اعتراض دست فروشان محله ولوکس رشت/ طرح ساماندهی یا توهین و توقیف؟!

دست فروش محله ولوکس رشت، گفت: مگر ما اراذل و اوباش هستیم که برای جمع آوری ما نیرو می آورند و تهدید به زندان می کنند.

اعتراض دست فروشان محله ولوکس رشت/ طرح ساماندهی یا توهین و توقیف؟!

به گزارش ۸دی نیوز، در هفته های اخیر شاهد اجرای طرح ساماندهی دست فروشان در سطح شهر رشت بودیم. مسئله ای که از دیرباز دغدغه های  فروانی را برای مسیولین و مردم ایجاد کرده است اما آنچه که این موضوع را با حساسیت بیشتری همراه می کند نحوه برخورد برخی از ماموران با دست فروشانی است که برای فرار از بیکاری به این کار پناه آورده اند.

مسئولان اجرایی شهر از جمله فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی همواره بر رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن دست فروشان در نحوه اجرای طرح تأکید کرده اند، اما متاسفانه گاهی خلاف این مطلب مشاهده می شود.

«ر.د» دست فروش خیابان محله ولوکس  که در ساعت های پایانی شب با چهره ای گرفته  با خبرنگار «دیارباران» گفت و گو می کرد، گفت: مستأجر هستم و برای کسب روزی حلال برای خانواده پنج نفره ام در حاشیه خیابان محله ولوکس بار فروشی می کنم با این حال بدون داشتن سرمایه چطور برای خانواده ام خرجی ببرم جزء اینکه با ماشین میوه به مردم بفروشم؟!

«ا.ک» یک دیگر از دست فروشان محله ولوکس، با بیان اینکه برای کسب درآمد دنبال درگیری با مامورأن شهرداری و نیروی انتظامی نیستم، افزود: ولی آنها در کنار جریمه های سنگین توهین آمیز با ما برخورد می کنند و در این راستا اموال ما را نیز توقف می کنند.

«س.ش» نیز از افراد زحمت کشی است که با دست فروشی امرار معاش می کند، وی که از در نظر گرفته شدن جریمه های سنگین برای دست فروشان و بار فروشان به شدت ناراحت بود در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، گفت: ما اگر سرمایه دار بودیم در زیر باران و در شرایط سخت دست فروشی نمی کردیم.

«ر.ز»، یک جوان رشتی است و در میان صحبت های همکارانش صدا به اعتراض بلند کرد و گفت: من به عنوان یک جوان رشتی که نمی خواهم به دلیل بیکاری به اعتیاد و مشاغل بد گرایش پیدا کنم باید چه کار کنم؟!

وی افزود: صبح زود به بازار می روم و برای کسب روزی حلال زیر باران و برف در حاشیه این خیابان کار می کنم مگر ما اراذل و اوباش هستیم که برای جمع آوری ما نیرو می آورند و تهدید به زندان می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه