ساخت ویلاهای بدون مجوز در زمین‌های موقوفه آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه گفت: روی زمین‌های موقوفه روستای امیرکیاسر و نقره‌ده آستانه‌اشرفیه بدون مجوز قانونی خریدوفروش و ساخت ویلا انجام می‌شود.

ساخت ویلاهای بدون مجوز در زمین‌های موقوفه آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام عباس خوبرو عصر امروز در مراسم بزرگداشت دهه ولایت با اشاره به اینکه دو روستای «امیرکیاسر» و «نقرده» از توابع بخش بندرکیاشهر جزو موقوفات است، اظهار کرد: با وجود قدمت بیش از ۱۰۰ ساله وقف زمین‌های مذکور، مستاجران و ساکنان روی زمین موقوفه نسبت به قانون و مقررات اوقاف تمکین نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وراث جدید به بهانه‌های واهی و به‌ صورت غیرمجاز اقدام به خریدوفروش زمین‌های اوقافی در دو روستای مذکور می‌کنند، افزود: با توجه به موقعیت مکانی و حضور توریست و گردشگر در این مناطق بکر و خوش آب‌و هوای کنار ساحل دریا، خریداران اقدام به ساخت ویلا می‌کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: سال گذشته برای تمام ساکنان زمین‌های موقوفه در روستاهای «امیر کیاسر» و «نقرده» بخش بندرکیاشهر دعوت‌نامه و احکام شرعی و بروشور اطلاع‌رسانی به در منازل برای تمدید قرارداد اجاره به اوقاف فرستاده شد.

وی درباره اقدام‌های اداره اوقاف و امور خیریه از بخش درآمدهای موقوفه گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید ضمن توزیع بسته‌های تحصیلی در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل عواید موقوفات «ربابه امیر دخت صفاری» و «حاج عبدالله آستانه‌ای» مبلغ ۸۰ میلیون ریال برخی دستگاه‌های مورد نیاز اتاق عمل، اتاق زایمان و بخش نوزادان خریداری و تحویل بیمارستان کوثر این شهرستان شده است.

خوبرو، به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در ۱۴ بقعه متبرکه در سال جاری اشاره کرد و افزود: در کلاس‌های حفظ یک جزء و بالاتر قرآن کریم تعداد ۸۴۴ نفر ثبت‌نام کردند و در کلاس‌ها حضور داشتند.

وی درباره برنامه‌های دهه ولایت، از برگزاری مراسم گرامیداشت و جشن ولایت و قرائت دعای عرفه و نماز عید قربان در ۲۰ بقاع این شهرستان خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برپایی جشن میلاد امام هادی (ع)، محافل انس با قرآن و همایش بانوان ولایی و تکریم و تجلیل از سادات، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای مدفون در امامزادگان از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه ولایت است.

وی به پخش همزمان دعای عرفه از صدای مرکز گیلان در ساعت ۱۴ از حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه توسط حجت‌الاسلام مدنی اشاره کرد و از مردم ولایتمدار این شهرستان خواست تا در مراسم‌ دهه ولایت حضوری پررنگ داشته باشند./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه