کلاس‌های آموزش مفاهیم قرآن در مراکز علمی گیلان برگزار شود‌

استاندار گیلان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش مفاهیم قرآنی در مراکز علمی از جمله موارد مهمی به‌شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کلاس‌های آموزش مفاهیم قرآن در مراکز علمی گیلان برگزار شود‌

به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی در دیدار با بانوان فرهیخته گیلان در سالن اجتماعات استانداری، با بیان اینکه مکان مناسب برای برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی این بانوان با  توجه به شأن و شخصیت آنها تهیه می‌شود، اظهار کرد: در بخش هزینه‌های ضروری و فرهنگ امسال با محدودیت مالی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ برای سال ۹۴ انجام شده و به نتایج بیشتری در این زمینه دست می‌یابیم، افزود: امسال در بخش عمرانی توفیق خوبی داشتیم و تاکنون ۵۰ درصد از بودجه عمرانی تخصیص یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت قصد دارد در بخش عمرانی تخصیص اعتبار را تا ۱۰۰ درصد برساند، گفت: براساس آمار تورم نقطه به نقطه در شهریور امسال به ۲۱.۲ درصد رسیده که این مقدار در سال گذشته ۳۶ تا ۴۰ درصد بوده است.

نجفی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در گیلان به ۱۹ درصد رسیده است، تصریح کرد: رئیس جمهور قول دادند که تورم به ۲۰ درصد برساند که قطعا تحقق می‌یابد.

نجفی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و دانشگاهی گیلان باید به ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنند، افزود: باید کلاس‌های متعددی در زمینه مفاهیم، روخوانی، تفسیر و حفظ قرآن در استان برگزار شود و استانداری در این زمینه حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برداشت صحیح از مفاهیم قرآنی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: نیاز به ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه داریم جایی که استکبار و دشمن می‌خواهد آن را سست کند و هرگز هم اتفاق نمی‌افتد مسائل فرهنگی و ارزش‌های اسلامی است.

استاندار گیلان گفت:باید آشنایی با مفاهیم قرآنی و برداشت صحیح از آن در جامعه تبیین شود زیرا این مهم سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه