امیدوارم کار به جایی نرسد که رهبرمان آرزوی شهادت کند/ ما حجت شرعی داریم که از مردم غزه حمایت کنیم

لطیفی گفت: ترس ما از این اوضاعی که الان هست این است که دوباره یک کاری نکنیم که سلاله حضرت زهرا (ع) این رهبر عزیزمان بیاید در خطبه های نماز جمعه اشکی از چشم هایش جاری بشود و آرزوی شهادت بکند.

امیدوارم کار به جایی نرسد که رهبرمان آرزوی شهادت کند/ ما حجت شرعی داریم که از مردم غزه حمایت کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، محمد لطیفی از راویان جوانی است که سبک روایتگری وی مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده است.

در ادامه گفتگویی توسط خبرنگار درسیاهکل با وی آورده شده که خالی از لطف نیست.

 

mohamad_latifi (3)

درسیاهکل: در روزهای گذشته بعضی از افراد که خود را هنرمند می نامند، نسبت به دفاع مقدس موضع گرفته و حتی شهدای ما را کشته خطاب کرده اند، پاسخ شما به این افراد چیست؟

لطیفی: به نظر من نباید خیلی هم وقت خودمان را به جواب دادن امثال اینها بگذرانیم، زیرا شهدا جواب اینها را داده اند.

آن آقایان به اصل خودشان برگشته اند، زیرا انسان یک ریشه ای دارد و سرانجام در جایی ریشه خود را نشان می دهد. به نظر من خوب است این آقایان بیایند ماهیت اصلی خودشان را نشان بدهند.

اگر به چند روز عقب تر برویم، وقتیکه آن بزرگ جریان اصلاحات گریه بر سید الشهدا را زیر سئوال برد، خوب انتظاری به آقایان همفکر آنها نیست که بخواهند شهید و شهادت را از بین ببرند.

همان آقای هنرمند که امروز حرف از هنر و هنرمندی می زند تا روزی که زنده است مدیون ذره ذره خون این بچه هاست.

در جواب این سئوال می خواهم توجه شما را به اوج عرفان شهدا جلب کنم، وصیت نامه شهیدی را می خواندم، در وصیت نامه اش چنین نوشته بود که خدایا اگر این شلیکی که من می کنم، به کسی از عراقی ها بخورد که در زریه او کسی پیدا می شود که به اهداف انقلاب کمک بکند و در مسیر اهل بیت باشد، همینجا از تو حلالیت می طلبم.

شخصی مانند شهید مهدی زیندالدین که رتبه الف پزشکی را کسب کرده بود، شب عملیات دیدند عکسی در جیب وی است، به او گفتند که این عکس چیست؟ گفت این عکس دختر من است، به او نگاه نکردم تا مهر پدر و فرزندی در دلم نیافتد.

درسیاهکل: لزوم حمایت از مردم غزه را در چه می بینید؟

فصل الخطاب ما رهبری است، وقتی حضرت آقا از مردم مظلوم غزه حمایت می کنند، از لحاظ عقلی و شرعی حجت بر ما نیز تمام است و باید این حمایت را داشته باشیم.

mohamad_latifi (2)

به لطف خداوند جامعه هنری و ورزشی ما در کنار سایر اقشار جامعه پی به این موضوع مهم برده اند و برای حمایت از مردم بی دفاع غزه با یکدیگر متحد شده اند.

در روزهای اوایل سال تحصیلی هستیم و این روزها بچه های ایرانی راحت و بی دغدغه مشغول تحصیل هستند و حس انسان دوستانه ما را وادار می کند که کمک های خودمان را به کودکان و دانش آموزان فلسطینی نیز داشته باشیم.

مردم ایران و به ویژه مردم گیلان که در همه صحنه ها محکم و انقلابی بوده اند، در این راه نیز به امید خداوند محکم پای کار هستند و به امید خدا کمک خوبی به این مردم مظلوم و بی دفاع و به ویژه کودکان غیور غزه خواهند کرد.

 

درسیاهکل: شما در یادواره های شهدا با پخش کلیپ های مختلف از شهدا و خانواده های آنها و روایتگری همزمان آن دوران پر افتخار، تأثیر خوبی در مخاطبان خود گذاشته اید، این سبک را از کجا به دست آورده اید؟

لطیفی: این کار به برکت راهیان نور و در جنوب کشور رقم خورد.

در آنجا برنامه ای به نام شب وداع برای دانشجویان داشتیم.

در آن برنامه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری سعی کردیم شیوه جدید روایتگری و برنامه های شهدا را برپا کنیم. به همین جهت با دوستانمان در قرارگاه دانشجویی راهیان نور جلسات فراوانی برگزار کردیم و سعی کردیم تا نوع روایتگری ما جدید باشد.

mohamad_latifi (1)

پس از برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه دانشجویی راهیان نور، با تحقیقات فراوان و شرکت در کلاس های مختلف، توانستم به عنوان یک جوان گیلانی گواهی نامه روایتگری را از ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه دریافت کنم و در همان مراسم نیز شیوه نوین روایتگری به سبک پرده خوانی را استارت زدیم.

در این سبک سعی کردیم تصاویر و قطعه هایی از دفاع مقدس قبل از ۳۱ شهریور و شروع جنگ تحمیلی را به تصویر بکشیم تا زمانیکه جنگ به پایان رسید. حتی در جای تفسیری تر و مفصل تر آن به زمانیکه امام رحلت کردند، تدفین شهدای گمنام و سایر شهدا و … که در نهایت به ظهور امام زمان (عج) ختم می شود، برنامه هایی آماده شده است.

به طور کلی احساس من بر این است که اگر بخواهیم تأثیری بر مخاطب داشته باشیم، باید با زبان هنر کار خود را انجام بدهیم و البته برای نسل سوم و چهارمی ها باید به وسیله زبان هنر سخن بگوییم.

درسیاهکل: برخی از مداحان در هیئت های مذهبی به وسیله سبک های مختلف و با استفاده از اشعار و الفاظ گوناگون که در شأن مجلس اهل بیت (ع) نیست، به عزاداری سید و سالار شهیدان و اهل بیت (ع) می پردازند، دلیل انجام چنین کارهایی چیست؟

لطیفی: ما در این اتفاق بزرگ و فرهنگ عظیم یک الگو داریم و فصل الخطاب ما در همه این برنامه و جلسات هیئتی ما آن سلاله پاک حضرت زهرا (س) رهبر عزیزمان است.

ایشان خط و مشی را برای همه مشخص کرده و مداح، هیئتی، سینه زن و حتی جاروکش اگر فرمایشات حضرت آقا را الگو قرار بدهد دچار مشکلی نخواهیم شد.

به طور قطع آن عزیزانی هم که شاید به اصطلاح شما الفاظی را به کار می برند، عمدی نیست. امیدوارم قدری بیشتر تلاش کنند و با عنایت اهل بیت (ع) آنها نیز اصلاح بشوند.

درسیاهکل: حرف آخر

لطیفی: شما دعا کنید که همیشه در این راه بمانیم و عاقبت به خیر بشویم و نشود که یک روزی بگویند این هم مثل بقیه شد و از این راه بُرید.

ترس ما از این اوضاعی که الان هست این است که دوباره یک کاری نکنیم که سلاله حضرت زهرا (ع) این رهبر عزیزمان بیاید در خطبه های نماز جمعه اشکی از چشم هایش جاری بشود و آرزوی شهادت بکند.

امیدوارم به برکت اشک های عاشقان شهدا دوباره این بستر فراهم نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حامد گیل چالانی
حاج محمد عزیز . انشاالله در مسیری که قدم برداشته اید موفق و موید باشید. یا علی
سید
انشاالله همه ما عاقبت بخیر شویم، ممنون از آقای لطیفی امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.
حسین
خوب بود آقا محمد عزیز-موفق باشی
صادق
آقای محمد لطیفی از جوانان خوب و ارزشی رضوانشهر میباشند که در تمام صحنه های نظام، بدون توجه به حرف ها ، حاشیه ها و منفعت خود همیشه در خط مقدم حمایت از رهبری و انقلاب قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف این نظام مقدس تلاش میکنند که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نمایم. انشاالله همیشه موفق و سربلند باشند./
گمنام
کربلا میزان عشق است. هیچکس را تا به کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد. شهید آوینی موفق و سربلند باشی برادر...
محمد شعبانی
حاج محمد آقای طلیف موفق و موید باشی انشاالله . شما یکی از افتخارات رضوانشهری ها هستید
محمد پوراسماعیلی فومنی
با سلام . از مصاحبه حاج محمد لطیفی فیض بردیم . ان شاالله در پناه توجهات حضرت حجت (عج) و در سایه لطف شهدا موفق باشند . ارج نهادن به تلاش این عزیزان که بی منت برای شهدا زحمت می کشند ، ارج نهادن به راه پرفیض شهداست .... امیدوارم کاری بشه تا امثال حاج محمد با این تواناییها در جغرافیای استان محدود نباشند و برای اجرای برنامه دردیگر استانها هم حضور یابند
رزمنده
سلام ب همه ۸دی ها امیدوارم همیشه موفق و تریبون بچه های ارزشی باشید
مجتبی رحیمی
سلام برنامه خوبی وتاثیر فراوانی داره متشکرم
در حاشیه