حوزه امیرالمونین (ع) تداوم نقش تاثیر گذار گیلان در جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در گیلان نقش حوزه بزرگ علمیه امیرالمونین (ع) را در بیداری اسلامی دنیا حائز اهمیت عنوان کرد و اذعان کرد: امروز روحانیون ،علما ،مسئولان رسالت تداوم نقش گیلان در تاثیرگذاری در جهان اسلان را بر دوش دارید و نباید اجازه دهید که این علم به زمین بیفتد

حوزه امیرالمونین (ع) تداوم نقش تاثیر گذار گیلان در جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، آیت‌الله زین‌العابدین قربانینماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین رشت  افتتاح این حوزه را  تحقق یکی از بزرگترین ارمانهای مردم ولایتمدار گیلان  دانست و در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار گیلان در جهان تشیع ،جایگاه گیلان در دنیای اسلام را ستودنی عنوان کرد و افزود: گیلان مهد پرورش علما ،ادیبان،فقها و فلاسفه است.

حضرت آیت الله قربانی  با تاکید بر اینکه در طول تاریخ حق مشاهیر گیلان ادعا نشده است با اشاره به حضور شخصیتهای عظیم تاثیرگذار در جهان اسلام در گیلان اظهار کرد: گیلان سرزمین شاعر اهل بیت علوی (ع) است.

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان جز سرزمینهای تاثیر گذار در فقه و مرجعیت است و با این توضیح که در شرایطی که وهابیون و تکفیری ها به جهان اسلام هجوم آورده اند و منطقه را آلوده کرده اند افزود: تاسیس این حوزه که حداقل ۱۵۰۰ طلبه را در خود پرورش می دهد کمک بزرگی به جهان اسلام است.

HOZEH (2)

 

امام جمعه رشت  افتتاح حوزه بزرگ علمیه امیرالمونین (ع) را تداوم نقش تاثیر گذار گیلان در جهان اسلام دانست و ابراز نمود:افتتاح این حوزه در گیلان نقش ایران را به عنوان تنها کشور شیعه خالص در دنیا دوچندان می کند.

 

وی نقش حوزه بزرگ علمیه امیرالمونین (ع) را در بیداری اسلامی دنیا حائز اهمیت عنوان کرد و اذعان کرد: امروز روحانیون ،علما ،مسئولان رسالت تداوم نقش گیلان در تاثیرگذاری در جهان اسلان را بر دوش دارید و نباید اجازه دهید که این علم به زمین بیفتد.

گفتنی است در این مراسم علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی به علت بروز مشکل حضور نیافت و متن پیام وی توسط قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در خانه ملت خوانده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه