رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با ۸دی:

آزمون حضوری دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان بر اساس شیوه نامه سازمان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ما بر اساس شیوه نامه ارسال شده از سوی سازمان مرکزی عمل می‌کنیم، گفت: ما از دانشگاه علوم‌پزشکی استعلام کردیم و بر اساس این استعلام استان ما در وضعیت سفید و یا زرد غیرهشداری قرار دارد.

آزمون حضوری دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان بر اساس شیوه نامه سازمان مرکزی برگزار می‌شود

محمد دوستار، رئیس دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفت و گو با هشت دی درباره اعتراض دانشجویان به برگزاری آزمون حضوری پایان ترم این دانشگاه اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه به برگزاری آزمون معترض بودند اما ما بر اساس شیوه نامه ارسال شده از سوی سازمان مرکزی عمل می‌کنیم.

وی افزود: در شیوه نامه مذکور آمده است استان‌های که به لحاظ گسترش بیماری کرونا در وضعیت سفید هستند آزمون باید در آنها به شکل حضوری برگزار شود و استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند آزمون در آنها به صورت غیر حضوری و با تأخیر برگزار می شود مرجع ما درباره سفید یا قرمز بودن استان دانشگاه علوم پزشکی است و بر همین اساس نیز عمل می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ادامه داد: ما از دانشگاه علوم‌پزشکی استعلام کردیم و بر اساس این استعلام استان ما در وضعیت سفید و یا زرد غیرهشداری قرار دارد.

دوستار تاکید کرد: در گیلان دو شهر رشت و لاهیجان دارای جمعیت دانشجویی زیاد است. استان گیلان ۳۰ هزار دانشجو دارد که در این بین ۱۲ هزار دانشجو مربوط به شهرستان رشت و ۸۰۰۰ مربوط به شهرستان لاهیجان است و ۱۰ هزار دانشجو نیز مربوط به مابقی مراکز دانشگاهی ما هستند و این شهرستان‌ها در وضعیت سفید قرار دارند و ما بر اساس شیوه نامه آزمون را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

وی در رابطه با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مسئولین برگزاری آزمون نیز اظهار داشت: ما به مراقبین و مسئولین برگزاری آزمون تاکید کرده‌ایم که دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند و از دانشجویان نیز خواسته‌ایم که ماسک به همراه داشته باشند.

دانشجویان معترض به حضور در آزمون متقاعد شدند

وی با بیان اینکه آزمون‌های روزانه توسط ۱۵۰ مراقب برگزار می‌شود گفت: ممکن است افرادی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند اما ما به شدت پیگیر هستیم که این دستورالعمل‌ها اجرا شود ضمن اینکه ماسک و دستکش از سوی دانشگاه در اختیار مراقبین قرار داده می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: امروز تعدادی از دانشجویان به برگزاری حضوری آزمون معترض بودند که با این دانشجویان قبل از برگزاری آزمون جلسه ای داشتیم و این تعداد دانشجو نیز متقاعد شدند و در آزمون شرکت کردند.

وی افزود: دانشجویان از ما می‌پرسیدند اگر شرایط استان قرمز شود دانشگاه آزمون را به چه نحوی برگزار می‌کند و پاسخ دادیم در این شرایط آزمون به تاخیر می‌افتد امروز هم که شرایط سفید است باید از این موقعیت برای برگزاری آزمون استفاده کنیم، ضمن اینکه آزمون در کمترین زمان برگزار می شود.

 

چرا دانشگاه گیلان آزمون خود را به صورت غیر حضوری برگزار می کند؟!

دوستار ادامه داد: امروز از ۳ هزار نفر در چهار نوبت مختلف آزمون گرفته شد و تنها حدود ۱۵ نفر از دانشجویان معترض بودند که چرا آزمون به صورت مجازی برگزار نمی‌شود و برخی از این دانشجویان می‌گویند چرا دانشگاه گیلان آزمون خود را به صورت غیر حضوری برگزار می کند در حالی که دانشگاه گیلان مشکل خوابگاه و سلف سرویس دارد و این دانشگاه با هشت هزار دانشجوی خوابگاهی نمی‌تواند خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه را فعال کند ضمن اینکه تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه از استان‌های دیگر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تاکید کرد: امروز در ۱۰ استان دیگر نیز آزمون پایان ترم به صورت حضوری برگزار شد و استان گیلان تنها استان برگزارکننده آزمون حضوری نبود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ نقطه از استان گیلان آزمون حضوری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود افزود: دانشجویان نیاز نیست که از شهرستان ها برای برگزاری آزمون به رشت بیایند بلکه می‌توانند در شهرستان خودشان در آزمون حضوری دانشگاه شرکت کنند.

تعهدنامه دانشگاه آزاد هیچ ارتباطی به بیماری کرونا ندارد بلکه درباره پرداخت شهریه دانشجویی است

 

دوستار درباره علت گرفتن تعهد از دانشجویان نیز گفت: در برخی از رسانه‌ها آمده بود که تعهد برای موضوع بیماری کرونا از دانشجویان گرفته می‌شود در حالی که این تعهدنامه هیچ ارتباطی به بیماری کرونا ندارد بلکه درباره پرداخت شهریه دانشجویی است و در واقع ما به دانشجویان بر اساس این تعهدنامه مهلت می‌دهیم که شهریه کامل ترم فعلی خود را پرداخت کنند‌ بدون اینکه مانع شرکت آنها در آزمون شویم.

وی ادامه داد: ما طبق روال گذشته و برای رعایت حال دانشجویانی که امکان پرداخت شهریه خود را ندارند از حضور این دانشجویان برای شرکت در آزمون جلوگیری نمی‌کنیم و تنها از آن‌ها تعهد می‌گیریم که ظرف یک مدت محدود شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.

 

فرم‌های خوداظهاری در جهت کمک به دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: علاوه بر این تعهدنامه، فرم‌های خود اظهاری درباره داشتن بیماری خاص و یا علائم بیماری از دانشجویان دریافت می‌شود که این فرم‌ها در جهت کمک به دانشجویان است و اگر بر اساس این فرم‌ها، افرادی دارای علایم بیماری باشند حتی اگر علائم این بیماری غیر از کرونا باشد از آن‌ها در اتاق‌های جداگانه آزمون گرفته می‌شود که برای این‌کار چهار کلاس جدا و قرنطینه در نظر گرفته شده است و امروز در این رابطه تنها دو نفر مشکوک بودند که از این افراد در اتاق قرنطینه آزمون گرفته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ادامه داد: ما دانشجویانی داریم که در روستاها و شهرستان‌ها ساکن هستند و اقامت دارند و ممکن است دسترسی به فضای مجازی، اینترنت یا رایانه برای شرکت در آزمون نداشته باشند و باید این دسته از افراد را هم مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هر وقت ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند که شهرستان رشت و استان گیلان در شرایط قرمز و هشدار قرار دارد این آزمون را به تأخیر خواهیم انداخت و اگر اعلام شود شهرستان خاصی در وضعیت قرمز و بیشتر قرار دارد در همان شهرستان آزمون به تاخیر خواهد افتاد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رشتی
خدایی کسی نمیخونه اینارو وگرنه به بچه هم بگید مسخرتون میکنن میگه روستایی هستن اینترنت ندارن!،پس کلاساتم نیومدن میگه تعهد واسهمهلت پرداخت شهریه بوده!!! همه میدونن بدون پرداخت شهریه کارتی به دانشجو داده نمیشه! و ۳برگ از فرم های بیماری و بیمه دادن دستمون بعد نوشتن سالمید.
ناشناس در پاسخ به رشتی
مهم نیست براشون چی میگن فقط میخوان یه حرفی بزنن و خودشونو توجیه کنن
ناشناس در پاسخ به رشتی
سلام ضمن تشکر از اظهارات جنابعالی تعدادی زیادی از دانشجویان با مراجعه به دانشگاه اعلام داشتند امکانات برای آزمون مجازی از قبیل لپ تاپ ، کامپیوتر و گوشی موبایل اندروید 5 به بالا را ندارند و حتی در کلاس ها را را هم آفلاین گوش کردند دانشگاه جزوات را تکثیر و فیلم تدریس را دانلود کرد و در اختیار آنها گذاشت .ضمنا هیچ تعهدی از دانشجویان درباره بیماری کرونا گرفته نشده و نخواهد شد
نگار
واقعا چقدر حرفاتون نقض داره؟؟؟شهرستان ها اگر دسترسی ندارن به اینترنت پس کلاسای مجازی هم شرکت نمیتونستن بکنن پس جزوه ای هم ندارن و درنتیجه نباید ازونا امتحان گرفت یه مقدار با منطق حرف بزنین و فکر کنین میبینین همه حرفای ایشون نقض داره هیچکدوم از پروتکل های بهداشتی اونجور که باید رعایت نمیشه خب وضعیت سفید هست بله اما بعد از این امتحانا خواهید دید وضعیت از قبل هم بدتر میشه امروز دو نفر بودن مشکوک به کرونا جان خودمون هیچ من جان خانوادم واسم با ارزشه و همچنین وضعیت بد بشه جان خودتون هم تو خطر میوفته نه میخواییم پول پس بدین نه چیزی فقط میخواییم از خطر در امان باشیم...هیچکس متقاعد نشده فقط میخوایید مارو ساکت کنین...
ناشناس در پاسخ به نگار
دقیقا
ناشناس
این سخنان فقط توجیهه آیا پای منافع مالی وسط نبوده؟ سراسر این سخنانو نادرست میبینم از سه هزار دانشجو فقط پونزده نفر معترضن؟؟؟! بچه بشنوه خنده ش میگیره بعضی از شهرستانها هنوزم در وضعیت زردن همین چند روز قبل تو آشناها یه مادر جوان تست کروناش مثبت شد دانشجوهایی که از شهرهای زرد میان دانشگاه تضمین میکنین که بچه های ما رو آلوده نکنن؟؟؟ مراقب سر جلسه بدون ماسک نزدیک دانشجو وایمیسته برگه ی حضور و غیاب رو میز همه دانشجوها گذاشته و آلودگی احتمال رو منتقل میکنه از دانشجو گرفته تا استاد و ... یک در میان ماسک زدن فرم خوداظهاری چه کمکی به دانشجو میکنه دقیقا؟؟؟!!! اونی که مریضه و مشکلی داره که تو فرم مطرح نمیکنه شایدم یکی ناقل باشه و خبر نداره.اون فرم واسه کسیکه بیماره و مخفی میکنه کمک کننده ست یا واسه دانشجویی که سالمه اما بخاطر خودخواهی و سوءمدیریت آقایون، این خطر وجود داره که آلوده بشه. شما که این برنامه رو گذاشتین تضمین میدین که بچه های ما آلوده نشن؟؟؟ اگه آلوده شدن چی؟؟؟اونوقت انتظار نداشته باشین ساکت بشینیما بخش آخر این سخنان هم واقعا هم خنده داره هم تاسف برانگیز. فراموش نکنین تعداد زیادی از دانشجوهای آزاد از شهرهایی میان که هنوز زرده گرچه از مسےولین محترم امید تدبیر نیست که اگر بود استان گیلان در راس استاتهای آلوده قرار نمیگرفت. 😤😤😤 با این حرفا فقط بی تدبیری خودتون و منفعت طلبی خودتونو بیشتر اثبات کردین
دانشجو لاهیجان
ول کنین اقا میگین کسی معترض نیست!!! بیاید دانشگاه لاهیجان همه با این قضیه مشکل دارن . پشت میز نشستین گردنتون کلفته !!!جون خودمون هیچی اطرافیامون چی؟ خودتون حاضرید اطرافیانتون به این شکل درگیر بشن؟ یکم منطقی باشید !!!! استان های دیگه شابد بخوان جون همه رو بگیرن ! شما هم باید همون کارو انجام بدید که میگی بقیه هم دارن حضوری میگیرن!!!
ناشناس در پاسخ به دانشجو لاهیجان
اینا میگن دانشگاه دولتی بخاطر خوابگاه و سلف مجازی کرده خوب همونقدر که اینا ریسک آلودگی رو بالا میبره تو دانشگاه آزاد هم تعداد زیادی از،دانشجوها از شهرهلی زرد مجبورن بیان واسه امتحان حضوری و این هم خطر آلودگی رو واسه خودشون و خانواده شون بالا میبره و هم احتمال انتقال آلودگی از شهرهای زرد به شهرای دیگه وجود داره دریغ از یه ذره تدبیر و فکر
در حاشیه