایی برای عارف از مدت ها قبل بسته شده اما نکته قابل تامل آن است که بر خلاف انتظار عارف، روحانی از او هیچ گونه کمک فکری و مشاوره ای نیز نمی گیرد.

عارف اواخر سال گذشته در گفتگویی به صراحت گفته بود “انتظاری که داشتم این بود که با توجه به تجربه بیش از ۳۰ ساله مدیریتی‌ام، آقای روحانی در برخی امور بیشتر از من مشورت می‌گرفتند.”

اما با گذشت یک سال و اندی از عمر دولت یازدهم و چند ماه از گلایه عارف، به نظر می رسد اوضاع هیچ تغییری نکرده است به گونه ای که عارف همچنان “چشم انتظار” نقش مشاوره ای در دولت روحانی است و روحانی با سکوت، هرگز علاقه مند به کوچکترین دخالت عارف در دولت نیست. کافی است این اظهارنظر گلایه گونه عارف را یک بار دیگر مرور کنیم: “اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود!”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه