رئیس سازمان چای کشور:

رشد ۹ درصدی برداشت چای در شمال/ حدود ۵۴ هزار تن برگ سبز از چای‌کاران خریداری شد

جهانساز از افزایش ۹ درصدی میزان برداشت برگ سبز چای در باغات شمال خبر داد و گفت: ۱۶۰ کارخانه چای‌سازی فعال جهت خریداری برگ سبز چای، قرارداد منعقد کردند.

رشد ۹ درصدی برداشت چای در شمال/ حدود ۵۴ هزار تن برگ سبز از چای‌کاران خریداری شد

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برگ سبز برداشتی امسال هم از حیث کمیت و هم از لحاظ کیفیت شرایط مطلوبی داشته است اظهارکرد: برداشت برگ سبز چای در نوبت چین بهاره امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان چای کشور روند تولید برگ سبز چای و چای خشک را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع از تلاش‌های سازمان و کشاورزان جهت بهبود شرایط تولید حکایت دارد؛ امسال و در نوبت برداشت بهاره برگ سبز چای، حدود ۵۴ هزار تن برگ سبز از چای‌کاران خریداری شده است.

جهانساز با تأکید بر این‌که مرحله بعدی برداشت برگ سبز چای یا همان چین تابستانه تقریباً از ۲۵ یا ۲۶ خرداد در دو استان گیلان و مازندران آغاز می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰ کارخانه چای‌سازی جهت خریداری برگ سبز چای کشاورزان قرارداد لازم را منعقد کرده‌اند و مشغول انجام کار هستند.

او ارزش برگ سبز برداشت و خریداری‌شده چای‌کاران گیلانی و مازندرانی در نوبت چین بهاره امسال را بیش از ۲۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: طبق آمار‌ها و گزارشات به‌ثبت‌رسیده معادل ۱۲ هزار و ۸۷۳ تن چای خشک در چین بهاره امسال توسط کارخانجات چای‌سازی دو استان گیلان و مازندران تولید شد.

رئیس سازمان چای کشور شرایط مناسب آب‌وهوایی و توجه دولت به رونق صنعت چای را جمله عوامل مؤثر در روند افزایش تولید و ارتقاء کیفیت چای ذکر کرد و گفت: افزایش انگیزه چای‌کاران برای تولید، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز و دقت چای‌کاران در برداشت از دیگر عوامل مؤثر در افزایش تولید چای است.

جهانساز به عواملی نظیر انجام به‌موقع عملیات به‌زراعی باغات چای توسط کشاورزان و همت کارخانه‌داران در تولید و فرآوری چای خشک اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود بروز تأخیر یک هفته‌ای در آغاز برداشت برگ سبز چای تولید این محصول استراتژیک امسال افزایش پیدا کرد و این موضوع بسیار نوید بخش محسوب می‌شود.

عزم دولت و سازمان چای کشور برای تحقق شعار سال

جهانساز عزم دولت و سازمان چای کشور برای تحقق شعار جهش تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال ۹۹ را مورد تأکید قرار داد و تاکید کرد: سازمان چای کشور با حمایت‌ها و پشتیبانی دولت در سال‌های اخیر اقدامات زیربنایی بسیار زیادی را برای افزایش تولید برگ سبز چای و تولید چای خشک کیفی به انجام رسانده است.

جهانساز دنبال‌کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چای‌کاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چای‌کاران کم‌رنگ شده بود، اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقاء سطح آگاهی چای‌کاران انجام داده است.

او لزوم انتقال دانش فنی به چای‌کاران را برای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح به‌زراعی باغات چای، روی‌آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هرچه بیشتر آن هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه