۲۲۰ کیلومتر راه‌های روستایی گیلان آسفالت می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران از طریق فروش سهام دولتی پرداخت می‌شود، گفت:۲۲۰ کیلومتر راه‌های روستایی گیلان آسفالت می‌شود.

۲۲۰ کیلومتر راه‌های روستایی گیلان آسفالت می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، شعبانعلی خاوری در جمع خبرنگاران با اشاره به آسفالت راه‌های روستایی گیلان، اظهار کرد: ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت شد.

وی افزود: از دهه فجر۹۲تا هفته دولت سالجاری بیش از هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور زیر پوشش آسفالت قرار گرفت که سهم گیلان  از این میزان ۱۶۰ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه اینکه شاخص آسفلات راههای روستایی کشور ۵۶ درصد است، گفت: گیلان با دارابودن شاخص ۴۴ درصدی آسفالت راه‌های روستایی در سال گذشته، ۱۲ درصد ازحد متوسط کشوری پایین تر بود و با اقداماتی که طی فاصله  زمانی دهه فجر تا هفته دولت انجام شده است توانستیم شاخص آسفالت ۱.۷درصد افزایش دهیم.

خاوری رویکرد مجموعه مدیریتی استان و وزارت راه وشهرسازی را بر افزایش شاخص های آسفالت راه روستایی و جبران عقب ماندگی در استان عنوان کرد وافزود: یکی از اولویت های اصلی این اداره کل آسفالت راه‌های روستایی است و برخلاف کاهش ۳۵ درصدی اعتبارات اختصاصی، تلاش می‌شود عقب ماندگیهای آسفالت راههای روستایی جبران وشاخص آن ارتقاء یابد.

وی به انعقاد تفاهمنامه در بخش راه روستایی اشاره کرد وگفت : برای اولین بار تفاهمنامه ای در بخش آسفالت راه‌های گیلان منعقد شده  بطوریکه پرداخت مطالبات پیمانکار از طریق فروش سهام دولتی پرداخت می‌شود و در مرحله نخست این طرح  ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان رودبار زیر پوشش آسفالت قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: این تفاهم نامه برای آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان رشت نیر منعقد شده است و در مجموه ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت می‌شود.

با بیان اینکه هشت هزار و ۹۰۰کیلومتر راه روستایی در استان گیلان وجود دارد افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان آسفالت شده است و اگر ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان را آسفالت کنیم به شاخص کشوری می‌رسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه