گفت وگوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، با وی گفت وگو کرد.

گفت وگوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، با وی گفت وگو کرد.

به گزارش ۸دی نیوز در حالیکه رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.src.adapt_.960.high_.1380126273165

باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی خود در واشنگتن، تائید کرد که با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

 اوباما در این رابطه گفت: در این تماس تلفنی درباره برنامه هسته‌یی ایران و “مسایل مختلف” گفت‌وگو کردیم

و افزود: به روحانی گفتم که دو طرف می‌توانند در زمینه هسته‌یی با هم به توافق برسند. هر دو تصمیم گرفتیم که به تیم‌هایمان در کشورهای خود دستور دهیم که به گفت‌وگوها با یکدیگر ادامه دهند.

 صفحه توئیتر کاخ سفید نیز در این‌باره نوشت که این تماس از طرف اوباما بوده و درباره اینکه راه و زمینه برای حل مسایل هسته‌یی و “خارج از آن” فراهم است، صحبت شده است.

توئیتر کاخ سفید همچنین نوشت: روحانی در پایان این گفت‌وگوی کوتاه به زبان انگلیسی به اوباما گفته است: have a nice day و اوباما نیز به زبان فارسی پاسخ داده است: “خداحافظ”.

این خبر به سرغت به خبر اول رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد و از آن به عنوان واقعه‌ای تاریخی یاد کردند.

منبع: ایسنا

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید سجاد
خط آخر سرعت نه سرغت
در حاشیه