بلاتکلیفی ۸ ساله قانون ساماندهی مد و لباس

سال ۸۵ نمایندگان مجلس پس از حس کردن خطر نفوذ مدل‌های غربی به کشور و جایگزینی آن با مد‌های ایرانی پا به رکاب شده و قانون ساماندهی مد و لباس را مصوب کردند؛ قانونی که فقط بر روی کاغذ نوشته شد.

بلاتکلیفی ۸ ساله قانون ساماندهی مد و لباس

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، امروزه لباس‌هایی برگرفته از فرهنگ بیگانه تن پوش دختران و پسران را شکل می‌دهد و در این میان آنقدر سرگرم موضوعات سیاسی شده‌ایم که متوجه نیستیم جوان امروزی تا چه اندازه با پدر و مادر خود متفاوت شده و چگونه ضد ارزش‌ها برایش به یک ارزش تبدیل شده است.

 

در برخی از نقاط شهر تهران از بزرگراه ها گرفته تا خیابان های اصلی و فرعی داخل مترو و میادین مختلف شهر تعداد زیادی از زنان و دختران جوان در خودرو های خود کشف حجاب کرده و با ظاهری بسیار زننده اقدام به تردد در سطح شهر می کنند.

e48c2ec2-7c63-42c1-a9a1-ea72f2750e51

تهاجم فرهنگی از واقعیت‏های مسلّم جامعه ماست؛ امروزه با گسترش فن آوری اطلاع ‏رسانی، تهاجم فرهنگی کمابیش مسئله ‏ای جهانی شده و حتی در کشورهای غیر اسلامی نیز به عنوان یک واقعیت پذیرفته شده است.

 

اما این واقعیّت در کشور ما جنبه و جلوه بیشتری دارد، انقلاب اسلامی ایران، اندیشه ‏های جدیدی در دنیا مطرح کرد نظام کشور ما که با آموزه جدید “مردم سالاری دینی” تجربه‏ای جدید در سطح سیاست جهانی عرضه کرده است، بیش از دیگر کشورها و نظام‏های حکومتی مورد تهاجم فرهنگی است.

 

این تهاجم در جنبه ‏های گسترده و به شیوه ‏های گوناگونی تحقق می‏ پذیرد نوجوانان و جوانان، مهم‏ترین هدف تهاجم و آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند، امروزه شبهه افکنی و شبهه سازی در حوزه فرهنگ دینی و ناکارآمد معرفی کردن نظام، یکی از پر خطرترین جلوه‏های تهاجم فرهنگی است.

 

سال ۸۵ نمایندگان مجلس پس از حس کردن خطر نفوذ مدل‌های غربی به کشور و جایگزینی آن با مد‌های ایرانی پا به رکاب شده و قانون ساماندهی مد و لباس را مصوب کردند؛ قانونی که فقط بر روی کاغذ نوشته شد و هیچگاه رنگ اجرا را به خود ندید چرا که اگر شاهد همکاری مناسب میان نهادهای مسئول در راستای قانون ساماندهی مد و لباس بودیم هم‌اکنون وضعیت حجاب و پوشش در سطح شهر چنین نبود.

 

طبق قانون ساماندهی مد و لباس کارگروهی برای ساماندهی وضعیت مد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد و نهادهایی همچون وزارت آموزش و پرورش، بازرگانی، صنایع، صدا و سیما و سازمان مدیریت برنامه ریزی پا به رکاب شدند تا وضعیت پوشش در کشور را سامان دهند اما عزمی که کامل جزم نشود سرانجامی جز شکست نخواهد داشت و اینگونه است که پس از گذشت ۸ سال از تصویب قانون ساماندهی مد و لباس وضعیت پوشش در کشور سامان نیافت.

 

اکنون در جامعه ما متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین دولتی نسبت به امر حجاب و مسائل دیگر فرهنگی و با نادرست عمل کردن در این زمینه شاهد رشد روز افزون بی حجابی و کشف حجاب و گستاخی آن ها در حمایت از رفتار هایشان هستیم.

به هر حال شاید بتوان برنامه های هدف دار شبکه های مختلف ماهواره و فعالیت های ضد فرهنگی شبکه های اجتماعی مختلف را جزء علل پیدایش این امر دانست اما کم کاری مسئولان و بی برنامگی نیز از جمله این عوامل است که همه اینها باعث شده است تا جامعه انحراف فرهنگی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه